Opvallend veel kinderen vermist op stranden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Marnatman, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    De reddingsbrigades hebben zondag hun handen vol gehad aan vermiste kinderen op de stranden en bij andere wateren. Toch verliep de dag ondanks de 'massale drukte' over het algemeen goed, aldus een woordvoerder.

Volgens de eerste tellingen raakten minstens 110 kinderen hun ouders kwijt. "Dat zijn er opvallend veel", aldus de zegsman. Alle kinderen zijn opgehaald. Een jongetje was ruim drie uur zijn ouders kwijt. De ouders hadden de kleine op het strand achtergelaten, terwijl ze zelf een hapje waren gaan eten.

Volgens Reddingsbrigade Nederland is het advies om niet te lang in het koude water te blijven goed opgevolgd. Toch raakten drie mensen onderkoeld. Een jongeman bij Uden kampte met hartklachten door onderkoeling.

bron: FOK.nl / Nieuws / 'Opvallend veel kinderen vermist op stranden' / FOK!frontpage

------------------------------------------------------------

Vooral het vetgedrukte.... Zijn die ouders zo gewend aan de kinderopvang dat ze hun kind gewoonweg vergeten?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd erg vreemd!

Ik zou sowieso m'n zoontje een bandje omdoen met naam en 06 nr met watervaste stift en hem geen seconde uit het oog verliezen. Kan me niet voorstellen dat zoveel ouders (110 :$) hun kids vandaag kwijt waren

3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    pff hapje eten en je kind nog op t strand hoe gek ben je dan???

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Op het strand mijn kind kwijt raken (uit het oog verliezen!?!?) ik zou een hartverzakking hebben! het zou maar verdrinken terwijl ik wat zit te eten! mijn broek zakt er van af.....

Nu staat er niet bij hoe oud het kindje was.. maar jemig zeg...

5. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Ik kijk er niet raar van op. Gister ben ik naar een park geweest waar ook een zwembadje bij zit. Er waren diverse ouders aanwezig, die uitsluitend in hun I-Phone of eigen wereldje verdiept zaten, terwijl de kinderen (kleintjes) in het badje waren.
    Mensen gaan er denk ik vanuit dat de 'anderen' wel op zullen letten.

6. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Vooral dat eeuwige gek*t met die mobieltjes, ipads ect inderdaad....
    Gisteren zaten wij ook in een plas. Papa en mama volop bakken en ouwehoeren met hun telefoontjes (leuk voor de kinderen overigens) en de kinderen hebben zich bij ons aangesloten. Zat ik totaal niet op te wachten, heb genoeg aan m'n eigen, maar wil zo'n jochie dan ook niet laten verzuipen natuurlijk. Zal een jaar of 2 a 3 zijn geweest. Belachelijk!!

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Ik kan me best eens voorstellen dat je een keer je kind kwijt raakt eerlijk gezegd het hoeft maar 1 sec te zijn

Ik hoop dat het ons nooit zal overkomen
    Voor een aantal weken geleden zijn we Naar het land van Jan klaassen geweest en konden ze nog gewoon jas aan wij hebben ze toen een button gemaakt en aan de jas gemaakt met hun naam en ons telefoon

Op vakantie krijgen ze een bandje met naam en tel om de pols

Zelf ergens een hapje gaan eten is totaal niet verantwoord en dan ben je echt niet goed bij je hoofd

Maar ik snap wel dat het soms gebeurd zonder dat je er eigenlijk wat aan kunt doen soms is echt 1 sec al genoeg

Mij is het gelukig nog nooit overkomen en ik hoop het nooit mee te maken!!!

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn kinderen hebben altijd mijn nummer op hun arm staan, goed watervast. Ook als we naar de kermis of pretpark gaan. We gaan heeeel vaak leuke dingen doen met de kinderen ( alleen of met partner) maar ben er nooit een kwijt geraakt. Ik heb geen brave kinderen maar accepteer gewoon dat een dagje weg niet een dagje rust betekend voor mijn. Even uitrusten of een terrasje pakken zonder de kinderen naast mijn zou ik zowiezo al niet doen. Kinderen hoeven niet naast me te blijven en krijgen de vrijheid die ze nodig hebben maar de kindjes moeten wel bij elkaar blijven en altijd in het zicht. Ikheb wel mijn tel op hun arm staan omdat ik wel denk dat elke ouder dit kan gebeuren. Je praat bijv met je ene kind dat drinken komt halen, let even niet op en weg is de ander die misschien al wel naar de ijsco kraam is zoeken.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Dat je een kind zo kan kwijtraken dat snap ik. alleen als het heeel veel gebeurd of je bent je kind 3! uur kwijt. dat vind ik gewoon.... geen woorden voor...

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik kan me best voorstellen dat je in een onbewaakt ogenblik je kindje kwijtraakt.
    Maar wat er bij mij niet ingaat is dat je je kindje bewust achterlaat om zelf een hapje te gaan eten of noem het maar op. Toppunt van onverantwoordelijk gedrag!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Onvoorstelbaar hoeveel mensen inderdaad hun kind kwijt raken, ik snap niet hoe je dat voor elkaar kan krijgen. Je laat je kind op zo een plek toch gewoon niet alleen? Je zorgt toch gewoon dat je bij ze bent zodat hun ook niet weg kunnen raken? Mwah, misschien ben ik beschermender als ik zelf denk...haha.

Dat stel dat was gaan eten dat vind ik wel helemaal van de zotte, dat wil ik niet eens ouders noemen!

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Grappig, die reacties. Ik was gister zelf mijn dochter kwijt van 3,5 jaar op het drukke strand. Ze liep achter papa aan die dat niet doorhad en binnen een paar seconden was ze weg en was al met al een flink eind weg. Ze is ongeveer een kwartier weggeweest.

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Jezus, ongelooflijk. Als ik met mijn kinderen in de buurt van water ben dan raak ik ze nog geen seconde uit het oog! Ze zullen maar verdrinken of een of andere gek zal ze maar meenemen.

Hoe druk het ook zou zijn en hoe arrogant het misschien mag klinken, ik weet 100% zeker dat dit mij niet zou overkomen.

15. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Dat dacht ik ook altijd :)

16. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Nou ikv ind je voorbeeld heel wat anders dan je kind 3 uur kwijt zijn en een hapje gaan eten....neem aan dat je fiks geschrokken bent en blij bent dat ze weer bij je was.

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Was niet naar jou toe bedoeld hoor. Ik ben gewoon als de dood voor water. Niet dat ik nu denk, wat ben jij een onverantwoorde moeder. :)

Je verwacht dan denk ik ook dat je man hem heeft gezien en meeneemt, zoals het bij jullie ging.

18. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0

Ik zou mijn dochter van 11 nog niet alleen op het strand achterlaten om een hapje te gaan eten, waar zit het verstand van die mensen, vreselijk. Dat je je kind effe uit het oog verliest, kan ik me wat bij voorstellen. Ik ben mijn dochter ook al een een paar minuten kwijt geweest ( in een winkel, niet op het strand) maar de blinde paniek die je dan overvalt...poeh ik kan me echt niet voorstellen dat je "gezellig en rustig" kan gaan zitten eten, terwijl je kind op het strand rondzwerft....

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toch opvallend; als mensen een tuigje gebruiken, dan wordt daar vaak volop over geoordeeld (VERoordeeld!) En als ouders op een druk strand hun kind uit het oog verliezen, gebeurt hetzelfde weer.

Dan moeten er wel heel veel moeders en vaders zijn, die nooit iets t e drinken uit hun tas moeten pakken, nooit 5 seconde niet naar het ene kind kijken, omdat ze de ander insmeren met zonnebrandcrème. Allemaal ouders die geen enkel moment afgeleid zijn. Knap hoor. Ik zou het niet kunnen.

En dan heb ik het niet over ouders die hun kind achterlaten om zelf 'een hapje' te gaan eten. Maar over ouders die het beste met hun kinderen voorhebben, maar zelf ook gewoon mensen zijn!

20. Islah

Islah Niet meer actief

Dan maar arrogant hoor! Liever arrogant dan achteloos. Ik woon ook aan zee, in een niet zo'n grote stad. Het strand hier ligt 's zomers wel vol, maar het is niet zo erg als bv. Scheveningen. Ik denk dat je in zulke plaatsen héél, maar dan ook héél goed je best te doen om niet te kinderen kwijt te raken. En dan is de lol er natuurlijk wel af.
    Ik zou sowieso nooit naar zo'n druk strand gaan met mijn kinderen. Wij gingen vroeger wel eens rond een uur of 6, dan was het nog warm genoeg en het strand was nagenoeg leeg.

Deel Deze Pagina