Syndroom van Down - tips?

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Roozjuh, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Goede avond lady's. Goeie vriendin van mij is gister bevallen van een prachtig knulletje. Vandaag te horen gekregen dat hij het syndroom van down heeft. Nu ben ik opzoek naar een geschikt kado voor ze(kraamkado) Ik wil geen kleding, de kast puilt al uit. Iets met naam is opzich ook wel een idee maar zat eigenlijk te denken aan een mooi boek over Down. Is dit een leuk kado? Gaat dit niet verkeerd overkomen ookal bedoel ik het natuurlijk echt alleen maar goed. Ze zijn zelf al redelijk snel over de shock heen dat hij een extra chromosoom heeft en gaan er helemaal voor om alles zo goed mogelijk aan te pakken voor hem. Vandaar dat ik dacht aan een (leerzaam?) leuk boek

Voor de ouders die hier ervaring mee hebben, wát is nou echt een leuk kado dat jij graag had willen krijgen of misschien ook heb gekregen.

Nu zullen sommige denken 'waarom apart kado kopen omdat hij Down heeft?' maar is meer om ze te steunen en tja buiten dat hebben ze echt serieus álles al dus kon niet echt iets anders verzinnen en wil ze heel graag helpen met iets waar ze echt wat aan hebben

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Gefeliciteerd!
    Ik denk dat zo'n boek een heel attent en bruikbaar cadeautje is.
    Ze zullen het vast niet verkeerd opvatten want dat is pas heel raar.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zou er toch iets naast geven dan. In eerste instantie is het een baby. Dus toch misschien kleding of speelgoed oid. En dan een mooi boek voor erbij maar niet als hoofdcadeau zeg maar. Niet teveel de nadruk leggen op Down maar op bet feest dat hij is geboren :)

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb geen kindje met Down, maar wel kinderen met een levensbepalende genetische afwijking, welk boekje bij mij behoorlijk hoog op de verlanglijst staat is deze:

http://www.amazon.de/dp/3862560104/ref=wl_it_dp_o_pC_nS_img?_encoding=UTF8&colid=RQX5AA80LTX0&coliid=I2JG4T34765CGQ

En de Engelse vertalng:
    The Prince Who Was Just Himself: Amazon.co.uk: Silke Schnee, Heike Sistig: 9780874866827: Books

En natuurlijk, wat Vlinder ook zegt, een lief pakje. Neem dan wel een pakje zonder vaste voetjes, want kinderen met Down hebben vaak relatief korte beentjes.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja een leuk pakje gaat m zoiezo worden. hij is 3weken te vroeg geboren, nog geen 2300gram. Ze krijgt van ons een pakje wat mijn eigen nichtje pas nog heeft aangehad die zelf 11weken te vroeg was geboren. Is maat 44 want daar heeft ze nog niet zoveel van. Maar wil er wel wat bij geven :)

6. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het boek met de gezichten van de stichting de Upside van Down is echt prachtig . Veel moeders waaronder ikzelf hebben daar veel troost in gevonden. Ik weet alleen niet of het nog verkrijgbaar is. Anders hebben zij ook een glossy " Touchdown" . Ook heel mooi en niet zo duur. Er staan mooie verhalen in over allerlei mensen met Down of mensen die Down dichtbij meemaken. Mijn zoontje staat er ook in.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Leek mij ook mooi boek. Helaas alleen via bol.com te koop en dat was wel echt een mega prijs wat ze ervoor vragen

8. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het blad Touchdown kost rond de 7 euro.

9. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Na de geboorte heb ik "gewone" kadootjes gekregen.
    Een jaar later kreeg ik ook het boek met de foto's.

Ik zit te denken aan een bordje met een tekst over een baby, misschien heb je die ook voor "bijzondere" kindjes? Zo'n glazen plaatje bedoel ik.
    Zoiets had ik wel mooi gevonden.

Lief van je dat je er zo bij stil staat trouwens!

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Het boek Upside van Down staat op MP voor 45 euro.Het wordt in Gelderland te koop aangeboden.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    O zo lief is t niet hoor :p weet gewoon hoe moeilijk het voor ze is nu. Ze hebben het al snel geaccepteerd maar het verwerken ervan gaat wat langer duren. Ze kregen klap na klap te verwerken. Hij is 3weken te vroeg geboren, heeft een hartafwijking en dus ook down nog eens er bovenop. Merk aan mijn vriendin dat ze het erg moeilijk heeft, ze is nog herstellende van een ks, slechte nieuws van alles. Ze voelt zich nergens echt op dr gemak. Als ze thuis is wil ze naar haar knulletje en als ze int zkh is wil ze naar huis. Komt veel op ze af en ik probeer te helpen waar ik kan. Ookal duwt ze iedereen van haar af op t moment. Ze weet niet zo goed hoe ze dit moet verwerken en wat ze moet doen. Ze wil graag praten maar wil anderen niet tot last zijn zeg maar.

Morgen ga ik haar lievelingschocola halen, strikje er omheen en leg ik stiekem in haar brievenbus. Lief briefje erbij, al heb ik nog geen idee wat ik erop moet zetten.

Boek voor 45,- is wel echt prijzig. Heb veel over voor haar maar moet op m'n centen letten. Eens zien of dat dunnere boekje wat is, die glossy

Deel Deze Pagina