We krijgen wel veel echo's hoor, maar ik wilde er eigenlijk zelf juist geen deze week, want je blijft aan de gang en voor elke echo heb ik superveel stress juist. Ik blijf zeker positief hoor, maar na alle ellende en de Asherman er nog eens bij, kun je je eigenlijk al niet eens voorstellen dat het voor jou nou ook eens goed kan gaan. Dat hoor je veel van vrouwen met veel mk's... Zo'n Angelsound ga ik denk ik wel kopen, maar daar is het nu nog wat vroeg voor. Suus
af en toe vind ik het zo oneerlijk he`, sommige mensen "poepen" zo'n een kind eruit, of ze hoeven alleen ernaar te kijken dan zijn ze al zwanger, gewenst of niet. Sommigen kunnen van hun zwangerschap genieten en we maar in de spanning zitten en hopen maar dat het deze keer goed gaat zonder complicatie of weer een slechte nieuws. Sorry, moet even frustratie kwijt, komt waarschijnlijk door de hormonen pil :O) Suus, ik begrijp heel goed hoe jij je voelt, kan alleen voor je duimen en hopen dat het deze keer goed komt. Ja Mieke, ik vond het ook zo raar dat ik die elastiekerige gevoel had, in het begin had ik daar geen erg in, maar na een tijdje viel het mij op. Het is trouwens er mee opgehouden, misschien trokken de verklevingen van elkaar af ? hoop ik ! :O)
Marloes, je mag je frustraties hier lekker spuien hoor En die cyclus pil deed mij ook geen goed hoor, was heel prikkelbaar en echt heel anders die maand. Geen pil meer voor mij. Suus, jij hebt idd al heel wat mee gemaakt de afgelopen jaren. Dus kan me voorstellen dat het echt genieten misschien pas aan het eind zal komen. Hopelijk vind je dan alsnog die roze wolk om op te klimmen.
Van de oestrogenen van Emanuel had ik ook wel wat last. Prikkelbaar, moe, depri en geïrriteerd. Maar gelukkig is het maar 6 weken en je weet waar je het voor doet. En qua roze wolk, wie weet! Suus
Hoi meiden, Even een reactie om jullie een hart onder de riem te steken. Ik heb na een curretage ook ashermann gehad. Ik menstrueerde helemaal niet meer. Ik heb een hysterectomie op de ok gehad zodat er meteen geopereerd kon worden. Bij mij was de cervix volledig verkleefd en het hele onderste segment van de baarmoeder. Dit is operatief gekliefd maar de schade was erg groot. Daarna drie maanden spiraaltje en hormonen slikken. Daarna bleef de opbouw van het baarmoederslijmvlies erg dun, kans op zwangerschap was niet heel groot, maar er kon niet veel meer gedaan worden. Maar het goede nieuws: Ik heb kort na elkaar twee prachtige jongetjes gekregen. Wel bij beide een placenta previa tgv de ashermann. Er kan echt heel veel operaties hersteld worden! Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de behandeling en hoop dat jullie het snel achter de rug hebben. Liefs, josie
hej allemaal, ik ben gisteren bij dr emanuel geweest en ik ben helemaal blij met hem. Wat een aardige en begripvolle man. Ik word ongeveer over 6/7 weken geopereerd, ergens begin mei, aan mn verklevingen, en hij doet dan ook een hsg. daarna 6 weken spiraal en hormonen en dan hopelijk snel groen licht! Ook is mijn cyclus ontzettend regelmatig, dus hopelijk krijg ik fsh, want mijn eicellen groeien niet goed. Heeft iemand van jullie ook deze combi?? ( verklevingen en onregelmatige cyclus) gelukkig lees ik ook positieve verhalen, ik hoop echt dat ik voor het eind van dit jaar zwanger mag worden!
Ja, fijne kerel is het hè. Ik hoop dat je snel van je Asherman af bent en ook weer snel zwanger bent! Suus
Ja eerst de hysteroscopie. Hopelijk valt het mee en kan hij alles dan verwijderen wat er zit. Zou wel fijn zijn. Begin er wel al wat kriebels van in de buik te krijgen, nu het dichterbij komt. Hoe gaat het met jou Suus? mcflurrie, dat ben je redelijk snel aan de beurt zeg, dat is zeker fijn. Josie, bedankt voor je positieve verhaal, daar hebben we wat aan!
Ha Mieke, ik hoop zeker voor je dat je na de hystero klaar bent. Bij mij was dat gelukkig zo, en ik hoor van velen dat de OK uiteindelijk niet hoeft... Ik duim voor je. Met mij gaat het goed. Een banner durf ik nog steeds niet, maar ik heb er na de laatste echo met 12 weken wel meer vertrouwen in dan ooit... Suus
sorry tijdje niet geschreven.... Het wordt gelijk in de ok gedaan, want ik heb al twee hystero's gehad, beide mislukt en gedaan door een onervaren gyn. Gelukkig gelijk in de OK, want dan kan dr Emanuel hopelijk alles weghalen. Weten jullie hoe de hormonen heten die je krijgt met de spiraal? en is dat een koperspiraalje?? Ik weet nog steeds geen operatiedatum, maar dat zou ik zsm horen van dr. Emanuel, dus ik wacht af. Hoe is het iedereen hier?? in ieder geval veel sterkte, liefs, mirjam
Ha Mirjam, ik zou even bellen over die OK-datum. Voor hetzelfde geld is er iets misgegaan. Je krijgt een koperspiraal voor 6 weken, en een kuur van 6 weken van estradiol en primolut zodat het bms goed kan aangroeien. Suus
oke dankje! ik ga denk ik morgen even bellen... je hebt gelijk, misschien is er iets mis gegaan..... shit, daar had ik nog niet aan gedacht. liefs
hoi meiden, ik heb echt advies nodig. Op aanraden van jou Suus, heb ik gebeld voor een ok datum. Ik stond nog niet ingepland, en dr Emanuel was ook niet telefonisch bereikbaar. Hij regelt zelf zijn okdata namelijk. De secretaresse heeft wel een memo gestuurd naar hem, met de vraag of hij me zsm wil bellen, maar tot nu toe niks. Volgende week heb ik een afspraak bij de anesthesist, maar dit voelt een beetje vreemd, aangezien ik nog niet eens weet wanneer ik geholpen wordt. Wat zal ik doen?? Nog eens bellen? I know, lekker onzeker, maar dit hele proces is niet bevordelijk voor je algehele zelfvertrouwen geloof ik. Hopelijk heeft iemand advies! thx alvast! Mirjam
Ha Mirjam, Vorige week was Emanuel er niet, dus het zou kunnen dat je nog niets gehoord hebt. Maar toch zou ik nog even bellen, het is nogal belangrijk toch? Suus
Hoi Mieke, hoe was het bij Dr Emanuel ? hopelijk is het allemaal goed gegaan. ik heb ondertussen 2x hormonen kuur gehad, maar mijn bms is maar 6 mm dikker geworden, daarna provera om de menstruatie op te wekken maar niets werkt. Ik baal er ernorm van. Hopelijk gaan de verklevingen daar binnen niet groter worden of erger. Suus, hoe is het met je zwangerschap ? heb jij nu wat meer zekerheid ? Ik moet nog 1 maand wachten voor de behandeling bij Dr Emanuel. Spannend allemaal !!
Zo ik kom even verslag uitbrengen. We waren mooi op tijd, maar helaas hebben we toch nog ruim een half uur zitten wachten. Dr. Emanuel is zo'n lieve arts, een zachtaardige gyn echt heel fijn. En zijn assistente ook. Nadat hij verteld had wat er ging gebeuren etc. konden de beentjes gespreid worden. Eerst werd mijn baarmoeder volgespoten met warm water om de bm uit te laten zetten zodat alles beter zichtbaar werd. Toen hij voorzichtig met de hysteroscoop naar binnen ging liet hij eerst zien wat de baarmoederhals is en zo langzaam aan dus dieper naar binnen toe, dat is echt zo mooi om te zien hoe dat er van binnen uitziet. Het is natuurlijk tig x vergroot want het cameraatje is maar 3mm doorsnede groot. Toen hij in de bm kwam zag je allerlei witte flubbertjes heen en weer dwarrelen/waaien. Dat waren dus de verklevingen, had me daar echt een totaal andere voorstelling van gemaakt. Maar ja in werkelijkheid is alles ook zo klein daarbinnen. Toen kwamen we bij de ingangen links en rechts naar de eileiders toe, deze waren echt mooi schoon. De verklevingen zaten dus aan het begin van de bm en gelukkig heel weinig. Hij heeft alles voor ongeveer 95-97% kunnen verwijderen, de rest wat achtergebleven is moet dmv een menstruatie, als 'afval' mee komen. De ingreep zelf voelde als onprettig aan maar ik vond het niet echt pijnlijk. En doordat de bm vol met water was drukte dat enigszins tegen mijn blaas aan want het voelde alsof ik erg nodig moest plassen. Daarna is het koperspiraaltje geplaatst en toen was het klaar. Al met al is het me erg meegevallen en zijn we beiden erg opgelucht dat ik niet nog eens naar de OK hoef en dat er dus weinig verklevingen zaten. Dat vermoedden hadden we eigenlijk wel aangezien ik toch licht menstrueer en verder geen krampen of pijn had. De eventuele afspraak voor de OK stond wel al ingepland voor 26 april. Nu begin ik morgen met een 10-daagse hormoonkuur om het bmslijmvlies goed te stimuleren en 5 dagen pauze/menstruatie en daar opvolgend een 5-daagse kuur primoluut voor een goede menstruatie. Dan gelijk daarna een 15-daagse hormoonkuur en weer 5 dagen primoluut en weer 5 dagen pauze/menstruatie. Dan op 18 mei gaat de spiraal er weer uit en op 25 mei krijg ik weer een hysteroscopie ter controle. En hopelijk krijgen we dan groen licht. Weet nog niet waar ik dan ongeveer in mijn cyclus zal zitten. Het voelt goed zo. Het verwijderen van de spiraal kan ook bij mijn eigen huisarts, maar ik wil dat liever toch weer in het ziekenhuis laten doen. Daar heb ik dan toch een beter gevoel bij. Suus, even een vraagje aan jou want het is me even niet helemaal duidelijk. Op het schema van de kuren staat dat na de laatste 5 dagen het spiraal eruit kan. Maar toen ik een afspraak maakte voor het verwijderen van de spiraal zei ze mij dat dit een week voor de controle hysteroscopie moet en niet eerder. Wanneer ging deze er bij jou uit en wat hadden ze bij jou gezegd? Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat en de zwangerschap. Marloes, zou het zo kunnen zijn dat jouw bmslijmvlies misschien niet dikker wordt? Wel vervelend dat de hormoonkuur niet het gewenste resultaat geeft. En waarom krijg jij provera, ik heb primolut gekregen om de menstruatie op te wekken. Mirjam, lastig en raar zeg dat je niet ingepland staat. Weet je inmiddels al meer. Er zou nu een gaatje moeten zijn aangezien de OK afspraak voor mij is komen te vervallen. Na mijn bevalling kwam de placenta niet los, pas na een uur. Dus ik heb sowieso een medische indicatie bij een eventueel volgende bevalling. Dan grijpen ze veel sneller in wanneer ze merken dat de placenta weer niet los komt. Het kan ook zijn dat hierdoor al wat verklevingen waren ontstaan en dat ik daardoor de mk heb gehad, maar dit is niet met zekerheid te zeggen, want in principe is het nu de oorzaak door de curretage.