Hallo allemaal. Ik ben 23 jaar heb pcos wil graag met clomid beginnen maar moet eerst afvallen maar wil dit niet ik wil gewoon met clomid beginnen zie meiden/vrouwen die overgewicht hebben en er toch mee beginnen wie weet een arts die het wel voorschrijft met overgewicht graag namen van de arts wacht graag op reactie,s Groetjes, Dounia
Wat raar dat je geen clomid krijgt door je overgewicht. Ik weet wel dat PCOS een kwaal is dat door overgewicht veroorzaakt kan worden en de gyn jou dus, ipv de medicijnen, op een natuurlijke manier van je PCOS af wilt helpen.. Maar verder heb ik er niet echt veel verstand van en ik wil dan ook alleen zeggen dat ik hoop voor jou dat je snel een oplossing vind met jouw of een andere gyn.
he meid mag ik vragen hoe zwaar en lang je bent dan? want ik ben 155 en weeg 64 kilo en ik heb gewoon clomid gekregen en ben nu zwanger. ik mocht niet meer aankomen zei die maar wel afvallen dus ik ben ook aan de zware kant. liefs
op zich kan ik het me wel voorstellen als je BMI echt te hoog is, er worden wel meer medische behandelingen stopgezet of mee gewacht omdat iemand zijn eigen gezondheid niet serieus genoeg neemt (zoals roken e.d. en vaak moeten mensen voor een bepaalde operatie bv een ziekenhuis dieet volgen) ik vind het niet zo heel raar, pas als je je eigen gezondheid serieus neemt (dan heb ik het wel over een echt te hoog BMI) dan kan je pas verwachten dat andere mensen jouw wens serieus nemen..
yup kreeg ik ook 3 jaar lang te horen afvallen.... uiteindelijk bleek het bij mij om een erfelijke variant te gaan
Misschien een hele vervelende vraag en helemaal niet op zijn plaats, maar waarom wil je niet afvallen?
Heel vervelend, maar je gyn zegt dit niet om je te pesten ofzo.. dat moet je altijd in je hoofdje houden! Ik heb overigens wél overgewicht (niet overdreven veel ofzo) en begin volgende week met clomid. Iedere gyn werkt gewoon op een andere manier, je kan natuurlijk altijd een tweede gesprek met hem/haar aangaan.. dat is dan het minste wat ie kan doen voor je... succes nog! NB; je topic staat volgens mij bij het verkeerde onderdeel, en namen van artsen noemen mag hier niet ivm beschadigen van reputaties
Tja, volgens jouw gyn moet je het probleem blijkbaar goed aanpakken en dus starten met afvallen. Dan kun je daarna alsnog aan de medicatie. Lijkt mij geen dom advies. Heel veel succes.
Hoihoi ik heb een bmi van 27 , ook overgewicht dus en mocht wel met clomid beginnen onder voorwaarde dat ik ook zou afvallen. Hier ben ik amper aan toe gekomen want de tweede ronde gewoon lekker raak! Maar goed, als je BMi wel vrij hoog is, kan ik je gyn wel goed begrijpen omdat het idd met afvallen al een hoop op kan lossen. Succes!
aye net wat lynnes zegt, toen ik de eerste dosis clomid kreeg was ik al 5 kilo afgevallen ben nu 17.5 kilo kwijt waarvan inmiddels alweer bijna een kilo erbij
Ik heb ook PCOS en kreeg ook geen Clomid, omdat de gyn mij aanraadde om gewoon eerst proberen af te vallen. Ik ben toen 15kg afgevallen, en daarna dus spontaan zwanger geworden. Lijkt me ook wel een betere manier dan gelijk met pillen beginnen. En zoals ik het begrepen heb,j is het ook zo, dat de hormonen in die pillen opgenomen worden door je vetcellen, dus hoe meer vet je hebt, hoe minder die pillen zullen werken. Die gyn zegt dit echt niet om je te pesten hoor.... Ik ben nu trouwens alweer 6kg aangekomen, en dat zal nog wel meer worden. Maar na mijn zwangerschap begin ik gewoon weer met het Atkinsdieet (dat was het enige wat hielp om af te vallen).
hey, ik heb ook gewoon clomid gekregen en ben nu zwanger maar ik ben ook gewoon normaal op gewicht dus weet niet of dit meetelt :S hoop voor je dat je snel mag beginnen xxx
Ik heb geen PCO, maar wel overgewicht. En voordat ik met Clomid mocht beginnen moest ik een bmi van 30 hebben. Dat is standaard in het LUMC. Ze geven je daar geen enkele behandeling als je een hoger bmi dan 30 hebt.
Wat je niet moet vergeten is dat Clomid echt geen wondermiddel is... het heeft ook nog een aantal bijwerkingen waar je soms behoorlijk last van kunt hebben en de behandeling die er bij hoort is ook best intensief (steeds inwendige echo's om te checken of je een eisprong hebt en of je niet te veel eicellen hebt enzo). Ik vind het niet raar dat je arts terughoudend is en eerst op andere manieren probeert je zwanger te krijgen. Vooral bij PCOs kan afvallen echt enorm helpen (al wordt het afvallen ook bemoeilijkt door de PCO's). Misschien kun je een afspraak maken met je gyn dat je bijvoorbeeld een half jaar serieus probeert af te vallen en dan terugkomt voor vervolgmogelijkheden? Overigens kan de werking van clomid ook bevordert worden door af te vallen! Bij mij zeiden ze het trouwens ook hoor, eerst afvallen en dan verder kijken... is niet leuk maar wel nodig. En ik werd tijdens het afvallen spontaan zwanger! Succes