(Té) felle reacties ...

Discussie in 'De lounge' gestart door NikkiF, 17 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Ik moet dit toch heel even kwijt ... ik ben al, sinds het moment dat wij zwanger wilden worden, actief op dit forum. Dat is dus al een behoorlijke tijd. Ik moet zeggen dat ik het altijd heel prettig vond om hier te komen en gezellig te kletsen met mensen die hetzelfde meemaakte als ik.

Er zijn gelukkig op dit forum heel veel leuke mensen die hier voor de gezelligheid komen, en waar je leuk mee kunt communiceren.

De laatste tijd valt mij wel heel erg op dat er helaas ook mensen zijn die deze gezelligheid in de weg staan. Onderwerpen moeten gesloten worden omdat elkaars meningen niet worden gerespecteerd en er wordt op momenten echt flink naar elkaar uitgehaald.

Het niet eens zijn met een ander, dat is prima en een gezonde discussie over zaken is ook prima, moet kunnen, maar het wordt al snel persoonlijk en is niet meer opbouwend. Dat vind ik erg jammer.

Ik ben heel blij met de mensen waar ik geregeld "contact" mee heb via deze website, maar mensen die het blijkbaar voor anderen willen verpesten hier, daar kan ik geen begrip voor hebben, vooral omdat ik dit nog nooit heb gezien in de lange tijd dat ik hier actrief ben (38 weken + 3 maanden) We zijn toch allemaal hier om dezelfde reden: we zijn zwanger of willen zwanger worden en willen in deze bijzondere periode graag met mensen in contact zijn die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben. Waarom kan dat dan niet op een gezellige manier ?

Ik weet niet of meerdere mensen mijn mening delen, maakt ook niet uit, maar ik had het gevoel dat ik dit even hier kwijt moest. Mensen, denk eerst even na, een vervelende reactie is snel getypt, iedereen komt hier voor de lol en verpest het dan niet voor anderen.

Persoonlijk wil ik mij niet laten wegjagen hier, zou ik jammer vinden voor het contact met mensen die het ook gezellig vinden om hier te komen, maar ik moet bekennen dat dit mij wel erg tegen de borst stoot en mijn enthousiasme behoorlijk tempert. Dat vind ik erg jammer ...

Op dit onderwerp komen misschien ook wel reacties, dat kan, maar ik hoop dan dat die opbouwend zijn, waardoor het wellicht weer wat gezelliger wordt en je geen tipcs meer hoeft te vermijden ...

Groetjes,
    Nikki F

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik snap je wel, masr toch denk ik dat je dat niet uit de weg gaat, dit is een forum en niet iedereen deelt dezelfde mening, dat is ieders zijn goed recht, en dat het persoonlij kan worden heb ik ook al meegemaakt en ik stop dan gewoon met discussieren, ik probeer er dan boven te staan. En gelukkig hebben we daarvoor dan ook de Mod's die de boel sluiten en zowiezo eeuwig discussieren over 1 onderwerp is ook een beetje overdreven, dan krijg je vaak op een gegeven moment reacties die niet gewenst zijn zo gaat dat ook in het dagelijks leven.

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    amen ;)
    ik deel je mening

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik snap dat je het vervelend vindt.

Echter, een groot forum volgestouwd met vrouwen waarvan een groot aantal kampt met de meest uiteenlopende hormonenbuien kun je het gewoon niet voorkomen dat er af en toe eens flink naar elkaar uitgehaald wordt.

Zolang mensen niet persoonlijk afgekraakt worden en er geen scheldwoorden gebruikt worden heb ik er persoonlijk niet zo'n moeite mee.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt ontzettend mee vind vallen hier, heb het op andere fora wel eens veel erger meegemaakt ;)

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ja, dat gaf ik ook al aan, het is geen probleem om meningsverschillen te hebben en die te uiten, maar soms vind ik de reacties van sommige dames toch wel heel erg fel. Dan vraag ik me af wat zij hier doen.

Mensen starten topics, omdat ze iets kwijt willen, of iets willen vragen en door een paar mensen moeten die topics dan gesloten worden. Ik vind dat wel een beetje extreem hoor, en ook echt niet nodig hier. We komen hier toch allemaal voor onze lol ? Tenminste ... dat is wat ik dacht !

Groetjes,
    Nikki F

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Caithlin79, ik kom hier echt al een tijdje, maar zoals op sommige topics wordt gereageerd, dat heb ik al die tijd nog niet gezien. Jammer hoor.

En met hormonen ... das waar, maar ons verstand zijn we niet kwijt door de hormonen, toch ?

Groetjes,
    Nikki F

7. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    idd wat Caithlin zegt ik vind het heeeeel erg meevallenhier, kheb op andere fora's nog weleens wat meegemaakt joh hahaha. En idd voor een forum vol met hormonale vrouwen gaat het hier heel netjes.
    Misschien is het een idee voor de Mod's om dames die herhaaldelijk topics lopen te verneuken om die persoonlijk aan te spreken met een waarschuwing over een evt. ban van de site.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Weet niet, misschien kijk ik er iets anders tegenaan dan jij.
    Ik kan eigenlijk momenteel geen enkel topic opnoemen waar men te ver gaat. (behalve dat ik me wel kan storen aan het grote aantal moraalridders die aan komen stormen bij elk topic waar het woordje roken in gebruikt wordt)

En ik ben hier ook pas vanaf mei, dus weet niet hoe het hier eerst was ;) Maar goed, ik kan een lekkere discussie wel waarderen, misschien dat het me daarom niet zo opvalt :)

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Psies, vind ik een betere oplossing dan gelijk topics sluiten als het er effe wat verhitter aan toe gaat ;)

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind dat je gelijk hebt, ik heb dit zelf ook al eens geplaatst. Maar ja soms ontkom je er toch niet aan dat mensen gelijk een oordeel klaar hebben.,

11. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    maisy dat vind ik een goed idee!
    ik wilde toevallig net een reactie plaatsen bij een topic waar WEER hevig gediscussieerd werd. om even aan te geven dat we hier zijn om gezellig te beppen en steun te krijgen val elkaar en elkaar niet in de haren moeten vliegen omdat we het niet met elkaar eens zijn.

persoonlijk maak ik me nooit zo druk om die felle reacties. vind het eerder jammer dat het af en toe zo moet lopen. maar ach daar zijn wij vrouwen voor hahaha en die hormoontjes willen ook wel eens meewerken.

ik hoop dat we gewoon gezllig kunnen doorbeppen ZONDER ruzies

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    En ik denk dat het net zoals met kinderen werkt, kinderachtige reacties negeren, dan is het voor diegene niks meer aan, en voor degenen die wel normaal kunnen discussieren kan je gewoon verder gaan , toch?

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Psies, of stuur diegene gewoon zelf even een PB als je moeite hebt met de manier hoe diegene tegen je aanpraat.
    Kun je het lekker prive en buiten het topic uitpraten..!

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dit gebeurd ook ;)

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Caithlin, op een zwangerschapsforum zijn dat soort onderwerpen (roken / drinken) ook wel gevoelige onderwerpen, mede omdat je ook verantwoordelijk bent voor je kindje en niet alleen voor jezelf, en omdat mensen vaak gewaarschuwd worden voor roken en drinken tijdens zwangerschap ... Of je dat dan meteen "moraalridders" moet noemen ...

Jammer dat zo'n onderwerp dan op slot moet omdat het er zo fel aan toe gaat. Ik kan me voorstellen dat Moderators dan een topic sluiten ...

Het respecteren van ieders mening, al is die anders dan die van jou, dat zou moeten kunnen ! Dan hoeven die onderwerpen ook niet op slot !

Groetjes,
    Nikki F

16. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ok dan! Nou ja meer kunnen we niet doen denk ik, behalve dan negeren wat ik hierboven zei, werkt bij mijn kinderen iig wel :p

17. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik kom hier ook al sinds het begin van mijn zwangerschap, en ondertussen is Iman geboren en kom ik hier nog steeds.
    Hier ben ik het echter helemaal mee eens!
    Toen ik hier pas op het forum was werd er nooit zo gereageerd in topics... Het lijkt met de tijd erger te worden.

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hihi don't worry ;) Ik ben zelf ook gestopt met roken en snap het heel goed dat het mensen tegen de borst stuit.
    Wou alleen ff opmerken dat dat nou net de topics zijn waar ik me wel eens aan kan ergeren :) that's all!

19. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nikki ik vind het woordje moraalridders op sommige meiden wel van toepassing, maarja dat is mijn menig ook maar...

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Helaas werkt het wel zo. Wij ontvangen ook pb's van de starters van de topics met de vraag of het dicht kan.
    Open laten hebben we ook geprobeerd gaat van kwaad tot erger..
    Ik plant meestal een waarschuwing in het bericht, geen gehoor op slot.
    een forum modereren wat zo groot is als deze moet gewoon af en toe deze beslissingen maken.

Deel Deze Pagina