Vandaag eerste echo 6+1

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door menneke1990, 8 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Hallo dames,

Vorige week zondag een positieve test in handen en vandaag krijg ik een eerste echo bij de gynaecoloog (medische achtergrond).
    Ik ben super zenuwachtig omdat ik ook bruin en rood bloedverlies heb gehad zonder krampen en zonder stolsels. Ze vertelde dat dit niks slechts hoeft te betekenen. Nu vroeg ik mij af wat je kan verwachten bij een echo van 6+1?. Ps. Laatste menstruatie is een twijfel of het een menstruatie is geweest. Kan dus ook verder zijn in de zwangerschap

Groetjes menneke

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dpannend! Zal een inwendige echo zijn en hopelijk zie je een inimienie vruchtje met kloppend hartje. Maar kan ook zijn dat dit net te vroeg is.

3. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Bij de eerste met 8 weken een echo
    Had bij de middelste een echo met 6+2 (medische reden), toen zagen wij het dooierzakje en daarnaast een mini vruchtje met hartactie.
    Bij de jongste met precies 6 weken (medische reden) zagen ze (vk)helemaal niets, niets dat op een zwangerschap wees. Toen doorgestuurd naar de gyn, vanwege het betere apparatuur en toen zagen ze een dooierzak, vruchtje en hartactie.

Met 6.1 hoef je nog geen hartje te zien.
    Het kan ook zo zijn dat je minder lang zwanger bent (bijv eind 5 weken) en dat je dan alleen maar een dooierzak ziet. Net als dat er altijd een kans is dat je wat verder bent en je veel meer zal zien dan verwacht.

Heel veel succes vandaag, ik hoop natuurlijk dat je een hartje ziet :) Succes.

4. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Succes!!!

5. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Dank jullie wel!. Ik hoop het ook idd maar wat gaat het lang duren voor ik naar ziekenhuis mag ppffff. In het verleden 2 keer een miskraam gehad en zelfs daar geen bloedverlies gehad. Dus ben eigenlijk super zenuwachtig of alles goed is want het is zoooo welkom. Over alle zwangerschappen 13 tot 14 maanden over gedaan en nu ineens plots zonder bewust bezig te zijn.

6. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    hoe is het gegaan?

Ik had mijn eerste echo met 6w5d. gewoon uitwendig.
    Ik zag daar een klein vruchtje met een mooi kloppend hartje en een dooier :)

de vk dacht dat ik verder was, dus vandaar dat ik zo vroeg een uitwendige echo kreeg.

7. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Hoe is het gegaan?

Deel Deze Pagina