Wat fijn dat jullie de moeite hebben genomen om jullie ervaringen zo uitgebreid te beschrijven, zo weten de lotgenoten ook een beetje meer van wat er allemaal nog kan en moet gaan gebeuren. Als ik jullie verhalen (Suus, Mieke) lees en mag geloven dan heeft mijn Gyn mij dus verkeerde pillen gegeven, eerst heeft hij mij 14x Estradiol Sandoz 2mg om de bms te laten opbouwen, bij de controle zagen we dat de bms tussen 3-4 mm dik was, daarna gaf hij mij nog 14x progynova 2mg, toen was de bsm tussen 5-6mm. Aangezien dat mijn bms niet veel meer dikker wordt, had hij nog vertrouw in dat ik geen Ashermann syndrom heb, toen gaf hij mij 10x Provera en zei dat als ik ermee klaar ben dat ik na 1 of 2 dagen ongesteld zou worden. Het is inmiddels al 1 week ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Wat ik raar vond is dat hij elke keer zijn handboek erbij pakte om te kijken welke medicijn hij mij zal geven. Dit vonden we vreemd In de meegegeven documetatie over Provera stond na het stoppen krijg je binnen enkele dagen onttrekkingsbloeding. Morgen heb ik weer een controle bij de Gyn, ga dit even goed navragen want ik snap het niet meer. Mieke, Ik ben blij voor jou dat het voorspoedig is gegaan bij dr Emanuel en dat jij niet te lang hoeft te wachten voor het groen licht.
Marloes, ik zit er helemaal naast. Ik haalde Provera en Progynova door elkaar, mijn excuses! Provera wordt inderdaad voorgeschreven om een onttrekkingsbloeding op te wekken. Nogmaals sorry. Wel gek dat die onttrekkingsbloeding niet komt trouwens... Had jij nou ook al een afspraak bij Emanuel? Suus
Ja, ik heb een afspraak bij Dr Emanuel op 28-4. We gaan a.s zaterdag 3 weken op vakantie, morgen heb ik een afspraak bij mijn Gyn, ben van plan om mijn medisch dossier aan te vragen en ga ik het naar Dr Emanuel faxen , ze willen in het Spaarne ziekehuis het dossier van te voor hebben. fijn dat je mij even laat weten dat Provera goed is, anders zou ik vanavond niet goed kunnen slapen :O), het klinkt een beetje raar maar op een gegeven moment weet ik het niet meer of ik aan de gynacoloog moet luisteren of niet, in het ziekehuis zeggen ze ieder keer dat het wel goed komt, en reageren best nonchalant over het feit dat we 3 x miskramen hebben gehad. we hebben het indruk dat ze ons niet zo serieus nemen, en hebben inmiddels al 4 verschillende gynacologen al gehad.
Ik ben na 5 miskramen, 5 ziekenhuizen en talloze artsen ook heel sceptisch en wantrouwend. Vertrouw wat de Asherman betreft maar op Emanuel, hij weet er meer van dan welke arts dan ook in Nederland. Mijn verhaal staat trouwens op Herhaalde miskramen - over de weg naar een effectieve zwangerschap onder Suus 5 miskramen. Misschien heb je er wat aan. Suus
Marloes, ik heb 10 dagen lang primolut geslikt om een menstruatie/onttrekkingsbloeding op te wekken. Normaal gesproken zou dit een heftige menstruatie moeten zijn en anders dan je normale menstruatie. Bij bleef het toen ook weer bij 1 dag en meer niet. Niet zoals het zou moeten dus. De meeste gyns weten gewoon niet precies hoe ze dit soort dingen moeten aanpakken omdat ze er weinig ervaring mee hebben. Ze proberen dus eerst van alles voordat ze pas goed aan de bel trekken. Heel goed dus dat je een afspraak bij E. hebt staan!
we gaan morgen met vakantie, daarna gaan we het draadje weer oppakken. dankjulliewel voor de adviezen.
hoi, wie weet wat ik kan verwachten van de afspraak bij de anesthesist? heb echt geen flauw idee namelijk!
Die vraagt of je hartklachten hebt, of andere gezondheidsklachten, zet je op de weegschaal, en meet je bloeddruk. Binnen 5 minuten sta je weer buiten. Suus
Mirjam, dat klopt wat Suus zegt. Hij/zij vraagt je een aantal dingen die belangrijk. En nav je gewicht kunnen ze een inschatting maken welke dosis/hoeveelheid ze nodig hebben voor jouw narcose. Ik had zondag even een wat kramperig/naar gevoel in mijn onderbuik, maar dat is daarbij gebleven. Ik denk door het spiraaltje. Verder loop ik (helaas) nog steeds met een inlegkruisje, ik lek nog wat wondvocht na maar geen bloed meer.
geeft niks, toch een voorbereiding op een belangrijke zaak. mieke, vervelend dat je nog wondvocht lekt, hopelijk is dat snel over. Heb je nu een soort rust, nu je een spiraal hebt? je hoeft nergens over na te denken, dat lijkt me wel prettig. Had jij een regelmatige cyclus voordat je asherman had, of tijdens???
Hoi Mirjam, Ja dat wondvocht vind ik eigenlijk wel wat irritant worden, wil gewoon van die inleggertjes af, haha. Voor mijn zwangerschap van Boaz had ik een redelijk regelmatige cyclus varierend tussen 28-35 dagen. Dat noemen ze dus nog regelmatig haha. Na mijn curretage vorig jaar maart is hij alleen nog maar regelmatiger geworden, tenminste nadat ik een primolut kuur heb gehad om mijn menstruatie op te wekken aangezien ik na de curretage niet ongesteld meer werd. Kijk maar in mijn onderschrift daar staat het precies in. Wanneer kun jij bij E. terecht?
Suus, het is wat gelig en niet veel meer hoor, maar toch net te veel om geen inlegkruisje te dragen. Ik had dat na mijn bevalling ook, dat het heel lang aanhield. Ik ga er vanuit dat het wondvocht is hoor. Morgen is het een week, dus eigenlijk is het nog niet heel lang toch?
Weet niet, heb dat nooit zo lang, maar dat zal vast bij iedereen verschillen. Kan vast geen kwaad als je geen koorts hebt of zo. Hoop dat het nu snel klaar is, want die matjes in je slip... waardeloos. Suus
ben bij de anesthesist geweest, was allemaal prima. Hoop dat ik 's ochtends snel aan de beurt ben, want nuchter blijven tot de middag lijkt me heftig. ik heb toch gekozen voor de ruggenprik, want dan kan dr E me vertellen wat hij aan het doen is. Terplekke kan ik altijd nog voor een roesje gaan, zei ze. nou dit was mijn update! Mir