Ik wil graag mijn dreads weer laten zetten (nepperts) maar heb inmiddels haar tot over mijn schouders. Is hier iemand die weet hoe dat weg te werken is en óf dat wel mogelijk is? Of moet ik toch een heel stuk af laten knippen voor ik ze kan laten zetten? En als we dan toch bezig zijn; wie weet in de omgeving van Eindhoven iemand die dreads kan zetten voor niet al te veel geld? Ik heb ze nog dus hoef geen dreads te kopen.
Ik zette wel eens dreads bij een vriendin en zij bij mij...ik heb wel langer haar en deed dan in mijn eigen haar wat mouse , was of gel... En dan draaide ik de pluk wat en dan kamde ik met mijn handen door het haar. Dan zaten ze er wel tussen en vielen ze niet op. Als ik er geen gel etc indeed dan piekte ze er tussen uit heb dan ook erg stijl haar...
hmm dat is natuurlijk ook een optie, ik heb ook erg stijl haar, én dun dus dat kon anders ook wel eens enorm gaan pieken. Wil het zo netjes mogelijk weggewerkt hebben...
Ik zou eerder denken aan vlechten, vlechtjes zijn zwaar en gaan dan (lijkt mij) automatisch onder de dreads zitten. Nu heb ik zelf er geen ervaring mee maar wie weet werkt het wel.
Hoi, ga je al je haar dreaden? Als je dubbele dreads hebt worden ze meestal door je haar heen gevlochten, zo doe ik het iig... Dan maakt de lengte van je eigen haar verder niet uit.
Weet niet of je hier iets aan hebt. Ik deed, 2 dunne plukjes haar en helft van dubbele dread, dan vlechten tot je haar op is, elastiekje er in en klaar. Andere helft van dubbele dread komt daar over heen, dus je krijgt mooi, netjes en een volle bos dreads!
Mijn haar komt ook ruim tot over mijn schouders. Ik vlecht de dreads altijd met 2 plukjes haar en de helft van een dread. Dus nee, je hoeft je haar zeker niet te knippen!
YenD ziet er gaaf uit hoor! Ik wil alles laten doen, heb het al eens eerder gehad maar toen was mijn haar stukken korter dus hoefde niet echt weggewerkt te worden. Denk dat ik het uiteindelijk toch tot schouderlengte laat afknippen maar niet korter dan dat. Als de dreads nou toch te zwaar blijken of ik vind het na een tijdje niet mooi/fijn meer dan hoef ik niet weer 4 jaar te 'sparen' voor lang haar. Heb inmiddels iemand gevonden die ze kan zetten en die gebruikt een techniek waarbij ze het haar wegwerkt door het heel dun te vlechten en bij de aanzet van de dread om die dread heen te draaien. Heb er een foto van gezien en ik ben er wel over te spreken. Nu nog zien of ik nog genoeg dreads heb (heb wel alles bewaard) en dan kan ik mijzelf een mooi verjaardagskadootje geven binnenkort
Ben erg benieuwd! Zou je die foto willen posten? Veel plezier van met je dreads, ik ben er dol gelukkig mee!
Yes, afspraak staat, voor over 2,5 week Heb er nu al zin in, was er toen ook al zó blij mee! Ik wil de foto best posten maar hoop maar dat diegene die me hem gemaild heeft dat niet erg vindt. Ik zal hem een dagje laten staan en dan haal ik hem weer weg, voor haar privacy. Ik ga voor de rechtse optie trouwens
Ik heb nu 3x dreads gehad. De eerste keer had ik mijn eigen haar er ook omheen gedraaid.. ai ai.. dat doe ik nooit weer. Mijn haar zat helemaal vast in de dread, en dus met veel pijn en moeite alles er weer uit gekregen. De laatste x had ze het mee gevlochten.! Zoals meerdere meiden zeggen, begin invlechten met de dread en na het elastiekje verder vlechten met de dread en 2 plukken haar. In ieder geval veel plezier met het inzetten van je dreads.. Ik zit er zelf ook weer overna te denken om ze te laten zetten.
Ah ja die manier ken ik. Het jammere daaraan..... vind ik he, is dat je 1 dik stuk heb bij je aanzet en daar dan 2 dunne dreads uitkomen. Daarom koos ik juist voor 1 deel dread 2 delen haar en vlechten. Maar goed, dreads zijn heel persoonlijk!
Ja ik heb even getwijfeld maar ik wil geen vlechtjes erdoor, dat past niet bij me. Daarom toch voor die andere manier gekozen en omdat ik meestal toch een hoofddoekje/sjaaltje draag zal het ook niet zo opvallen denk ik. Hoop maar dat het deze keer wél goed gaat, dat ze er niet weer uitschuiven maar denk dat het met deze manier een stuk beter vast zit
Ik heb nu sinds de zomer echte dreads met daaraan wol dreads. Zooo blij mee, maar dan moet je wel zeker weten dat je je dreads hééél lang wilt houden
Vlechtjes door? Die zitten er dan toch niet door maar aan 1 dread vast... Je maakt vast de juiste keuze voor jezelf! Mag ik even spammen? Vandaag gemaakt voor vriendin Dreadfall van wol, ben nogal trots
Ja inderdaad, en echte daar begin ik liever niet aan. Wol ook niet, dat vind ik heel mooi bij een ander maar dat past ook niet bij me. Vorige keer heb ik het maar 2 maanden gehad maar dat was meer omdat ze eruit vielen. Had een afspraak staan om ze opnieuw te laten zetten, bij iemand anders (die eerste had het gewoon niet goed gedaan) maar toen verloor ik zóveel eigen haar dat ik niet meer durfde. Denk dat ik ze deze keer heel wat langer in laat zitten
Ja zelf gemaakt, maak mijn eigen dreads ook zelf. Ik vind wol ideaal omdat het lichter en zachter is dan synthetisch, maar das persoonlijk! Welke kleur dreads heb je? Toen mijn dreads nog nep waren (met vlecht dus) en ik haalde ze er uit verloor ik ook veel haar, en ik leek wel een poedel hahaha
Vind ze supermooi, echt gaaf dat je het zelf maakt joh! haha ja dat krijg je dan ook he. Nou hoorde ik laatst pas dat het nogal logisch is dat je haar zo uitvalt als je de dreads eruit haalt, zijn alle haren die je al die tijd hebt vastgehouden en die er niet uit konden. Ofzo Maar omdat mijn moeder toen kanker had en kaal zou worden vond ik het een beetje een raar idee en werd ik een beetje bang van die kale plekken bij mijzelf. Ja klinkt misschien stom maar zo voelde dat toen. Mijn dreads zijn henna-rood, koperbruin, bruin en donkerblond. Niet echt extreme kleuren maar toch heel anders dan mijn eigen kleur. Nu nog mijn neusknopje vervangen voor een ringetje, past er beter bij vind ik