overproductie door kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door boompje, 6 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Sinds twee weken ben ik weer aan het werk. Dit is voor 2 dagen in de week. Mijn baby is nu 6 maanden en de borstvoeding ging en gaat goed. Deze was altijd stabiel op wat dipjes na maar dit herstelde zichzelf altijd goed met wat extra aanleggen. Mijn borsten waren nooit extreem vol en hij was altijd tevreden met de hoeveelheid. Er waren een paar grote tankbeurten op een dag en wat kleinere slokjes, al met al ligt hij vaak elke 2 uur aan de borst. Kolven doe ik 3 keer per dag.
    Nu heb ik het idee dat de dagen nadat ik gekolft heb enorme over productie heb. Ik loop met gestuwde borsten en ze komen wel een keertje leeg maar meestal aan het einde van de dag. Dit heb ik zonder kolven nooit gehad.
    Kan ik hier iets aan doen?
    Ik kolf/ voed nu een keer ochtends vroeg rond half 7/7 uur. dan om 10.00, daarna om 12.30 ongeveer en rond 15.00 en dan avonds rond 18.00 weer live voeding. De eerste keer kolven in de week heb ik gewoon 3 flesjes met 100ml per flesje ongeveer. wat heel normaal is voor mij met kolven per keer. Na een dag kolven heb ik de dag erna al 2 flesjes vol van 120 in de ochtend om 10.00. Prima als ik kolven moet maar thuis is het echt niet fijn want mijn baby kan er niet tegen drinken. Wat is wijsheid? Ik heb hierdoor ook al tegen een borstontsteking aangezeten.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Minder kolven zou ik als eerste zeggen. Minder uitgebreid bijvoorbeeld. Kennelijk stimuleer je meer dan je kindje zou doen aan de borst. Probeer dus in eerste instantie korter, maar wel zo dat er geen spanning meer op de borst is (om ontsteking te voorkomen inderdaad)

Blijft het een probleem dan even met een lactatiekundige afspreken om goed af te stemmen.
    Succes

Deel Deze Pagina