Syndroom van Asherman

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Mieke8, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Fijn van goed ongesteld, Miek!!

Suus

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja he! Dat is een goed teken. Vond het namelijk best spannend.
    Oja en zonder die erge krampen die ik vorig jaar had.

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Kijk eens aan. Dat klinkt gewoon echt goed! Joepie!

4. mcflurrie

mcflurrie Lid

9 jun 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zit nu rond mn innesteling..... ja waarom zou het nu wel lukken, en al die tijd hiervoor niet?? maar ik ga zeker een test doen.
    Als ik zwanger blijk te zijn, kan ik geloof ik niet echt blij zijn, omdat ik hele grote kans heb op een mk, toch??
    maar t zal wel niks zijn hoor.....

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat is rond je innesteling? En wanneer verwacht je ongesteld te worden dan? Wat nou als je de zwangerschap nog niet met een urinetest kan aantonen volgende week? Misschien ben ik overdreven bezorgd hoor, maar tegen mij zeiden ze dat ik gewoon echt niet zwanger mocht raken die maand...

Suus

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #146 Mieke8, 18 apr 2011
    Laatst bewerkt: 18 apr 2011
    Klopt ons heeft hij dat ook met nadruk verteld. Anders geen behandeling. Nou dat wilden wij absoluut niet riskeren. Vind t zelf niet zo'n slimme zet van jullie Mirjam. Maar je zult daar vast een goede reden voor hebben;)

7. mcflurrie

mcflurrie Lid

9 jun 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat snap ik.... maar ik heb een cyclus waarin ik niet weet wanneer ik een eisprong heb. Ik heb cyclussen van 45 dagen.
    Ik denk dat ik rond mijn innesteling zit omdat ik erg duizelig ben, en dat heb ik vaker rond die tijd.
    Het is 1 x gebeurd.
    Dokter E heeft ons hier niets over verteld, ik had het natuurlijk zelf kunnen bedenken maar toch...

Ik heb vaker last van al deze kwaaltjes in mijn cyclus en daarom ga ik er wel vanuit dat ik niet zwanger ben. Dokter E zei ook dat mijn lichaam geen innesteling toelaat.
    Ik heb een antibiotica kuur gehad twee weken geleden, dus ik denk dat ik daar die misselijkheid en buikpijn van gehad heb.
    Ik doe wel een test, maar ga wel door met de ingreep.( tenzij positief natuurlijk )
    Ik ga niet door een aantal kwaaltjes, die ik bijna elke cyclus heb, de afspraak afzeggen waar ik al zo lang op wacht.
    Maar wel bedankt voor jullie zorgen............

Fijn mieke, dat je zo ongi bent! lijkt me super om dat weer eens mee te maken!

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik snap dat je niet wilt afzeggen, maar weet wel dat als de zwangerschap in een urinetest nog niet aantoonbaar is, die door de hystero in de eileiders of buikholte terechtkomt en je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijgt. Ik weet niet voor hoe laat je staat ingepland volgende week, maar als je 's ochtends met spoed hcg laat prikken in het Spaarne, dan weet je een uur later wat je hcg is. Me dunkt dat Emanuel daaraan zou willen meewerken als hij weet dat er ook maar de kleinste kans is dat je zwanger bent.

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Suus, nog even een vraagje aan jou.
    Geen idee wanneer de menstruatie nou eigenlijk op gang komt na het stoppen met de medicatie straks. Maar kan het dan geen kwaad voor het verwijderen van het spiraal dat ik eventueel ongesteld zou zijn?
    Gaat het verder goed met je?

Ben dus 2 dagen echt goed ongesteld geweest, de dagen ervoor wat gerommel en vegen en nu restantjes.

Mirjam, lastig even voor je deze situatie. Ook omdat E. er dus niets over had gezegd. Maar ja het lijkt me ook wel vrij logisch natuurlijk.
    Nog een weekje en dan is het eindelijk zover, spannend hoor.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hoi Mieke,

Als het goed is, word je weer ongesteld zodra je klaar bent met de tweede ronde medicatie. Daags na laatste pil gaat het spiraal eruit, en dan word je een paar dagen later ongesteld. Twee weken later controlehystero + ei...

Suus

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wordt er dan ook gekeken hoe dik je BM slijmvlies is en of er eitjes groeien?

Maandag laatste pillen slikken en dan op woensdag wordt de spiraal eruit gehaald. Vandaar dat ik me afvraag of het niet erg is, mocht ik dan net ongesteld worden, dat ik dan ongesteld ben bij de huisarts.

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, hebben ze bij mij niet bekeken. Er is toen helemaal geen echo gemaakt. Als je dat wilt, zou ik bellen om te vragen of je voor de controlehystero nog een echo mag.

Als je ongesteld bent tijdens spiraal verwijderen, dan is dat helemaal niet erg. Dan gaat het alleen maar makkelijker omdat je bm-mond dan al wat openstaat.

Suus

13. Marloes

Marloes Lid

16 feb 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,
    we zijn net terug gekomen van de vakantie, het doet ons goed om even tussen uit te zijn, tijdens de vakantie ben ik spontaan ongesteld geworden 2 weken na het stoppen met provera, het ging zoals voorheen na 5 dagen was ik weer schoon. Het is echt lang geleden dat ik normaal ongesteld ben geworden, de laatste keer was in september vorige jaar, ik was ontzettend blij dat ik eindelijk vloeide. A.s donderdag heb ik een afspraak met Dr Emanuel, ga voor de zekerheid wel erheen, is altijd handig om alles goed te laten nakijken door hem.
    @Suus, hoe is het met jou ? en jullie baby ? groeit het goed ?
    @ Mieke, als de spiraal eruit is , mag jij dan weer zwanger worden ? zal voor je duimen.

14. Marloes

Marloes Lid

16 feb 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,
    een vraagje, ik heb toen destijd een afpsraak met Dr E gemaakt, er werd helemaal niets gezegd over de ingreep, ik vraag me af hoe het bij jullie ging ? krijgen jullie meteen een hysteroscopie of gaat Dr E eerst samen met je je dossier doornemen,en voor een hysteroscopie moet je een nieuw afspraak maken ?

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Marloes, fijn dat je ongesteld bent geworden! E zal eerst je dossier met je doornemen, daarna volgt een afspraak voor hystero.

Suus

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Marloes, welkom thuis van jullie vakantie en wat een goed nieuws van je ongi. Gek dan toch weer he dat een mens zo blij kan zijn met een ongi.

Eerst krijg je een gesprek, je doet je verhaal en E. neemt je dossier door, daarna volgt dus een afspraak voor bijv. een hystero of wat hij wil gaan doen wat nodig is.
    Ik zou zeker gewoon gaan hoor.

Als alles er na mijn controle hystero goed uitziet mogen wij ook weer gewoon zwanger worden, hij adviseert dan ook zo snel mogelijk :D

Mirjam, heb je al een test gedaan? Ik wilde je heel veel sterkte en succes wensen voor morgen!

17. Marloes

Marloes Lid

16 feb 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja,erg he' . Als je zwanger bent, raak je al meteen in paniek als je een rode vlek ziet. In deze situatie kan je zo blij zijn dat je iets velrood in je onderbroek ziet.
    We komen helemaal uit Veldhoven, het is geen korte rit om even naar hoofddorp te rijden, hopelijk kan hij dan misschien aan de echo zien of ik werkelijk Ashermann syndroom heb of niet. Anders gaan we gewoon nog een keer erheen, het is zo fijn om te horen dat jullie zo goed ervaringen met hem hebben gehad, dat weet je dat het moeite waard is

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Marloes, op een echo kan hij niet zien of er verklevingen zitten. Anders had je eigen gyn dit ook wel kunnen zien.
    Hij kan het alleen zien dmv een hysteroscopie. Hij gaat aan de hand van je dossier en je eigen verhaal een diagnose stellen en dan een behandelplan opzetten, dan dmv de hystero kan hij zien of er erge verklevingen zitten of dat het mee valt. In het laatste geval kan hij het tijdens de hystero behandelen, in het ergste geval zul je alsnog een nieuwe afspraak krijgen voor een OK-behandeling.
    In mijn geval viel het dus gelukkig mee. Veldhoven is niet naast de deur nee, maar het is de moeite waard!

19. Marloes

Marloes Lid

16 feb 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ok,dan hoef ik dus geen pijnstiller van te voor te slikken. Fijn dat je dit even laten weten.

20. mcflurrie

mcflurrie Lid

9 jun 2010
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,
    ik werd gisterochtend ongesteld, maar wist al dat ik niet zwanger was door bloed en urinetest.
    Helaas is de ingreep mislukt, dokter E kan mijn holte niet vinden, zo verkleefd is het. Ik ben er heel erg ontdaan en verdrietig over, ben zo bang dat het niet meer gaat lukken. Hij ziet er nog wel heil in, dus 4 juli as moet ik voor de tweede keer.
    Dat duurt nog 10 weken helaas. Tot die tijd moet ik wel estradiol en primolut slikken, omdat hij wel een hoop gaatjes heeft geprikt, en mss een doorgangetje heeft gemaakt.
    Weten jullie of ik wel zwanger mag worden met deze pillen of moet ik onthouding volgen tot 4 juli? dokter E heeft hier niets over gezegd.
    Kennen jullie iemand met zo'n verkleefde baarmoeder waar het nog goed bij gekomen is?? ik heb echt iets positiefs nodig!

liefs,

Deel Deze Pagina