Jeetje McFlurrie, wat akelig! Maar volgens mij is het een goed teken dat je nog wel ongesteld wordt. Dat kan betekenen dat vooral je baarmoederhals verkleefd is, maar de baarmoeder zelf wellicht minder. Gaat hij het de volgende keer op de OK doen? Ik kan me zo voorstellen dat je ontdaan bent, maar weet dat Emanuel nooit zou zeggen dat er nog hoop is als hij dacht dat het hopeloos was. Het is een optimistische man, maar er zijn ook vrouwen die van hem te horen hebben gekregen dat hij niets voor ze kon doen. Hij is dus wel realistisch. Met de hormonen die je slikt kun je niet zwanger worden volgens mij, en ik denk ook niet dat het wenselijk is gezien de situatie. Je zou nog even kunnen bellen met deze vraag. Op het open forum van Freya is een Asherman-topic waar je meer ervaringsverhalen kunt lezen, evenals hier onder de MMM. Sterkte hoor, maar geef de hoop nog niet op! Suus
dankje voor je snelle reactie! het was dit keer ook op de OK, had ruggeprik gekozen. 4 juli dus weer... ik weet het, moet de moed niet opgeven, maar het is nu allemaal nog zo vers, dat ik het moeilijk vind om positief te blijven. Ik werd idd ietsjes ongesteld, maar dat is meestal 1 dag iets van bruin rode afscheiding. bedankt voor je steun
Ah oké, dat wist ik niet. Kan me heel goed voorstellen dat het ontzettend heftig is. Mij was destijds verteld dat het wel meeviel met de verklevingen en dat er geen enkele behandeling nodig was (in het OLVG in Amsterdam), dus met dat idee ben ik naar Emanuel gegaan. Tijdens de hystero bleek mijn baarmoederhals verkleefd te zijn, en ook de rechtertubahoek, waardoor de rechtereileider niet meer doorgankelijk was. Aan dat laatste was ook helemaal niets meer te doen. Ik was toen zo down en geschrokken, en helemaal uit het veld geslagen. Ik had gehoopt gerustgesteld te worden, maar in plaats daarvan ging ik met spiraal en hormonen naar huis. Wat een ellende. Onze situaties zijn niet hetzelfde, maar ik snap heel goed dat je er even helemaal doorheen zit. Ken je de site Asherman's Syndrome? Daar staat ook een aantal verhalen op van vrouwen bij wie het goed afliep, ondanks de ernstige verklevingen die ze hadden. Heel veel sterkte! Suus
Mirjam, wat een ontzettende tegenvaller zeg, bah! Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent en er erg down onder bent. Maar zoals Suus al aangeeft, E. zou nooit zomaar iets toezeggen hoor! Hij weet echt wel waar hij het over heeft. Houd moed! Enne, het is gewoon niet verantwoord om, mocht het al lukken door de verklevingen, zwanger te raken op dit moment. De kans op een mk is gewoon heel groot. Probeer het op dit moment even uit je hoofd te zetten en probeer positief naar 4 juli toe te leven. Als je het tot die tijd van je af kunt zetten, het even een plekje geven, dan voel je je echt een stuk beter. Ik vind deze 'pauze' eerlijk gezegd even heerlijk. Er even niet mee bezig zijn na al die maanden voor niets te hebben geprobeerd op een 'geforceerde' manier. Na groen licht van E. weet je gewoon weer zeker dat het mag en dat het vooral KAN!! Probeer daar naar toe te leven. Het geeft je gewoon meer rust. Ik kan me ook wel voorstellen dat je dat op dit moment even moeilijk kunt door alle emoties van de afgelopen tijd en helemaal door wat je gister te horen hebt gekregen. Veel sterkte!
dankje, het is ook niet dat ik denk zwanger te kunnen raken maar dr E zei dat hij een aantal gaatjes had geprikt en het daardoor mogelijk zou kunnen zijn om zwanger te raken. Dit zei mijn man, ik heb dat niet eens mee gekregen. Al die info. Maar ik denk dat ik even voor het condoom ga.................. i know, ik moet positief blijven. Thx!
Hoi meiden, we zijn vanmorgen bij Dr E geweest en een afspraak gemaakt voor de hysteroscopie in juni. Hij was positief over dat ik menstrueerde en stelde toch voor om de hysteroscopie te laten uitvoeren voor de zekerheid. Dus moeten nog 1,5 maand wachten. Hij zei tegen ons dat een klein beetje verkleving kan geen kwaad voor de zwangerschap. Maar als het teveel verklevingen zijn,dan is het idd niet verstandig om zwanger te raken.
Spannend Marloes, ik hoop dat die hystero voor niks is . Ik neem aan dat jullie er nu gewoon even voor gaan dan? Suus
Ik hoop het ook Suus, ja, we gaan voor de hystero als je dat bedoeld. We willen het zeker weten dat alles ok is met mijn bm.
hoi! kom ik weer met een 'domme' vraag! Op welk moment nemen jullie de estradiol?? Gewoon 's ochtends en 's avonds met wat water?? Ik lees er niks over in de bijsluiter en was even benieuwd! Ben al gestopt met vloeien, eigenlijk gisteren al. Heb ook al lekker hardgelopen, even alle spanning van me af gerend. liefs!
Uhm... ik neem de 2 pilletjes allebei tegelijk in in de ochtend.... moet het dan apart? Zo ook wanneer de primolut erbij komt. Ook beide 's ochtends, dus dan 4 pilletjes?
Ja anders ik wel hoor, want het is mij ook niet heel duidelijk verteld. Alleen dat, toen ik vorig jaar primolut moest slikken, ik 2 pillen tegelijk moest innemen. Vandaar dat ik dit nu ook doe. En ook ik kon het niet uit de bijsluiter halen?! Aan de ene kant lijkt het me logisch wanneer je beide pillen tegelijk inneemt ivm de werking die het moet hebben op de ontwikkeling in je baarmoeder. Dat lijkt me dan effectiever dan wanneer je er 1 's ochtends en 1 's avonds inneemt. Maar ja ik weet het ook niet hoor!??
Suus, tja ik weet het eigenlijk ook niet hoor! Ik twijfelde ook namelijk of ik het wel goed deed/doe. Marloes, volgens mij nog niet op jou gereageerd. Maar wat fijn dat E. positief is, dat was hij bij mij ook na de hystero. Dat is wel een opluchting he. Nu nog wel even een paar weken wachten dus, hopelijk krijgt hij gelijk!