Marktplaats vraagje

Discussion in 'De lounge' started by Samama, Apr 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Dames even een kort vraagje, ik twijfel namelijk of dit wel klopt.

Ik verkoop het een en ander via Marktplaats. Nu kreeg ik gisteren een mail van iemand, maar daarin zag ik direct haar e-mailadres staan (als afzender), en niet dat het via Marktplaats gaat.
    Wel stond er een link van mijn advertentie in.

Ik vroeg me af of dit wel klopt, en dat ik met diegene verder in zee kan gaan?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb dat ook wel eens... Ik snap ook niet zo goed waarom ik soms iemand z'n emailadres wel zie en soms niet. Het is volgens mij wel gewoon te vertrouwen. Heb zo wel eens iets verkocht en dat ging iig gewoon goed :)

3. Samama

Samama Niet meer actief

ik heb even gekeken of ze op Facebook bekend was en dat is ze inderdaad. Schaam me op zo'n moment dan weer dat ik weinig vertrouwen heb in de medemens, haha.

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Vertrouwen is goed, controleren is beter. Toch?

5. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Nou ik vertrouw ook niet alles op MP hoor..
    Vooral niet na gisteren, toen heb ik ook meteen een mail gedaan naar MP, en nu is dat account geblokkeerd.
    Helaas las ik op Google dat deze mensen maar accounts blijven aanmaken.

Let dus op als je een soortgelijke mail krijgt die ik dus kreeg:

Bedankt voor je snelle reactie.
    Ik kom uit Belgiƫ, ik 45 jaar oud,
    Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
    Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
    Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort.

hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Abdullah Yusuf
    Adress: No.40 Sabo Road
    City ; Ile-Ife
    State :eek:sun state
    Zip code:234036
    Country:Nigeria

Mvg,Lyanne van Bezouwe.

P.S:voor een snelle reactie kunt u contact met mij op mijn persoonlijke e-mailadres (vanfarth22213@hotmail.com),..

6. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Als je een mail krijgt met een link er in naar MP dan is de email verzonden met de Marktplaats_app

7. varis

varis Actief lid

Mar 24, 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ik vind niet dat je je daar voor hoeft te schamen hoor!
    Ik vertrouw ook in eerste instantie niemand van marktplaats, ze zetten niet voor niks een hele uitleg over betalen eronder, ook staat er iets van, als iets te mooi om waar te zijn is het meestal ook zo.. Succes ermee, en gewoon eerst laten betalen voordat je iets opstuurd of het laten ophalen en zorgen dat je niet alleen thuis ben..

8. Samama

Samama Niet meer actief

Ze heeft het gelijk overgemaakt, heb het al ontvangen. Mijn onrust was dit keer dus voor niets, maar je blijft alert met Marktplaats!

9. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    3,187
    0
    0
    Noord Holland

Klopt. Is via telefoon verstuurd als je het zo binnenkrijgt!.
    Niks aan hand dus!

10. varis

varis Actief lid

Mar 24, 2013
    276
    1
    0
    Nederland

Gelukkig..

Share This Page