Ja hoor, het is weer eens zover... weer blaasontsteking :S Hebben jullie ook zoveel last van blaasontstekingen? Ik wil eigenlijk niet weer een antibioticakuur, dus ik ga maar eens op zoek naar alternatieven. Iemand een idee? Cranberries weet ik, maar verder?
Ik heb de eerste maanden van mn zwangerschap continu last gehad van een resistente bacterie, 3 kuren gehad maar niks hielp. Uiteindelijk elke dag 2 tabletten cranberry pillen van A.Vogel ingenomen en dit heeft uiteindelijk geholpen. Sterkte er mee het is erg vervelend!
Veel (water) drinken en elke keer als je moet ook gelijk gaan en rustig en goed uitplassen, ik heb zelf ook een "abonnement" op't toilet maar gelukkig geen blaasontsteking en die cranberry pillen werken ook goed! Succes!
Ik zou sowieso door je huisarts de urine op kweek laten zetten. Dan kunnen ze kijken welke bacterie er in zit. Sommige kunnen namelijk niet goed zijn voor je kindje! Daarnaast kan een geschikte kuur gekozen worden (indien noodzakelijk). Zelf kun je veel water drinken (als ik blaasont heb, overigens nog niet in zw.schap gehad, drink na iedere keer plassen 1 groot glas water). Cranberrytabletten, cranberrysap helpen ook. Ananassap uit pak helpt ook. Je kan ook extra vit. C (kan in tabletvorm, maar ook als sinaasappelsap, vers fruit, bovengenoemde zit ook veel vit c in) nemen. Bacteriën zijn dol op zoet. Dus je moet eigenlijk zorgen dat je je urine zuurder maakt. Vitamine C is zuur, dus dat vinden bacteriën niet fijn.
Mijn ha had het ook op kweek, maar verkeerde... Laat je urine testen op streptokok! Kan gevaar opleveren bij de geboorte en is simpel op te lossen met antibiotica! Ik heb 7 blaasonstekingen gehad in de laatste 3 maanden.
ooo ik heb met sander zoveel blaasontstekingen gehad, totdat ik bij Jasper de goude tip kreeg. uitplassen en nog even blijven zitten voor de laatste druppels. Dacht ik kan het proberen.... en ik heb bij jasper geen blaasontsteking gehad.
ik heb een een poos geleden een heleboel blaasontstekkingen gehad. Toen ben ik d-mannose gaan gebruiken (is te koop bij de rode pilaren) en heb er toen geen last van gedad. Toen ik zwanger werd ben ik er mee gestopt heb toen nog 1 keer een blaasonstekking gehad en sinds dien nooit meer. Succes
Ik neem zelf tabletten die je zelfs bij sommige supermarkten kunt kopen, namelijk "blaas" van Roter. Hier zit een combinatie in van Cranberry en Vitamine C, inderdaad om je urine zuur te maken. Verder veel drinken, zeker als je een blaasontsteking vermoed, en goed uitplassen.
Boncuk: Kan je D-mannose gebruiken tijdens de zwangerschap? Sinds mijn 16e heb ik chronische blaasontsteking en heb nu in 14 weken zwangerschap al 3 x blaasontsteking gehad. De klachten blijven aanhouden, dokter zegt geen ontsteking meer te kunnen zien????????!! Ik drink bijna 2 liter water per dag en neem 1000mg Vit. C per dag. Wordt er een beetje radeloos van..
pfffffffff ik zat vanmorgen ook weer op de HAP ivm pijn klachten en heb ook weer n ontsteking , laatste was begin april met n cyste erbij , nu heb ik weer een kuur :S
@ Bang muisje: hier exact hetzelfde! ZOwel bij eerste als bij deze zwangerschap regelmatig blaasontstekingen gehad. Pas weer een, met weer een kuur daarbij. Ik had zelf het gevoel dat de klachten niet goed over waren, maar bij verder onderzoek blijkt dat de ontstekingscellen wel weg zijn. Dus in principe zou het over moeten zijn........ Maar ik blijf me suf plassen, en dan vooral dat verkrampte gevoel in mijn blaas, elke keer enkele druppels. Ik moet er maar mee leren leven de rest van de zwangerschap, want het hoort schijnbaar bij mijn zwangerschap ! ZO wie zo merk ik dat mijn baarmoeder en onderbuik nu heel snel geprikkeld zijn, snel harde buik, continu zeurende pijn onderin. Onderzoek weer gelukkig wel uit dat alles van binnen in orde is.
van Roter zijn er doosjes met cranberry vitamine c tabletten, super spul. Nooit meer last gehad. Bij drogist en kruitvat etc te krijgen
Hoi meiden, Ik wil je niet bang maken, maar toch iets wat ik hier wil zetten. Mijn zoontje is nu iets meer als 6 maanden. Hij had erg veel last van zijn ontlasting. Niet echt krampen hoor, maar kon gewoon heel moeilijk poepen. Het was heel hard. Nu na van alles geprobeerd te hebben naar de osteopaat. Wat blijkt. In mijn zwangerschap dus 2 keer een kuur gehad voor blaasontsteking. Deze antibiotica heeft Justen ook een heel klein beetje van meegekregen. Hierdoor zijn de bacterieen in zijn darmen verstoord, vandaar het ontlastingsprobleem. Het is heel makkelijk op te lossen met capsules en een paar behandeling bij de osteopaat. Je moet wel aan de antibiotica als je blaasontsteking hebt natuurlijk. Maar mocht je kindje als je bevallen bent last hebben van zijn darmen, het hoeft natuurlijk niet, kan het hierdoor komen. En mijn aanrader om naar de osteopaat te gaan. Wij hebben erg gesukkeld hiermee, en ik vond dit erg vervelend. Dus hoop hiermee jullie dit te besparen. Maak je er verder niet druk om. Want blaasontsteking is veel gevaarlijker dat de antibiotica slikken. Groetjes
hai hier iemand die ook vaak voor de zwangerschap al last had van blaasontstekingen nu 2e x dat ik een onsteking heb heb een kuur gekregen voor 7dagen en hopen dat het beter gaat..... verder cranberry sap schijnt te helpen veel vitamine c en alles wat je urine zuur houd( zeggen ze... bij mij helpt het niet)
Cranberrysap en tabletten, alles volledig uitplassen, véél drinken... Ik (België) krijg een zakje Monuril, één zakje oplossen in glas water, s avonds opdrinken na het plassen en daarmee beperkte dosis antibiotica en toch werkt dit altijd erg goed! Ik ga zodadelijk mijn zakje leegdrinken, want zit er ook mee ! Je voelt een ontsteking door constant te moeten gaan plassen (echt druk op je blaas precies), maar als je dan gaat, komt er niets . Ofwel als je plast en het doet erg pijn (zeker het laatste) of je hebt last van je rug (nieren) bij/na het plassen, je kan er ook koorts van krijgen. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook tweemaal een blaasontsteking gehad en hiervoor ook Monuril gekregen en na de geboorte had ons meisje ook last van haar darmen, de osteopaat wist ook dat ik waarschijnlijk antibiotica had gehad en het ligt daar dus echt aan! Met enkele capsules was dit opgelost bij de dochter, maar 't is inderdaad goed om dit weten!!