bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tweety, 21 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik ben bang dat ik ongi. ga worden op de wc heb ik bij het vegen bloed op mijn papiertje zitten gister ook al maar ik had zo iets van dat komt misschien door dat er iets een beetje kapot is van ondere. maar nu was het meer met vegen dan gister en leek meer op menstruatie. help wat moet ik nu doen mijn angst zal toch geen waarheid worden.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Tweety,

    je kunt helaas niets doen dan afwachten. Soms houdt het bloedverlies op, dan is het een contactbloeding geweest, na vrijen of na harde ontlasting. Soms is er zomaar een vaatje gesprongen, dat houdt ook vanzelf op. Als het bloedverlies aanhoudt en je krijgt er krampen bij, dan wordt het helaas toch een miskraam. De krampen kunnen best heftig zijn, ook al ben je nog maar kort zwanger. Neem dan gerust paracetamol en ibuprofen( van allebei 1 tegelijk, deze combi helpt goed). Soms is de douche of een kruik prettig.
    Als je wilt kun je het weefsel opvangen en het bekijken of begraven. Dat hoeft niet natuurlijk, kijk maar wat je zelf prettig vindt. Verder is het volkomen normaal dat je nu gespannen en verdrietig bent.

    Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

    veel sterkte, Mirjam
     
  3. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    bedankt voor je antwoord heb net ook de ha gebeld en moet afwachten idd of het bloeden erger wordt of niet. ik heb niet echt buikkrampen heb alleen een soort van spierpijn achtig gevoel boven in mijn buik net onder mijn borstbeen zeg maar. ik moet vanmiddag terug bellen over hoe het gaat en ik kan altijd nog eerder bellen als ik nog vragen had of het ging niet. ik hoop dat het nu niet door zet buikpijn / krampen heb ik niet.

    dikke knuff tweety
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Tweety,

    nogmaals veel sterkte gewenst!

    Mirjam
     
  5. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik denk dat ik voor niks de paniek heb laten toe slaan. heb erg last van mijn bovenkant van mijn buik ben ook misselijk en aan de diaree. ik denk dat er gewoon een vaatje is geknapt ofzo want ik heb alleen met vegen een beetje bloed zitten en de ene keer wel en de ander keer niet ookniet in het inleg kruisje innesteling heb je toch maar 1 keer he dit heb ik namelijk een week of 2 geleden gehad. we zien het morgen ochtend wel hoe het dan is ik laat het nog wel weten.

    dikke knuff tweety

    ps. en bedankt voor het gedult wat jullie hebben met al deze onzekere vragen.
     
  6. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai Tweety,

    Wat jij nu beschrijft herken ik heel erg.
    Ik bedoel de pijn in je bovenbuik, misselijk en diaree.
    Zou het kunnen dat je nu niet gewoon een buikgriep hebt?
    Ik heb het laatst ook gehad.
    En ik had precies alles zoals jij...(behalve bloedverlies...ben niet zwanger)
     

Deel Deze Pagina