Vroeg me af wat jullie precies doen op het werk ( ja werken...das logisch ) Ik werk bij Intratuin,en wij pakken altijd erg uit met de kerst..dus ik heb vandaag de hele dag kerstartikelen in de winkel gezet. Kan dus geen vogels, ballen, vlinders en glitters meer zien
Nou, komt ie hoor..... Ik bezorg automaterialen bij garages. En als ik op de zaak sta, doe ik magazijnwerk en telefoontjes. Kortom, niks bijzonders ha ha!
Ik was s'ochtends de bewoners help ze bij het ontbijt,middag en avondeten.. Sommige moet ik eten geven. Verder help ik mensen naar het toilet en breng ik ze naar bed. Daarbij komt nog medicijnverstrekking, wondverzorging, bewonersbesprekingen , familiegesprekken enz enz.. Beetje duidelijk wat een verzorgende doet?
Machine instellen, kaas snijden, kaas sealen/verpakken en kaas in kratjes leggen en opstapelen. Kaas 'opknappen' en iig zorgen dat er veel productie word gedraaid.
Ik laat me vooral uitschelden door mensen die geen telefoon en internet meer hebben, haha... Contact research agent, of terwijl callcentermedewerker voor een telefoon bedrijf. Leuk werk verder hoor, zeker als je mensen van 92! moet helpen om draadloos internet intestellen. Dan zijn ze dankbaar en blij, en ik vind het knap dat ze zo oud zijn en dat nog willen proberen.
ja lief he.. de opa van mijn vriend wilde op zijn 80ste ook nog internet zodat ie mailtjes kan sturen naar zijn kinderen die hij minstens 1x in de week ziet
@kaatje Ja ik vind het geweldig echt, ik neem ook altijd alle tijd voor ze, heb een bepaalde tijd waar ik mensen mee helpen moet, maar als ik een oudere echtpaar/persoon eraan heb maakt me het niet uit, zit zo een uur te bellen en hang pas op als alles werkt, Zo heb ik laatst anderhalf uur een man van 87 geholpen die voor het eerst een computer had, hij belde om te vragen of ik hem even snel wou helpen, tuurlijk, Ik mocht beginnen met uitleggen hoe een pc aanmoet, maar aan het eind wist meneer hoe hij moest mailen, foto's downloaden en draadloos internet in te stellen en nog een paar dingetjes En gelukkig snapt mijn teamleider dit en drukt mijn lijn dan even in training, zodat ik ze kan helpen. En niet aan de tijd hoef te houden.
Ik leer kinderen (11-18) Engels, spreek dat zelf ook bijna de hele dag. Verder maak ik toetsen, kijk ze na, maak lesmateriaal, geef spreekvaardigheidslessen, heb overleg met sectiegenootjes en zo'n beetje om de week vergaderingen met andere collega's, af en toe ouderavonden, neem toetsen af, lees veel, heb mentorgesprekken met leerlingen en met ouders, etc. Kortom, docent op een middelbare school.
Zoooo cool is dat he?! De oma van mijn vriend komt ook rustig snachts om half 1 online op msn en als ik dan vraag of ze nog niet naar bed moet, zegt ze nee even chatten nog want ik kom net van een feestje en kan toch nog niet slapen.... ze is 76 jaar Ontopic: ik denk niet dat ik hoef uit te leggen wat een secretaresse doet
@manuele, doet me denken an mijn oma, is 66 en ook ongeveer hetzelfde. gaat nog op stap, reisjes amerika, wil haar motor rijbewijs nog halen(gebeurt niet, maar wil ze wel), ik vind het geweldig, old people rulez...
hai leuk om te lezen allemaal. Ik, pb'er binnen de verst geh sector, doe van alles op mn werk. Vandaag bv: ik begon om 900 en heb mee ontbeten, toen zijn we gaan zwemmen, weer lekker gegeten, van de huiskamer een bioscoop gemaakt, lekker filmpje gekeken, taartje gemaakt met de kids, gekookt met de kids, gegeten, alle kids zijn gedoucht en gebadderd en toen allemaal in pyama hebben we taartje gegeten, spelletje gedaan en toen was het alweer 2000 en mocht ik naar huis. wahaha, wat een baan he... maar dan heb ik nog niet verteld watvoor kids we hebben... ze zitten er niet voor hun zweetvoeten he ok, wat ik doe: op de groep werken (dus zo;n beetje wat hierboven staat), het huis draaiend houden (roosteren, plannen, etc etc) en 'mijn' kids in de gaten houden en zorgen dat alles rondom hun loopt( begeleidingsplannen schrijven, overleggen met orthopedagoge etc, oudergesprekken, contact met school/ werk, zorgconsulenten, verskagen maken voor indicaties, rechtbank, jeugdzorg etc etc) en geen 1 dag is hetzelfde. Voor nu vind ik mijn baan wel leuk Beetje duidelijk wat ik uitvoer op mn werk.. Oja ik slaap ook op mijn werk dat kan niet iedereen zeggen he? legaal dan he! nou ik ga naar bed, ik slaap weer eens thuis
ik doe ook het verzorgende werk alleen mijn baantje is lichamelijk niet zo slopend . ik doe hier bijna alles met mijn handen op de rug , ik hoef alleen maar te zeggen wat de mensen moeten doen . heel soms moet ik iemand wassen of effe uit ontlasting helpen maar dat gebeurt bijna nooit . ooh ja en de pillen zetten wij nog zelf uit ...... geestelijk is het wel wat zwaarder hier , met name agressie en ontevredenheid wordt hier geuit . ik zou geloof ik nooit meer terug willen naar een verzorgingshuis of een verpleeghuis . L.sybje