Onderstaande mail vandaag ontvangen. Iemand hier iets van gehoord? Morgen ga ik even bellen met ING of deze mail wel klopt. Heb er ook niks van gehoord op het nieuws. Datum Kenmerk 9 Februari 2011 Onderwerp Beveiligingsprocedure voor Mijn.ING.nl klanten tegen internetcriminelen Geachte heer/mevrouw, Afgelopen donderdag is onze server Mijn.ING.nl aangevallen door hackers. Wij zijn bezig met ons onderzoek dat onlangs is ingesteld en hopen binnenkort deze hackers te ontmaskeren. Tijdelijk is het noodzakelijk dat alle ING klanten die gebruik maken van Mijn.ING.nl nu momenteel op de onderstaande website inloggen. U kunt inloggen met uw oorspronkelijke inloggegevens. Als u eenmaal met uw bestaande gegevens heeft ingelogd, Binnen 5 werkdagen ontvangt u per post het afhaalbericht voor uw activeringscode dit is voor het beveiligingsprocedure. Na het invoeren van uw Activeringscode is ons beveiligingsprocedure voltooid. Om er zeker van te zijn dat u persoonlijk de Activeringscode in ontvangst neemt, zal u een afhaalbericht ontvangen. Hierin staat bij welk ING-kantoor of postkantoor u de activeringscode kunt ophalen. Dit kan tot 6 weken, nadat u het afhaalbericht heeft ontvangen. Wij raden u aan om na het afhaalbericht per direct de activeringscode op te halen bij de ING-kantoor of postkantoor, zodat u het beveiligingsprocedure kunt voltooien en u veilig kunt internetbankieren. Let op! Tijdens het beveiligingsprocedure kunt u tijdelijk niet overschrijven met uw Mijn.ING.nl Let op! Dit Activeringscode ontvangt u alleen als u al een keer op de nieuwe website bent ingelogd. Let op! Vul deze Activeringscode niet op uw MijnING.nl, wij zijn nog bezig om de website volledig te beveiligen tegen actieve hackers! Vul deze in op de nieuwe website die u binnen 5 werkdagen na inloggen op de onderstaande website ontvangt! link verwijderd (Het kan zijn dat sommige computers het moeilijk hebben met de capaciteit van de website en niet alles meer zichtbaar is) Bij voorbaat dank voor uw medewerking van dit process. Let op! Bewaar deze brief/e-mail bij uw andere bankpapieren. Zo heeft u belangrijke informatie over uw ING bij de hand. Met vriendelijke groet, Team Security. Afdeling Fraude & Scam ING Bank N.V. ING Bank N V | Schenkkade 65 | Den Haag, Noord-Holland 2595 AS, Netherlands
En dit is dus hoe internetcriminelen aan jouw bankgegevens proberen te komen.... Nooit !!!!!!! op de links in dit soort mails klikken, dus! Jouw eigen bank zal dit soort dingen nooit op deze manier aan je communiceren en al helemaal in een mail met zo'n belabberde tekstopmaak
nee niks ontvangen en net nog ingelogt! volgens mij hebben ze niet mijn mail adres en geen brief gekregen!
niet op inloggen hoor!! er gaan wel vaker van dit soort mailtjes rond, om zo bij jou gegevens te komen en dus ook bij jou geld.. de bank zal nooit jou inloggegevens opvragen.. ik zit ook bij de ING en heb hier ook niets over gehoord.
Dat dacht ik dus ook al. Naar mijn weten heb ik een keer van ING gelezen dat ze dit soort info NOOIT per mail zouden doen.
als de ing was gekraakt hadden we het al via het nieuws gehoord... Bovendien hebben ze je codes niet nodig om je nieuwe te sturen! Zou wel contact opnemen met de ing om hen te waarschuwen voor deze oplichters.. Want je weet niet wie er allemaal wel in gaat trappen!
nee niet doen hoor! dit zijn juist de hackers!! ik zit dan bij de rabobank maar het 1ste wat er bij mij in het scherm kom te staan als ik naar de site ga is : wij zullen nooit en te nimmer om u inloggegevens of pincode-bankgegevens vragen,niet over de mail en ook niet via de telefoon! dus ik zou het zeker niet vertrouwen!!
Neeeee!!! Niet op ingaan! ING heeft ooit wel 1 brief verstuurd dat men hier niet op moet ingaan! Zo komen ze dus aan al je gegevens de hackers!
Gehaaid weer, ik vraag me echt heel erg af of er mensen (en hoeveel) zijn die hier in trappen? Want ik zou het raar vinden als een bank dit daadwerkelijk per mail zou sturen
ING heeft volgens mij wel 100 keer op hun website vermeld dat als je een dergelijke e-mail ontvangt, je deze direct weg moet gooien en dat je NOOIT je inloggegevens ergens moet invullen omdat ING hier NOOIT naar zal vragen.
Dit lijkt mij in ieder geval geen mailtje van de ING. Als het al zo zou zijn, dat de ING site gekraakt zou zijn, dan laten ze je dat niet via de mail weten maar ook via het nieuws ed. Misschien is het alleen handig, als je de link naar die site weghaald, voor er mensen per ongeluk opklikken. Ik zou er in ieder geval niet op durven klikken!!
Ik werk bij ING en idd...dit is phishing mail. Op de website van ING word eigenlijk altijd wel gewaarschuwd voor dit soort mails. Gelijk deleten dus! En als je misschien toch iets met die mail hebt gedaan en je vertrouwd het niet, dan direct ING bellen.
Heb even op de link in je bericht geklikt, en ik krijg direct in beeld dat het een 'verdachte phishing' site is. Echt never nooit hierop ingaan!
En als je een dergelijke mail krijgt en je twijfelt, lees 'm eens goed. Het taalgebruik klopt niet, zinnen worden halverwege afgebroken etc. Ook handig..een stukje van de mail even googlen kom je vaak ook snel verder.