Syndroom van Asherman

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mieke8, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Goedemorgen Bianc!

Goed om te lezen dat het goed met je gaat. Nee joh 33 is helemaal niet oud (ben zelf 38) jij kan nog een heel elftal op de wereld zetten :D
    Ik heb ook inderdaad de drie maanden gekregen, maar trek wel gelijktijdig mijn eigen plan en ga niet alleen af op Dr E.

Ergens snap ik het wel van de wereldreis; als ik het reflecteer op mijzelf het is zo'n pittige tijd geweest, zo veel emoties, zo veel hormonen dat een beetje rust en afleiding helemaal geen kwaad kan. Nu op een mooi wit strandje, blauwe zee, mmmmm. Snap wel wat je bedoelt zo van, het kan zo maar weer verkleven, dat is een risico dat je neemt, maar in het buitenland kan je ook prima zwanger worden :D

@Me083: balen! jammer! op naar ronde 2, go girl!

2. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer eerste spuit gekregen. Ronde 2 is officieel gestart.

3. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Me083, jammer zeg dat ronde 1 geen positief eind had.......hopelijk zal ronde 2 de o zo gewenste streepjes opleveren.

Balen hoor dat we 6 maanden moeten wachten totdat er weer iets gebeurt!!! Ik wil gewoon dat ze elke maand alles checken! Elke maand alle kansen benutten die er zijn. Grrrr, die VERSCHRIKKELIJKE muur van artsen!! En ben ook al geen piep meer........37, voor mij geen elftal meer hoor :)

4. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Ha Moffel!
    Ik begrijp je, is er geen gyn in een ziekenhuis in de buurt die iets voor je kan doen? Spaarne al gebeld?

5. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Hey Bambi!

Ja, ik zou wel naar een gyn kunnen, maar die mij de vorige keer niet serieus genomen. Van haar moest ik maar gaan praten met een maatschappelijk werker van het ziekenhuis. Terwijl ik steeds zei dat ik het vermoeden had dat er verklevingen zaten. Nee hoor, de gyn liet mij 5 x IUI doen (zonder controle, gewoon thuis met ovutest)! Na de 5e keer was ik het zat en ben ik naar dr. E. gegaan, die gelukkig verklevingen vond........
    Tja, heb eigenlijk totaal geen behoefte om naar haar terug te gaan.........weet nog niet wat ik ga doen. Eerst deze menstruatie afwachten, is het weer niks dan bel ik Hoofddorp.

Hoe is het bij jou? Nog een weekje en dan misschien je ongi?

6. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moffel, je hebt gelijk hoor dat je naar Spaarne gaat. Mochten ze daar een wachtlijst hebben, kan je misschien ook st. Lucas Andreas in A'dam kunnen proberen. Daar zit een gyn (dr. Thurkow) die ook gespecialiceerd is in o.a. Asherman. Ik werd er vanuit 'mijn' ziekenhuis naar doorverwezen voor de hystero. Tis maar een idee, maar ik zou zeker niet meer naar die vrouwelijke gyn terug gaan waar je het over had. Dat vertrouwen is nu natuurlijk weg.
    Ik ben vandaag weer bij de gyn geweest. De follikels de komende maanden blijven volgen zonder verdere actie te ondernemen heeft volgens hem geen zin. Ik zou niet zwanger kunnen worden op deze manier, zei hij. Baarmoederslijm is echt te weinig en follikels groeien te traag. En mijn menstruatie is weer boekiezoek. Ga morgen beginnen met de pil, daarna 1e menstruatiedag bellen voor een afspraak, derde dag afspraak voor echo en prikinstructie. Ga dus toch met een prikpen aan de slag. Lijkt me echt niet leuk!! Daarna blijven prikken en blijf ik gevolgd worden d.m.v. echo's om groei follikels en bms te controleren. Ik had niet gedacht dat dit nu al voorgesteld zou worden. Moet nog even wennen aan het idee. Ik merk nu hoe je je eigen grenzen vrij gemakkelijk verlegd...

7. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff korte update: gisteren FMmeting1 op dag 10: 1 ei van 15 aan linkerkant. Is kans dat ik deze week al inseminatie heb.

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Rozemarijke, sorry voor mijn late reactie. Ben erg druk kom weinig aan het forum toe. We gingen er heen met het idee dat het weer mis zou zijn en er weer verklevingen zouden zitten. Maar dit was hele maal niet het geval. Geen verkleving te zien. Eerst maakte dr. E. een nieuw soort inwendige echo wat ik niet heel erg prettig vond, dit om te bekijken of mijn eileiders toegankelijk waren etc. Daarna de hysto. Met 15 min stonden we weer buiten. Alles oké maar geen verklaring waarom we na al die maanden na de eerste + controle hysto dan nog niet zwanger zijn. Waarschijnlijk leeftijd (inmiddels 40). Nu ben ik door de verbaasdheid helemaal te vragen of het dan misschien door opbouw bmslijmvlies zou kunnen in dat deze misschien te dun zou kunnen zijn of zo?
    Maar goed, waarschijnlijk gaan we gewoon stoppen. We zijn nu 2 jaar verder na mijn mk. Ben nu 40 en ik vind het wel mooi geweest. We hebben een gezonde zoon waar we ontzettend blij mee zijn. Zo is het voor ons ook goed.

Hoe gaat het met jouw zwangerschap, hopelijk goed.

9. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    @Mieke jij beschrijft precies waar ik zo bang voor ben bij E. Snelle controle, niets aan de hand, geen verkleving en geen verklaring. Deze week heb ik een afspraak met een gyn hier in het ziekenhuis, ik wil weten of er wel echt een eisprong is, er voldoende BMS is, hormoonwaarde goed zijn etc. Eerste tip van Rozemarijke, prikken voor Progrestoron is gedaan.
    Ik lees bij Flower77 ook te weinig BMS en geen ongesteldheid. Wel goed dat er actie wordt ondernomen!

Wat een lange wegen moeten we allemaal afleggen zeg...

@Moffel, geen ongesteldheid gezien dit weekend, maar ik ben ziek geweest, wellicht komt het nog. Had geen HCG testen in huis later deze week maar eens doen, ben veel meer gefocust op ongesteld worden dan op zwanger zijn :D (die lach is met een dik brok in de keel hoor)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mieke8: jeetje joh, wat heftig allemaal! Wel fijn dat je voor jezelf rust hebt bij een beslissing. Mijn man en ik hebben samen ook altijd grenzen afgesproken: tot hier en niet verder. Dat gaf toch rust: of we zouden dan een kindje hebben, of niet maar dan zou het hele circus van zwanger worden en miskramen ook afgesloten zijn daarmee.
    Wij hebben daarbij altijd als alternatief gehad dat we ons dan wilden opgeven voor pleegzorg, (wat nog steeds wel in mijn achterhoofd zit voor later). Dat was ook wel fijn, dat alternatief hebben en weten wat we zouden gaan doen als ...

@Moffel: ik zou zelf iig nog wel teruggaan naar die gyn met de uitslagen van het spaarne erbij. Want als je niet teruggaat, gaat deze gyn dezelfde fout keer op keer maken, en jij kunt er nu wel wat aan doen om dat om te draaien.
    Heb ik hier bij mijn gyn ook gedaan, en was ook gewoon fijn om even mijn klacht neer te leggen en te zorgen dat er even ECHT naar me geluisterd werd.
    Voor vervolgbehandeling zou ik idd gewoon een andere plek kiezen. Maar iig zorgen dat je klacht terecht komt bij de gyn, (en luistert ze niet, dan er een echt officiele klacht van maken bij het ziekenhuis zelf!).

11. raspberry

@Me: succes!

@dun baarmoederslijmvlies: dat hoeft geen belemmering voor zwangerschap te zijn, maar kan dus wel. En er zijn zat manieren om de opbouw te stimuleren en voorbij de 35 zou ik zeker gewoon goed aan de bel trekken en aangeven dat een half jaar wachten zonder dat je weet of dat wel of niet handig is, gewoon niet echt een optie is..

@all: hier alles OK, alles gaat goed tot nog toe. Blijft spannend na 3 miskramen, in mijn achterhoofd zingt toch steeds rond dat het steeds misging op het moment dat we dat niet meer verwachtten. En het feit dat nu na 12 weken de kwaaltjes minder worden, helpt niet echt om al rust te krijgen. Ik zit dus met smart te wachten op de eerste bewegingen...
    laatste controle bij de gyn gehad vorige week, nu pas 13 april afspraak bij de VK. Maar als ik dat niet trek, (en de spanning loopt inmiddels wel aardig weer op), dan bel ik om eerder even langs te mogen komen om het hartje te mogen luisteren.
    Maar we gaan hier eerst deze week even een midweekje weg. Half uurtje hier vandaan, lekker kort rijden, wat wel fijn is met onze peuterdame erbij, dus vanmiddag na de lunch vertrekken we :) Hopelijk geeft dat wat afleiding.

12. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Vandaag opnieuw controle gehad! Deze avond pregnyl en woensdag IUI.

Me

13. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    Heel erg veel succes deze week! Hoop voor je dat het gaat lukken

14. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Me083: Hoe is het gegaan gisteren? Dus nu begint het spannende wachten? Succes!

15. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

IUI is vlot verlopen. Alleen heb ik al twee maanden een klein beetje vocht in mijn baarmoeder. Ik moet iedere keer in de fertiliteitskliniek vragen om eerst een echo te nemen voor de IUI om dan het vocht eruit te halen. Het typische is wel dat in de fertiliteitskliniek het vocht telkens verdwenen is. Maar omdat ze hoorde dat dit nu al de tweede keer was, wil ze contact opnemen met mijn gyn en voorstellen om eventueel een hysteroscopie te doen met bioptie. Ik stijgerde wel een beetje, want ik heb in december nog gevraagd om een hystero te doen bij mijn bbz en toen was alles nog goed open. Ik heb echt geen zin in een hystero en hoop dus echt dat het deze maand gelukt is. Volgende week ben ik jarig, zou het wel leuk vinden om een laat verjaardagscadeautje te krijgen...

16. Bambi

Bambi Lid

2 sep 2011
    70
    0
    0
    hallo allemaal,
    Even een update; afgelopen week naar het ziekenhuis geweest. Vermoeden is inderdaad dat mijn BMS te dus is; waardoor er geen innesteling en ongesteldheid is. Deze week om de dag naar het ziekenhuis om de cyclus tot ovulatie in kaart te brengen. Eerste vanmorgen gaf een BMS aan van 1,5mm, veel te dus voor dit moment. Eitjes (twee!) liggen wel mooi op schema.
    Ook krijg ik deze week een SIS echo om te zien of er niet toch weer verklevingen zitten. Het vermoeden is van niet, maar om zeker te zijn. Geen hysto maar sis omdat dit minder belastend is.
    Ook is er nog bloed geprikt voor een heel rijtjes waardes.

Aan de hand van al deze uitslagen met een week of twee drie weer een afspraak met de gyn om een plan van aanpak te maken. Ik heb een zeer voortvarende gyn nu, die open staat voor gesprek en mijn wensen en van mij aanneemt als ik bepaalde waardes wil laten testen. En dan ook nog heel lief vraagt, als jij het tenminste allemaal zelf ook wil :D

Geen idee of het allemaal gaat lukken, maar ik heb nu wel een goed gevoel bij dit traject.

Gaat het met de zwangeren allemaal goed? Zijn er nog nieuwe zwangere bijgekomen?
    En de rest; nog ontwikkelingen??

17. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Zo dat zijn nog eens mooie berichten zeg! Wat een goede gyn!

Hoop dat het daadwerkelijk het verschil maakt en dat er nu wat mee gedaan gaat worden!

Wij hebben afgelopen vrijdag een pretecho gehad in A'dam bij drs. Elvin papa en we krijgen een meisje:D

ben nu bijna 16 weken zwanger en durf eindelijk een beetje los te laten van het miskraam verhaal.

Hij zei ook dat alles er goed uitzag (geen open rug, geen hazenlip, geen waterhoofd, 4 mooie hartboezems etc.)...

We zijn erg blij!!!!

Liefs, Bianc

18. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Me83, spannende tijd voor jullie!! Hoop dat een hystero niet meer nodig zal zijn en dat je een prachtig verjaardagskado mag krijgen :)

Bianca, wat heerlijk dat het goed gaat!! Je moet nu echt gaan genieten hoor, voor je het weet wordt het al geboren!!!

Bambi, jij zit ook weer lekker in de molen!! Fijn joh! Is dit nu dezelfe gyn als de vorige keer of niet? En ga je nog terug naar dr. E.? Of wil je eerste deze onderzoeken afwachten?

Ik mag over 3 weken weer naar dr. E., ik heb gisteren gebeld voor een afspraak. Mijn menstruatie was weer erg weinig!! Enkel beetje bruinverlies......
    Ik ben wel blij dat ik al zo snel weer terecht kan! Maar zal hij dan weer gelijk een hysto doen? Ik heb nl. geen zin om dat hele eind te rijden en dan alleen maar te zeggen dat mijn menstruatie weer erg weinig is en vervolgens gaan we weer naar huis met een vervolgafspraak voor een hysto.......
    Maar de telefoniste zei dat hij geen telefonsche consulten meer deed, omdat ik al bij hem geweest was!!??? Vreemd hoor!

Heeft iemand hier ervaring mee? Dat je naar hem toe gaat om te zeggen dat je menstruatie weer heel minimaal is geworden. Kregen jullie toen een onderzoek?

Groetjes,
    Moffel

19. biancamvos

28 mrt 2011
    58
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Hoi hoi,

@moffel, sorry heb geen ervaring, want ik ben na de operatie 1 x ongesteld geweest en daarna zwanger...sorry

@rozemarijke...hoe gaat het met jouw zwangerschap?

En bij de rest van de ladies?

hier nog steeds alles z'n gangetje....begin te bollen en over 2 weken hebben we alweer de 20 weken echo...time flies. Voel me nog steeds top! Ik mag niet klagen (doen we dan maar ook niet he haha)...

Groetjes, Bianc

20. raspberry

@Bambi: wat fijn, zo'n gyn! Wel naar dat je BMS zo dun is... Hopelijk dat daar met behandeling wat aan te doen is!

@Me: vorige ronde dus niet gelukt, zie ik? Hopelijk deze keer wel!

@Moffel: geen ervaring mee, weet van horen zeggen wel dat als je eenmaal patient bij hem bent, de wachttijden veel korter zijn. Hopelijk direct maar een hystero dan... beroerd dat het weer zo weinig was :(

@Bianca: gefeliciteerd! Leuk, een meid! Fijn dat alles goed is!

@all: hier alles OK. Ben wel erg moe, (maar slaap ook slecht: dromen, bekkenpijn en vaak plassen 's nachts... :(), en dus wel last van m'n bekken. Was tot aan vorige week wel goed onder controle, maar de laatste week nemen de klachten behoorlijk toe. Mijn bekkentherapeut denkt dat ik mijn verlof niet ga halen, maar op m'n werk gelukkig een leidinggevende die morgen voor de 3e keer vader wordt, (geplande keizersnee), en wiens vrouw ook niet al te vanzelf-lopende zwangerschappen heeft gehad, dus die houdt er goed rekening mee. Heb nu al 2 clienten minder dan normaal het geval zou zijn en voor de zomervakantie nemen er nog 3 afscheid, (eentje einde traject, eentje einde nazorg, eentje overdracht naar intensievere zorg), wat betekent dat ik de 5 weken die ik na mijn zomervakantie nog moet werken, nog maar 7 clienten heb. Als ik dan niet mijn volledige 24 uren meer kan maken, red ik dat misschien ook wel in minder uren/dagen.
    We zullen zien, ik hoop dat ik het wel red, want ook voor thuis met de zorg voor een bijna-kleuter, is die BI bepaald niet handig :(
    Maar: ik voel de baby al een week of 2-3, en dat werd vrijdag een week geleden bevestigd tijdens een echo, dus de grootste spanning is er wel af nu :) Hier over 3,5 week de 20-wekenecho en hopelijk kunnen we dan zien of het een jongen of een meisje is. Ik heb bij 8 weken gedroomd van een jongen, en dat ie 300 gram zwaarder ging worden dan Thirza, (die was al 4330!). Dus ben benieuwd...

Deel Deze Pagina