Syndroom van Asherman

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lauren1993, 26 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    517
    475
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Hoi Dames,

Van de week te horen gekregen dat ik syndroom van Asherman heb. Maandag 5 februari word ik hier aan geopereerd.

Nu zou ik graag willen weten of er meer mensen hier het syndroom van Asherman hebben en hoe dat traject is verlopen. Kon je op een natuurlijke manier alsnog zwanger worden of ben je na de operatie als nog een traject in gegaan?

Ik merk dat er niet veel over te vinden is op forums en internet.

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

2. Linn93

Linn93 Actief lid

30 okt 2022
    168
    114
    43
    Vrouw
    Wat vervelend dat je dit hebt, ik weet er niet alles van, maar weet dat een bekende verloskundige van Instagram (Marlies Koers) dit ook heeft gehad, zij heeft inmiddels een gezonde dochter.
    Misschien staat er wat informatie op haar Instagram (of in de highlights).

Succes/sterkte <3

Lauren1993 vindt dit leuk.
  3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Een goede vriendin van mij heeft dit ook. Zij kon daardoor niet natuurlijk zwanger worden. Te minste de kans daarop is minder dan 1%. Zij heeft een ivf behandeling gedaan en inmiddels een zoon van 1,5.

4. Shuttle

Shuttle Lid

22 mei 2021
    32
    16
    8
    Vrouw
    Ik heb het ook gehad, opgelopen na een curettage. Bij mij zaten de verklevingen alleen in de baarmoedermond en zijn operatief verwijderd. Toen is er een spiraal geplaatst voor 6 weken om de boel tot rust te laten komen, die is vervolgens verwijderd en 2 weken daarna controle om te kijken of de verklevingen weg waren gebleven. Dat was gelukkig het geval en dus mochten we er weer voor gaan. 1 goede menstruatie gehad en daarna weer alleen bruinverlies. Vervolgens zijn tijdens de eerstvolgende menstruatie de teruggekomen verklevingen verwijderd (d.m.v. oprekken van de baarmoedermond) en meteen daarna was ik zwanger (natuurlijke manier). Hier is het dus gelukkig goed gekomen.

5. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    517
    475
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Bedankt voor de tip! Ik ga even kijken <3

6. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    517
    475
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Fijn dat het goed gekomen is! Ik hoop dat wij ook na de operatie op de natuurlijke manier zwanger mogen worden

Shuttle vindt dit leuk.
  7. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Hier ook syndroom van Asherman helaas. Is echt een &€_# aandoening om te hebben als je nog zwanger wilt worden.

Wat je prognose is en of je nog natuurlijk zwanger kunt worden hangt erg af van de plek en de ernst van de verklevingen en evt of en zo ja hoe snel ze terugkomen na verwijderen. Daar is zo niets over te zeggen.

Er zijn een Nederlandse en internationale (met name VS) Facebook groep waar veel informatie gedeeld wordt. Daar kan je lid van worden. Je mag me ook PB sturen als je wil.

Sterkte.

Deel Deze Pagina