En dan mag ik weer. Nooit verwacht, omdat deze zwangerschap ongepland was. Maar nu het bijna zover is, ben ik ook weer aan het voorbereiden op bv geven. Mentaal wel te verstaan. En weer opladen voor de hele stroom 'negatieve' reacties. "Zou je dat wel doen,..." "sterkte met nog twee kindjes om je heen" bla bla. Mijn kindje moet toch eten?? Zucht,... Ben trots op mijn eerdere voedperiodes van 8 maanden bij de eerste en bijna een jaar bij de tweede. Daar wil ik graag nog een keer mijn best voor doen. Ik kijk er eigenlijk ook wel naar uit. Dat hele gedoe met flesjes overslaan en lekker aanleggen, tutten met je kindje. Heb wel ontzettend zin in een borrel, maar dat komt vast goed . Nog tips voor weer een opnieuw beginnende voedster?
Je partner naar de snackbar sturen voor een groot portie bitterballen voor in je oren tegen ongewenste opmerkingen . Zo te lezen heb je veel meer ervaring met voeden dan ik dus ik zou niet weten wat voor tips ik zou kunnen geven maar ik wil je een voorspoedige bevalling en een mooie borstvoedingsperiode toewensen! Vertrouw op je kindje, jezelf en je lichaam!
Leuk zeg, ik verheugde me er toen ook zo op. Ik denk dat het belangrijkste misschien hulp is voor je andere kleintjes. Zodat je in het begin zonder schuldgevoel de tijd hebt om elkaar te leren kennen. Waar ik me trouwens in verkeek was de gedachte dat als het de eerste keer moeiteloos gaat, het de tweede keer ook wel makkelijk zou zijn. Dat was de eerste weken wel, maar sindsdien niet meer, dus ik zou een volgende keer kritischer blijven. Ik greep pas redelijk laat in toen het niet lekker liep en had het makkelijker gehad als ik eerder op had gelet. Veel plezier.
Je krijgt het druk met 3 kindjes, daar weet ik alles van. Probeer mobiel te zijn.Ik zat in de badkamer in een stoel te voeden terwijl mijn dochters in bad gingen. Of tijdens het eten, af en toe een hap tussendoor. Natuurlijk voedde ik op verzoek,maar met een schoolgaande oudste ging het soms ook op mijn verzoek.Nog even een slokje voor ik met de kinderkaravaan richting school vertrok hihihi..Dat werkte beter dan een boos babietje in de kinderwagen. De dvd speler heeft ietsjes vaker aangestaan dan de bedoeling is, maar soms moest ik even een rustmomentje hebben.Dan maar gezellig met jongste dochter op de bank met Dribbel op, terwijl zoon zijn voeding kreeg. Kortom, het gaat lukken en voor je het weet heb je je draai gevonden!
Dank meiden! En bedankt voor de tips, daar kan ik zeker weer wat mee. De tweede keer ging bij mij veel makkelijker dan de eerste keer. Hij stopte er eigenlijk grotendeels zelf mee rond 10 mnd. Drinkt nu ook geen melk. Gek he? Ben ook wel benieuwd hoe het met het schoolritme erbij gaat. Dat is natuurlijk nieuw. Elke dag is er ėėn. Hopelijk kan ik dat een beetje vasthouden.
onze middelste komt uit 2009 dus was er zelf ook alweer even uit. moet zeggen dat het me zo meevalt. begin was wennen maar tis nu zo makkelijk!
Hier ook een derde baby aan de borst. Letterlijk en figuurlijk want, hij ligt nu lekker te drinken/tutten aan de borst. Ik heb een voedingskussen van een vriendin geleend en dat is toch wel heelfijn! Ik kan me heerlijk installeren op de bank met voedingskussen en een berg andere kussens, zo is het ook een relaxmoment voor mij. Dat is dus een tip . En verder, maak het jezelf gemakkelijk. Maandag en dinsdag heb ik heel dapper de oudste naar school gebracht. De rest van de dagen heb ik aan anderen gevraagd haar naar school te brengen. Ik vind het zelf toch echt even wennen, school- peuterspeelzaal- en voedingstijden. Succes voor straks. Eerst de bevalling en daarna borstvoeding geven .
Hier ook de eerste weken zoveel mogelijk geregeld dat dochter door anderen naar school gebracht werd inderdaad! Dat is toch wat rustiger s'ochtends. Dus vraag hulp waar je kan
Gelukkig is man erg flexibel met werk, dus hij kan brengen. Zit nog te dubben over overblijven of ophalen. Maar wat een hoop gedoe lijkt me dat heen en weer racen met drie kinderen.
Dochter had toen nog geen continurooster.Ik heb er voor gekozen haar 3x pw over te laten blijven. Was voor haar leuk op school en voor mij wat rustiger
Dat lijkt mij ook de beste optie. Zal eens gaan informeren als we weer starten. Volgens mij blijft ook een grote groep over.