(Té) felle reacties ...

Discussie in 'De lounge' gestart door NikkiF, 17 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat vind ik ook weer wat anders btw, een starter hoort altijd het recht te hebben om z'n eigen topic te laten sluiten.

Ik zou het ook niet leuk vinden als er iets me hoog zat waar ik een topic over maak, en dat het dan helemaal uit de hand loopt.

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik vind iig dat de mod's het tot nu toe goed doen, ik vind geen enkele discussie nog ZWAAR uit de hand gelopen voor het gesloten werd. Ze zijn er mooi op tijd bij

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihi soms missen jullie die discussies, dan zijn ze al weg.
    Er lopen er wel degelijk zwaar uit de hand, mede door dat het soms zo hard gaat als we niet online zijn. Maar daar zijn we nu iets voor aan het instaleren ;)
    groetjes

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Maisy,

Je scheef:

"Nikki ik vind het woordje moraalridders op sommige meiden wel van toepassing, maarja dat is mijn menig ook maar..."

Ja dat kan wel zo zijn, maar de vraag is dan of je dat dan ook moet neerschrijven ... nogmaals, het gaat erom dat we het hier gezellig houden en kunnen (en durven) praten over zaken die ons interesseren, zonder meteen in een hokje te worden geplaatst ...

sweetangel100, ik ben blij dat jij het ook herkent ... weet ik in ieder geval zeker dat het niet aan mijn hormonen ligt ! ;)

Groetjes,
    Nikki F

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nou Nikki dat klinkt toch hardstikke goed!!! Komt wel goed met dit forum :D Ik ben iig ERG blij met dit forum en vind het verder hardstikke gezellig!
    Op een vorig forum ben ik met de grondgelijk gemaakt alleen vanwege mijn leeftijd en mijn aantal kinderen, dat was echt heeeeeel erg kwetsend, hier heb ik er nog geen woord over gehoord! Gelukkig maar , want ik was eerlijk gezegd wel bang om hier te beginnen.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nikki, wil je me dan even uitleggen wat het verschil is tussen het stukje tekst van Maisy en mij waarin we het woordje 'moraalridders' gebruiken en al die topics waar keiharde woorden en zinnen gebruikt worden als het woordje roken ergens staat?

Ik blijf van mening dat een forum er is om openlijk over je gedachten en ideeen te praten met anderen en dat je ook zeker geen blad voor de mond hoeft te nemen.... zolang je anderen maar niet bewust persoonlijk kwetst.

Dus die 'moraalridders' :p hebben naar mijn idee net zoveel recht om iets neer te zetten als ik heb om ze die naam te geven en me eraan te storen, zolang iemand maar niet persoonlijk naar beneden gehaald wordt.

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Caithlin, dat is ook wel zo, maar op de een of andere manier vind ik dan dat er al een bepaalde toon in een bericht wordt gezet waardoor de positiviteit er al een beetje vanaf gaat ... Of jij dat woord nou schrijft of een ander, dat maakt totaal geen snars uit.

Ik heb ook alleen dit woord nou even gepakt als voorbeeld. Er worden wel andere dingen gezegd in bepaalde topics ... nogmaals zo war het voorheen echt niet en ik merk echt dat er gewoon meiden zijn die hier met andere ideeën komen dan voorheen (niet per se slecht hoor, maar anders)

Het gaat om het feit dat we allemaal zwanger zijn en daar gezellig over willen babbelen, en bij dit onderdeel kun je ook nog over andere zaken kletsen. Dat is prima. En iedereen moet gewoon een beetje zijn best doen om iedereen in zijn waarde te laten. Ook een beetje opletten bij wat geschreven wordt, of berichten nog eens nalezen en nagaan "kan ik dit wel plaatsen" is dan geen overbodige luxe bij sommige dames die hier posten.

Groetjes,
    Nikki F

8. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik loop ook al weer een aardig tijdje mee. In het begin waren er nog niet zoveel mensen lid en was het er wat gemoedelijker. Hoe groter, hoe meer mensen die zin hebben in felle en soms lelijke discussies. Jammer.
    Wanneer ik het niet gezellig vind bij een onderwerp reageer ik al niet eensmeer. Dan vraag ik me wel eens af, wat voor moeder moet jij worden wanneer er zo fel en soms zo lelijk wordt gereageerd.
    Helaas zijn niet alle mensen op de wereld lief, leuk en aardig voor elkaar, dus het zal altijd wel zo blijven.
    Dikke duim voor de mods!

9. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Mirna ff off topic: wat heeft een felle reactie van iemand op een onderwerp dat misschien voo rhun heel gevoelig ligt om een of andere reden gelijk nou weer te maken met wat voor moeder ze zijn...

10. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik bedoel meer dat er soms mensen heel lelijk kunnen reageren.

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik ben het met je eens. discussie zijn normaal. maar inderdaad worden sommige mensen hier persoonlijk aangevallen op een mening en dat werkt vijandigheid in de hand.
    als je met argumenten kunt komen voor jouw standpunt en ook resepectvol kunt lezen wat iemand anders vindt dan is er niks aan de hand. maar voel je niet aangevallen door een meningsverschil.

wat ik ook merk is dat iemand van bijv 19 iets vraagt over zwanger worden en dan komen er allemaal waarschijnlijk goedbedoelde adviezen dat ze nog maar even moet wachten want ze is no jong, en dat ze eerst maar eens een stabiele relatie moet krijgen. diegene vraagt geen advies daarover maar stelt gewoon een vraag.

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ów ok....:rolleyes:

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    idd angeleyes dat van die 19 jarige heb ik meegekregen ja ;) vind ik ook heeeeeeel voorbarig om zoiets te zeggen (heb er dan ok wat van gezegd) en verbaast me niks als zo'n meid zich na 1 bericht hier niet meer welkom voelt, jammer...

14. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

precies
    voor mij is dit forum een plek waar ik dingen kan bespreken die ik nog niet bespreek met mensen om me heen. gewoon een veilige plek om informatie op te doen en ervaringen uit te wisselen. ik vindt het heel leuk hier. maar als zon meid dan direct een rotgevoel over dit forum overhoudt vindt ik dat zielig voor dr

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    ;)

Ik denk dat ik wel snap wat Mirna bedoelt. Een tijdje geleden was hier een discussie (zal geen namen noemen!) waarbij de ander zo ongeveer dood werd gewenst en de meest aso scheldnamen gebruikt werden.
    Ik persoonlijk ga me dan ook afvragen of zo iemand wel al verantwoordelijk genoeg is om een kind op de wereld te zetten (altijd afvragen, nooit oordelen want je leert iemand nooit helemaal kennen via lettertjes)

Verder heel mooi gezegd van Angel Eyes. Ben ik het ook helemaal mee eens.

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Omdat dit een forum is kan ik over dit topic ook even mijn mening kwijt: als je het niet met iemand eens bent dan zijn er vele manieren om dit op een normale manier te verwoorden, zonder iemand de grond in te boren.
    Ik vind wel dat iedereen zijn mening moet kunnen geven anders kan je de toko beter sluiten. En natuurlijk, zijn mensen het daarmee eens en oneens, maar dat is het het hele idee van een forum! De manier waarop...tja niet iedereen kan zich altijd even gelukkig uitdrukken.
    Zelf erger ik me soms ook teveel aan sommige posters hier...maarja het is maar een forum, niet iets om je dagelijkse leven aan op te hangen.
    Nu heb ik mijn mening gegeven ... ;)

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Amen ;)

18. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Het was mij nog niet eens zo opgevallen... Maar misschien is het op bepaalde delen van het forum zo? Ik schrijf sinds ik bevallen ben vooral mee op het babygedeelte en daar merk ik er niets van...

Over discussies, een pittige discussie af en toe is best leuk. En meningen zullen altijd verschillen en dat is maar goed ook... Het is sowieso moeilijker om te discussiëren via een forum, je ziet alleen letters, geen emoties, gevoelens of lichaamstaal... en emoticons zeggen ook neit altijd alles.

19. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Die discussie die Caithlin79 beschrijft was ook echt te erg...

Nee Vicky, bij de baby's is het inderdaad niet zo (gelukkig)...

20. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Misschien zijn de hormoontjes daar al wat uitgewerkt ;) Ik weet toen ik nog zwanger was whaha ik had periodes dat ik gewoon onuitstaanbaar was :rolleyes: :oops:

Deel Deze Pagina