Waarschijnlijk is dit onderwerp vorig jaar ook geweest, maar er zijn toch weer nieuwe mensen op het forum en ik vraag mij dit toch af. Met de komende feestdagen komen de bezorgers van kranten, folders e.d., aan wie geven jullie wat en hoeveel. Of geef je bv ook iets anders dan geld??
Ik gaf gisteren 2.- terwijl ik dit eigenlijk teveel vond, maar had niet anders in huis. Soms komen er meerder mensen met hetzelfde kaartje aan de deur...tja dan weet ik niet wie echt die folders rond brengt. Normaal geef ik 0.50 cent
ehhhhh niets komen ze daarvoor hier trouwens ook niet aan de deur, maar geloof dat ik ook zo'n hork zal zijn die gewoon dankje wel zou zeggen Snap het idee dr achter ook niet zo goed hoor, ze krijgen toch gewoon betaald voor hun werk? De postbode komt hier dagelijks,maar die geef je nu toch ook niets extra's?
Hier kwamen ze gister ook.. terwijl ik geen krant heb en een nee-nee sticker op de bus, geen idee dus waarom ik iets zou moeten geven en heb het dus ook niet gedaan want vind dat gewoon brutaal. Voorheen gaf ik 2 euro.
normaal 1 euro maar die kneus van dit jaar krijgt niets ik heb het halfe jaar geen krant gehad:x dus hij stopt het kaartje maar in zijn hol
ik wilde net ook zo'n topic openen. Net werd hier voor het eerst aangebeld, er stonden een jongen en een meisje voor de deur (ze komen dan ook nog eens met zn tweeen) Ik gaf 4 (maar lees nu dat dat dus belachelijk veel is ), maar ze bleven me chagrijnig aankijken, ik dacht echt dat het schijnbaar te weinig was. Toen ik kranten bezorgde heel lang geleden, kreeg ik echt veel geld met de Kerst. Ik weet nog dat ik echt flink van kon gaan stappen.
100 euro! Grapje! Tis maar net wat ik in mijn portemonnee heb zitten. Want ik pin overal en mijn man ook, dus we hebben nooit veel of helemaal geen cash geld. Maar toevallig kwam er toen straks nog een meisje met een kaartje en ik gaf een euro. Maar 50 ct. vind ik ook meer dan zat eigenlijk.
aan ook de folder bezorgers of alleen van de krant. Wij geven voor de folders meestal 50 cent, maar de krantenbezorgster, onze overbuurvrouw die geven we altijd een kleinigheidje in de vorm van een plantje of iets lekkers.
Waar wonen jullie eigenlijk? Het verbaast me echt dat zoiets hier nooit voorkomt. Ik woon in Noord-Limburg
vreemd ja dat het bij jullie niet is. Ik woon in het zuid-westen van brabant. Maar er zit hier volgens mij ook iemand uit het hoge noorden.
ik heb nooit geld in huis omdat ik altijd pin dus geef nooit wat! maar krijg ook nooit de krant optijd altijd dagen later! dus
wij geven meestal een euro, de jongen van de krant krijgt van ons misschien wel iets meer, 2 euro. Hij zorgt er altijd voor dat de krant er netjes op tijd is, weer of geen weer. Van mijn broertjes weet ik dat ze er een leuk bedrag op na hielden, ik gun het die kids wel. Hier komt alleen de krantenjongen, folders en plaatselijke streekkrant (die altijd meteen in de oud papierbak gaat) maar het komt ook voor dat we niet thuis zijn en dan ligt het kaartje in de bak. mensen bij de post krijgen een kerstpakket, kranten/folderjongens niet! ach, die paar euro's...hun weer blij. ik snap alleen niet dat er hier wordt gezegd dat er mensen nog met een chagerijnig gezicht voor de deur staan. Beetje onbeleefd