Hoi dames, Ik voel me al een tijdje niet zo lekker ik vind de zwangerschap zoooooo super zwaar vind het niet meerleuk😭😭😭. Ik draag mijn baby namelijk super laag en heb bekken klachten rugklachten bijna niet meer kunnenlopen en het lijkt net of de baby bijna eruit valt echt waar. Maar heb sinds gisteren pijnin mijn onderbuik stekend en een drukkend gevoel op mijn vagina en mijn anus en veel harde buiken. Wat kan dit betekenen???
Misschien moet je wat meer rust nemen? Ga lekker af en toe op bed liggen op je linkerzij met een warme kruik en een goed boek (of met ipad). Je moet nog een kwart van je zwangerschap en die laatste maanden vragen nog veel van je lichaam. Bespreek het anders ook even met je vk.
Het kan verder aan het indalen zijn. Bij een eerste kindje kan dit alvanaf 30 weken. Het hoofdje komt dan in je bekken te liggen. Dit kan steken geven en het gevoel dat je baby er zo uitkomt daar benedenzo laag Bij twijfel of je niet toch begonnen bent met de bevalling altijd even bellen he! Dat kunnen wij niet zien. Kan alleen afgaan op wat jij schrijft. Succes want de laatste loodjes zijn heeeeeel cliche aardig zwaar. Ik heb genoten van mijn zwangerschap maar vanafv36 weken vond ik het loei en loei zwaar ( in de hittegolf pfffff)
Heb je al snel controle? Anders gewoon even bellen. Misschien anders naar een goede bekkenfysiotherapeute gaan. Die hebben echt wel goede tips e en als je niet te lang wacht kunnen ze vaak ook nog daadwerkelijk iets doen om te verlichten. Ik geloof niet dat ze de pijn helemaal weg kunnen nemen maar minder pijn is natuurlijk al fijn.
Het klinkt mij in mijn oren alsof je kindje aan het indalen is, Heb je al snel weer controle? Misschien ook even je urine inleveren voor de zekerheid? Suc 6
Ik zou ook ff bellen. Heb ongeveer dezelfde klachten (gehad). Had gebeld en moest meteen naar t zh (ben in behandeling bij een gyn). Urine is ingeleverd, heb een ctg gehad, m'n cervix werd gemeten en er werd gevoeld of ik niet al ontsluiting had. Ik blijk bi te hebben en t is pas echt pijnlijk geworden bij me, sinds de kleine met z'n hoofd naar beneden ligt. Heb dit vanaf week 27 ongeveer. Heel veel succes! En beterschap. En inderdaad, doe rustig aan 😉