(Té) felle reacties ...

Discussion in 'De lounge' started by NikkiF, Sep 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

Feb 10, 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Ook ik heb me wel eens in zo'n discussie begeven. Dat was dan om degene die 'aangevallen' werd te steunen. Ik kan er in zo'n geval voor kiezen om me er niet mee te bemoeien maar dan staat degene die 'aangevallen' wordt wel erg alleen.
    Natuurlijk is dat niet nodig als ieders mening gewoon wordt gerespecteerd! :rolleyes: ;)

Groetjes,

Cat

2. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    NikkiF

Ik ben het helemaal mee eens...
    Als iemand een andere levenswijze heeft word je meteen afgekat dat is mij ook opgevallen.

3. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Hahaha idd..

maar ook deel ik je mening sommige mensen kunnen beter een keertje slikken voor zun hun reactie plaatsen....

4. Niet meer actief

Nou, ik hou wel van wat pittige discussie en eerlijk gezegd kan ik er ook wel van genieten als mensen elkaar kennelijk uit de tent lokken! Iemand bewust kwetsen zal mijn bedoeling nooit zijn, maar goed, ik kan er ook niks aan doen als iemand onverhoopt toch gekwetst is.

Je kunt alles lezen zoals JIJ dat zelf wilt! Lees je iets met een aangevallen toon, dan doe je dat toch echt zelf! En als iedereen dat nou eens zou beseffen dan zouden heel wat opmerkingen niet zo zwaar opgevat worden!

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik denk inderdaad dat het twee kanten op werkt. Sommige dames voelen zich wel érg snel aangesproken. En aangezien in een tekst geen intonatie te lezen valt, kun je het dan op verschillende manieren opvatten.

6. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Er is altijd nog zoiets als een PB knopje. Als je dan echt problemen met iemand krijgt om zijn/haar mening dan kan je die een pb sturen ipv op een openbaar forum elkaar af te z**ken

7. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    Ik denk toch dat het er ergens wel bij hoort omdat niet iedereen dezelfde mening is aangedaan, en de een kan daar makkelijker mee overweg dan de ander, en dan bedoel ik meer de toon die gezet wordt in een reactie…dingen worden ook vaak anders (verkeerd) opgevat dan bedoeld…

Zelf heb ik ook vaak meegedaan aan verschillende (best heftige) topics…en zowel van mijn kant uit als van andere zijn er wel eens dingen gezegd die eigenlijk best anders had gekund maar zo werkt het in het echte leven toch ook…iedereen zegt wel eens iets wat je eigenlijk niet had moeten zeggen, nou heb ik gelukkig (volgens mij tenminste) nog nooit iemand persoonlijk aangevallen, maar wel heb ik wel eens (te) duidelijk mijn mening weer gegeven..maar ja daar staat weer tegenover dat ik echt niet de beroerdste ben om sorry te zeggen als iets of verkeerd opgevat is of als ik iets neer heb gezet wat ik eigenlijk anders had moeten neerzetten…

Ik tik vaak zoals ik denk en ben misschien te vaak te recht voor zijn raap…en heb dan ook wel eens iets van tja als je op een gegeven moment zolang op een forum zit moet men (en ik ook) onderhand wel eens weten hoe iemand wat bedoelt en zeker als er vaak al voorop gesteld wordt dat het niet de bedoeling is om iemand te kwetsen, maar jammer genoeg zelfs dan krijg je wel eens dingen naar je oren dat je denk heb je nou wel alles gelezen of ff vlot vlot de regels doorgelopen????

Ik heb ook wel eens iets dat ik denk pfff daar gaan we weer, vooral als het over iets over het roken gaat of over het wel of niet geven van borstvoeding…daar waar de 1 zijn eigen ervaring schrijft of mening wordt dat niet altijd goed opgevangen door de ander…en de 1 zegt het misschien iets te bot neer waardoor een ander het weer als een of andere aanval voelt, als men vooraf nou eens bedenkt dat niet alle reacties als een aanval bedoelt is en zeker geen persoonlijke (tenzij je het natuurlijk duidelijk leest) zou dat al een hele hoop uitmaken denk ik….

Mensen zijn en hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn en het is gewoon jammer dat dat af en toe wel zo lijkt te zijn want anders wordt er weer een slot op een topic gedaan omdat er anders weer herrie in de tent is….

misschien zou ik zelf ook sommige topics moeten laten voor wat ze zijn omdat ik een heel andere kijk erop heb maar goed dat is het aard van het beestje denk ik!

Ik mag graag lekker discussiëren over van alles en nog wat, hetzij over roken – voeding – politiek weet ik veel wat, en zet daar mijn eigen mening – ervaring over neer, maar dat wordt soms gelijk de grond in geboord ik vindt het vaak jammer om te lezen dat mensen een wat slechtere eigenschap van je gelijk associëren met een slechte moeder zijn….terwijl dat natuurlijk nooit niks zegt over iemand persoonlijk of aan haar kwaliteiten als moeder zijnde want het lijkt me dat elke moeder ongeacht diens slechte eigenschappen te allen tijde door het vuur gaat voor haar kind…ik heb het ook wel eens gehad dat ik ergens een reactie gaf, en dat mijn reactie totaal uit zijn verband werd getrokken en dat het op een heel andere manier “gelezen”werd dan het daadwerkelijk geschreven was, soms lezen mensen denk ik iets te snel of tja hebben die gewoon een heel andere kijk op bepaalde dingen dat ze dat misschien als een aanval voelen???

Het is in ieder geval nooit mijn bedoeling om iemand waar dan ook te kwetsen en als dat onverhoopt wel eens zou gebeuren zou ik de eerste zijn om sorry te zeggen…

Denk in ieder geval dat het heel veel uit zou maken als mensen iets vaker zouden proberen andermans mening te respecteren maar jammer genoeg ontbreekt het daar best wel vaak aan (ik heb daar ook wel eens last van gehad hoor, maar dan was de toon inmiddels zo gezet dat het dan echt wel eens moeilijk is om nog respect te hebben voor iemands mening….

8. Niet meer actief

ik vind dat wanneer mensen elkaar voor **** gaan uitmaken of de felle uithalen persoonlijk worden (dus met @ pietjepuk ervoor) er prima een slot op kan!

Joh, ik bij een ander forum gebanned (volledig IP BAN) omdat ik mijn mening gaf (samen met ng wat anderen). Dit viel niet bij iedereen in de goede aarde. Ook bij mij niet trouwens, want het zou niet de enige reden zijn, maar wat de rest van de redenen waren, zijn mij nog onbekend! Anyways.. je moet gewoon niet uithalen naar elkaar, maar gewoon je mening over een mening kunnen geven!

Ik schrijf altijd.. Ik VIND...Als iemand iets roept wat naar MIJN MENING echt te dom voor woorden is, dan wil ik me weleens laten verleiden, maar verder...af en toe een druppel op een hete plaat en lekker kletsen!

9. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    Idd Gupsie je leest gauw genoeg wanneer iets echt persoonlijk is of wordt…

En het is vaak zo de ene (te felle) lokt de andere felle reactie uit en soms is een onderwerp best wel lang dat je niet altijd even snel snapt waarom iemand zijn reactie wel of niet op zijn plaats is….

Ik zeg ook altijd dat wat jij schrijft “ik vindt” of “ik persoonlijk”zodat men leest dat het simpelweg om mijn ervaring cq mening gaat en echt niet bedoeld als een aanval naar iemand anders toe…en tja dat er soms domme reacties geplaatst worden, wat is dom??? Ik heb wel zoiets van is het nou zo moeilijk om ff google te openen maar om daarop te reageren nee dat heb ik gelukkig nooit dat vindt ik weer net ff te simpel….want juist dan door zoiets simpels kun je echt flinke reacties krijgen hahaha, ook dat weet ik uit ervaring…ik heb ook wel eens een ban aan mijn broek gehad op een site omdat sommige niet zo goed met mijn directe uitspraak iets aankon en me direct het verwijt gaf me niet in andere te kunnen plaatsen, en laat dat juist een van mijn kwaliteiten zijn dat ik me juist heel erg goed in andere kan verplaatsen en dan wil het ene woord het andere nog wel eens aanhalen met als gevolg dat ik dus die ban aan mijn reet kreeg (overigens niet voor lang hoor)..

Af en toe denk ik ook wel eens hoe red jij je buiten deze virtuele wereld als mensen van sommige reacties al een halszaak maken en hier niet mee om kunnen gaan hoe doen ze dat dan in het dagelijkse leven, als je wel eens politieke discussies volgt op de tv dan gaat het daar een stuk harder aan toe en kan men wel degelijk relativeren en na de discussie waarin ze soms echt heel ongezouten hun mening hebben gegeven later gezellig met zijn allen aan het tafelen zijn..

10. Niet meer actief

:) :) PSIES! Ik deel jouw mening whahahahahaha

11. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Daar sluit ik me volledig bij aan! Een beetje weerbaarheid in een mens kan geen kwaad :p

Van nature ben ik erg direct, neem geen blad voor mijn mond en ontbreekt het me vaak aan tact. Dat ik nog vrienden/vriendinnen heb is een wonder :) Enigszins gechargeerd natuurlijk want mijn vrienden/innen weten precies wat ze aan me hebben en waarderen me om deze karaktereigenschap.

Het verbaasd me vaak hoe snel forumleden op hun tenen zijn getrapt, zich aangevallen voelen oid, ik snap dat echt niet. Als je echt bij naam wordt genoemd, ok da's wat anders maar zelfs in algemene topics waar niemand persoonlijk wordt aangesproken zijn er toch altijd weer personen die zich genoodzaakt voelen een heftige weder reactie te geven omdat ze zich aangevallen voelen. Is dat onzekerheid of bewijsdrang ofzo?

Anyways..ik ben hier voor mijn lol, veel vriendinnen zijn hier op het forum en met zijn allen babbelen we er vrolijk op los over dingen die ons bezig houden (met name kinderen), ik vind het fantastisch als er gereageerd wordt op berichten en waardeer de tips die je her en der krijgt. Tuurlijk denk ik ook wel eens dat ik iets anders zou doen, maar als ik enigszins het gevoel krijg dat mijn reactie mogelijkerwijs, misschien, af en toe verkeerd begrepen kan worden dan reageer ik niet..

12. Niet meer actief

Maar dat gevoel hebben we eigenlijk nooit hè Wen!

13. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Mwah..

14. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    t probleem is ook dat het geschreven tekst is en je dus de persoon erbij niet ziet. En dat maakt veel uit: intonatie, gezichtsuitdrukkingen, lichaamstaal enz. enz. Ik lees het altijd nog even over en doe mijn best om het zo duidelijk mogelijk te verwoorden maar dat lukt niet altijd...

15. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    weet je eigenlijk is het gewoon heel simpel, zowel hier op het internet als buiten in real life hebben mensen steeds vaker te korte lontjes..

steeds vaker moet je je woorden op een weegschaal leggen voor ze uit te kunnen (mogen) spreken cq schrijven uit angst dat er weer eens iemand is die zich (in)direct aangevallen voelt terwijl, dat helemaal niet zo is (bedoeld)... :(

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik denk dat de lontjes nu niet eens zoveel korter zijn dan vroeger, maar dat de mens opzich gewoon een stuk brutaler is geworden ;)

17. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    @Caithlin: en daar sluit ik me helemaal bij aan! Je haalt de woorden uit m'n mond ;)

18. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    tja dat zou maar zo kunnen, maar in ieder geval lijkt het nu meer op te vallen....

19. Niet meer actief

ik denk inderdaad niet dat de lontjes korten zijn geworden, maar wel dat de mensen mondiger zijn geworden! En juist op internet durven mensen veel sneller iets te zeggen dan in real life!

20. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ja dat is zeker zo!! Volgens mij zijn er genoeg mensen die hier wel durven om hun mening ongezouten te geven maar in real life, hun mond houden en erg verlegen zijn.

Share This Page