Bv als ors?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Line, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Even een snelle vraag.
    Eef is al vanaf donderdag aan overgeven en dat is overgegaan in vieze diarree. Van de huisarts het advies gekregen om ors te halen bij de apotheek.

Nu meen ik ergens te hebben gelezen en te hebben begrepen van een vriendin, dat bv al die voedingsmiddelen al bevat waardoor het geven van ors overbodig is.

Kan iemand mij hier meer over vertellen? Anders moet ik met twee zieke kinderen (mijn oudste heeft precies hetzelfde) op de fiets stappen naar de apotheek.

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Via google op een borstvoedingsforum terecht gekomen. Hier lees ik dat ors dezelfde werking heeft als bv.

Ik hoop alleen dat ze wel genoeg binnen krijgt. Dus misschien dat ik alsnog op mijn fiets stap als mijn man aan het eind van de middag thuis komt.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hoeft geen ors te halen, als je kleintje de BV gewoon binnen houdt. Verder zou je de oudste gekolfde melk dus kunnen geven... ;)

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje heeft een kleine 2 maanden geleden ook een week lang dit virus gehad; die spuugde en spuugde maar en had de laatste 24 uur verschrikkelijke diarree.

Ik was ook bang voor uitdroging, omdat hij nog geen slokje water binnenhield. Maar.... de borstvoeding wel! Op dag 5 heb ik de huisarts nog even laten komen en mijn zoontje was niet uitgedroogd.

Borstvoeding werkt idd net zo goed als ors!

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn zoontje is vorige maand ook erg ziek geweest, veel spugen en waterdunne diarree. Van de ha moest ik hem zo vaak mogelijk aanleggen, dan was ors in principe niet nodig en inderdaad heeft hij geen uitdrogingsverschijnselen gekregen.

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    In dit soort situaties ben ik blij dat ik bv geef.
    Ze drinkt graag uit de borst en minder graag uit een flesje. Ik krijg er krap een klein flesje water van 125cc in per dag.

Het lijkt nu goed te gaan. Vanochtend om 10.30 de laatste spuit-stink pamper gehad. Hopelijk een teken dat het beter gaat!

Deel Deze Pagina