Syndroom van Asherman

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mieke8, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Marloes, die Provera is om bms te kweken, niet om een menstruatie op te wekken. Daar is de Primolut voor. Overigens ben ik met 6 bms zwanger geworden...

Mieke, wat een opluchting. Dit klinkt echt goed. Wat de kuur betreft, ook bij de eerste kuur moet je primolut direct na de eerste 10 dagen nemen. En neem je het niet een aantal dagen samen met de estradiol? Het spiraal gaat er direct na de laatste pil uit zodat je een mensttuatie krijgt. 2 weken later volgt controlehystero. Anders zou je een onttrekkingsbloeding krijgen vd pillen en een week later opnieuw door verwijdering spiraal. Bovendien wil E de hystero per se pas doen als je 2 weken spiraalloos bent omdat hij dan meer kan zeggen over eventuele terugkerende verklevingen.

Ik heb het spiraal bij de HA laten verwijderen. Was een fluitje van een cent.

Met mij gaat het goed. Ik ben nu 15,5 week. Vorige week nog echo gehad. Was weer fantastisch. Met 17 weken mag ik weer. Mag het van E helemaal zelf bepalen. Het is zo'n schat. Zekerheid heb ik niet, maar het vertrouwen groeit langzaam...

Suus

2. mcflurrie

mcflurrie Lid

9 jun 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    mieke, wat fijn zeg dat het zo opgelost is, zonder een ok afspraak. In principe kun je nu de weken aftellen voordat je er weer voor mag gaan!! Dat zal vast wel een spannend gevoel geven!
    Dus jij zegt dat als je nog steeds licht ongesteld bent ( hoe licht?? ) en geen krampen hebt, je in principe geen grote verklevingen zou hebben??
    want dat is bij mij ook hetgeval! geen krampen, en ongeveer 1 a 2 dagen bruin bloed verlies (sommige maanden wel 3 of 4 dagen rood bloedverlies) Hopelijk is dit een goed teken, net als bij jou!

Ik hoop dat je snel zwanger mag raken!
    ik heb na jouw berichtje even de poli gebeld, en ik word vandaag terug gebeld door dr E. Als ie dat dan ook maar doet!!! Misschien kan ik wel de 26e, wie weet??

succes iig met al die hormonen, laat me weten of je er nare ervaringen mee hebt, daar ben ik erg benieuwd naar.......

Suus, 15 weken al! spannend...... geniet ervan hoor!

xx

3. mcflurrie

mcflurrie Lid

9 jun 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    HOERA!!!!
    ik word 26 april geholpen!!! mieke, ja toch bedankt he!!!!

xxx

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat goed McFlurrie! Toch wel klein hè, de wereld. Zou goed kunnen dat het bij jou ook meevalt. Ik werd destijds ook nog minimaal ongesteld en had kleinere verklevingen aan het begin van de bm. Ook grotere achterin, maar dat kwam door een te rigoureus verwijderd placentagezwel (OLVG).

Suus

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden, fijn even al die positieve berichten ;)

Suus, zie je wel, toch direct het spiraal verwijderen. Ik begon al zo te twijfelen het staat toch op het schema!! Stom mens hihi.
    Ik heb even het schema in mijn agenda gezet en ik kom dan op 9 mei uit als laatste pillen-dag. En ik doe het dan toch maar bij de huisarts. Heb al gebeld met de assistente die gaat het doen, alleen 10 mei kan ik niet, zou het heel erg zijn als het dan een dagje later wordt, de 11e?
    Of moet het echt op de dag na de laatste pillen? Wat is in dit geval wijsheid ;)

Ik heb al eens de mirena gehad en die heeft de HA zelf geplaatst en de assistente verwijdert. Ben gewoon een beetje huiverig voor beschadigingen in mijn bm, vandaar mijn twijfel.

Fijn dat het met de zwangerschap goed gaat. E. is echt een fijne vent he, zo ervaar ik het ook. Een mooi dat hij het aan jou overlaat vwb de echo's. En dus weer een mooie echo gezien, geweldig toch.

Mirjam, YES! haha geinig dat jij nu de 26e ingepland bent, op mijn oude afspraak dus, hihihi. Goed dat je er even achteraan hebt gezeten, dat kun je beter doen dan het laten liggen en er maar op vertrouwen dat het goed zit. Nu heb je zekerheid.

Ik heb 1 dag een menstruatie met rood bloed, maar dat verandert al snel in oud bruin bloed, de 2e dag nog wat bruin en de 3e dag heel weinig, een paar vegen. Wel heb ik bijna iedere cyclus rond dag 7-8 weer wat vegen bruin, soms wat rood.
    Ik hoop heel erg dat dit betekend dat het bij jou ook mee zal vallen.
    Heb je de 26e dan een hystero of een OK afspraak?

Dit is trouwens mijn schema voor de komende weken.
    10 dg - 2x1 tablet oestradiol
    5 dg - 2x1 tablet oestradiol + 2x 1 tablet primolut
    5 dg - stop
    15 dg - 2x1 tablet oestradiol
    5 dg - 2x1 tablet oestradiol + 2x 1 tablet primolut
    Stop - spiraal laten verwijderen
    Na 2 weken controle hysteroscopie

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Suus

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Suus, had jij wel last van de pillen (oestradiol), primolut heb ik al een keer gehad, 10 dagen lang. En ik had behoorlijk pijnlijke krampen, leken wel weeën. Maar misschien zal dit nu minder zijn aangezien het maar 5 dagen zijn?

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik werd knap chagrijnig van de oestradiol, maar ik voelde me sowieso heel erg down de weken na de operatie, omdat ik er natuurlijk ook al 5 mk's op had zitten en toen óók nog Asherman bleek te hebben. En de klok tikte maar door... Ik kwam er ook wel wat van aan, dus ik moest echt heel erg op m'n voeding letten.

Ik kreeg juist van het spiraal enorme krampen, en flink wat bloedverlies, maar dat heeft ook niet iedereen. Het is zo'n ouderwets koperspiraal hè, die staan erom bekend. Maar ja, als het maar werkt!

Suus

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oke dank je. Hmmm, dan ga ik ook maar vast op mijn eetgedrag letten, kan namelijk lekker snaaien en op het moment zit ik op een mooi gewicht dat ik niet graag overschrijd, haha.
    En dus humeurig, zal mijn vriend vast waarschuwen ;)
    Ik had bij de mirena niet zoveel last, ook geen last van tussentijdse bloedingen, wel krampen rond mijn eisprong en dat heb ik normaal gesproken nooit gevoelt.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Bij de Mirena had ik er ook geen last van, maar dat gaat om veeeel minder hormonen ;). U is gewaarschuwd, haha. Gelukkig is het maar kort...

Tussentijdse bloedingen komen veel voor bij koperspiraal. Ik werd op het normale moment ongesteld na de hystero, toen nog eens (een week later) na kuur 1, en toen na kuur 2. Controlehystero viel samen met eisprong, bij jou waarschijnlijk ook als je regelmatig bent. Ik heb even getempt na tweede hystero, omdat ik wilde weten of alles het nog deed. En ja hoor...

Suus

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja ik ga ook weer tempen, heb ik steeds gedaan, vind ik niet erg.
    Ik ga het ervaren. Ben blij dat de eerste stap nu achter de rug is en nu is het wachten tot stap 2.

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Zo is dat, die kun je weer afstrepen. Het komt vast goed allemaal.

Suus

13. mcflurrie

mcflurrie Lid

9 jun 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee ik heb nu een ok afspraak, heb al 2 hystero's gehad, in een ander zh. Dokter E vond daarom belangrijk om gelijk in de Ok te doen. Ik krijg ook iets met contrastvloeistof om te zien of mijn baarmoeder echt meegehecht is tijdens mijn keizersnede.

Ik ben erg blij dat ik de 26e al kan, alleen zorgt dit er wel voor dat ik de hardloopwedstrijd waar ik nu een tijd voor train niet kan lopen. Of kun je gewoon sporten na zo'n ingreep??
    Ook weet ik niet zo goed welke verdoving ik moet kiezen, algehele narcose of ruggenprik?? Ik denk zelf ruggenprik.. maar twijfel..
    iemand aanbevelingen?

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Poe, lastige beslissing McFlurrie. Je weet natuurlijk niet wat je zal 'aantreffen'. Als je nog wel ongesteld wordt, dan zou ik voor ruggenprik gaan. Je kunt hem misschien ook op de OK laten kijken zonder verdoving en dan op basis van wat er te zien is hem laten adviseren? Wie weet is er helemaal geen verdoving nodig?

Die contrastecho is een fluitje van een cent, die doen ze gewoon op de echokamer, middels een zelfuitgevonden methode. Emanuel heeft sowieso veel instrumenten en methodes zelf uitgevonden, en daar ook prijzen mee gewonnen.

Sporten kan misschien wel, ligt eraan wat hij moet doen. Als hij alleen wat kleine verklevingen moet wegknippen, dan heb je niet veel last na afloop.

Suus

15. mcflurrie

mcflurrie Lid

9 jun 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    thx,
    nou ik wil wel een verdoving want die laatste 2 hystero's waren extreem pijnlijk. Hij doet die constrastecho ook op de ok zei hij!
    ik ga denk ik voor ruggenprik want met algehele narcose word je ook aan beademing gelegd en dat vind ik wel heel wat.

ik heb 7 april afspraak met de anesthesist, dus dan kan ik het er met hem over hebben.... bedankt in ieder geval voor de tips en snelle reacties!

is de poli gewoon open daar op tweede paasdag? ik moet dan nl bellen voor de ok tijd voor de volgende dag.

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Suus

17. mcflurrie

mcflurrie Lid

9 jun 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik bel wel op goede vrijdag.... dan zijn ze hopelijk wel open!

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hele dikke kans van niet, eerlijk gezegd.

19. mcflurrie

mcflurrie Lid

9 jun 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    okee nou dan die donderdag....
    ik moet toch de tijd weten!!;)

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mirjam, als ik jou was zou ik gewoon even bellen naar de poli om te informeren hoe het nou precies zit en wanneer je nou moet bellen. Dan weet je dat gewoon nu.
    Ik heb een lichte maar volledige narcose gehad toen ik gecurreteerd werd. Vond ik op zich wel mee vallen. Daarna naar de uitslaapkamer en 's middags mocht ik weer naar huis. Ik weet niet hoe het met een ruggeprik zit, maar dan moet je toch langer blijven of niet?

Oh ja je had al 2 hystero's gehad ja. Vervelend dat deze zo pijnlijk waren zeg. Wel goed he dat je nu al de 26e terecht kan.
    En vwb het sporten, ik zou dat na de OK niet echt meteen doen, even een paar dagen rust nemen. En idd afhankelijk van wat hij ziet en weghaald en hoe je je daarna voelt natuurlijk. Misschien gewoon ook even met E. overleggen.

Deel Deze Pagina