Té vlot?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TessNL, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    #1 TessNL, 22 jul 2009
    Laatst bewerkt: 22 jul 2009
    Ik ben gister een keertje extra bij het CB geweest, ff wegen i.v.m. reflux.
    Dat was gelukkig allemaal goed..
    Maar het "probleem" is dat mijn dochter denkt dat ze een stukkie ouder is dan dat ze daadwerkelijk is..

Ze is nu ruim 11 weken, en ze kan dus al los zitten.. welliswaar maar voor 20 seconde, maar ze probeert het iedere keer weer..
    Ook als ze op dr buik ligt begint ze echt al te tijgeren/kruipen, d'r beentjes maken de volledige beweging en d'r armpjes doen een heel klein beetje mee..

Dan word er wel gezegd dat je het niet mag stimuleren, maar dan kan ze dus niet meer zitten en op d'r buik liggen!?

Iemand die hetzelfde heeft gehad?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ze wil, ze wil, ze wil! Leuke meid! Lekker ondernemend maar nog wel een kleintje dus als mama moet je het dan een beetje rustig aan doen. Maar TE snel bestaat niet hoor. Je kunt er moeilijk bovenop gaan zitten om haar eigen ontwikkeling te remmen. Ik zou met zitten nog rustig aan doen omdat haar rug zich nog verder moet ontwikkelen maar laat haar lekker op haar buik liggen. Dat is juist heel goed voor haar!

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij hadden hetzelfde "probleem" met onze dochter. Omdat groot meisje prematuur was ging ze naar een kinderarts/neonatoloog. Aan hem legden we dit ook voor. Hij zei dat vooral het willen zitten/staan een probleem kan geven als ze daar lichamelijk nog niet klaar voor zijn. Slecht voor de heupjes/rugje enzo. Dus ik zou dat vooral niet doen. op de buik leggen kon volgens hem echt geen kwaad, dat zorgt juist voor een goede ontwikkeling van de rugspieren. Natuurlijk niet te veel en niet te vaak. En erbij blijven. Succes!
    Ps: groot meisje is heel lang heel gefrustreerd geweest omdat ze vanalles wilde maar nog niet echt kon. Best zielig, maar komt vanzelf goed zodra ze wat meer kunnen.

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    naja klintkt misschien raar, maar slecht of niet je kan dr moeilijk vastbinden... lelkker laten keutelen maar gewoon iet stimuleren oid

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ons zoontje was ook erg snel, we zijn met hem onder begeleiding van kinderarts, huisarts en cb. We hebben ze alle drie deze vraag voorgelegd en alle drie gaven ze hetzelfde antwoord: Namelijk, te snel kan niet. Als je kindje gaat kruipen, zitten, staan of lopen dan is het kindje er aan toe. Een kindje kan namelijk helemaal niet staan als de spieren en gewrichten dit nog niet aan zouden kunnen. Daar komt bij dat je inderdaad moeilijk boven op je kindje kunt gaan zitten! Hun advies was gewoon lekker laten gaan, ze vindt haar weg wel. Ik zou haar zeker niet tegen gaan houden!

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik neem aan dat ze zichzelf nog niet opdrukt tot zit, dus dat zitten moet je dus gewoon beperken door haar neer te leggen; slecht voor haar ruggetje. (Dus haar niet in de zithouding leggen) en verder maar zich gewoon laten ontwikkelen; bepaalde dingen hou je toch niet tegen

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze zoon is geestelijk een stuk verder, wil meer dan hij uiteindelijk kan doen ons is aanbeveelt dus niet dingen te geven verder boven zijn leeftijd (al trekt dit zijn aandacht) en niet te veel stimuleren daar in. gewoon zijn eigen gang laten gaan
    alle emoties/lichamelijke en geestelijke ontwikkelingen komen straks samen om een bepaalde leeftijd

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hier nog zo'n snelle haha.
    Onze dochter liep ook mega voor qua wat "normaal"is en ook bij ons CB zeiden ze niet stimuleren.
    Maareh kan dr moeilijk vast tapen haha.
    Hier gewoon haar gang laten gaan...

Toen naar de KA geweest ivm allergie en de KA zei over het zo vroeg zitten, kruipen en loslopen: wat ze nog niet kunnen doen ze niet dus lekker laten gaan en er van genieten!!!

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn ervaring is, ook al lijkt het dat ze nu dingen wil, het kan nog steeds een paar maanden duren voordat ze het ook daadwerkelijk doen.

Dat zitten gebeurt op je schoot neem ik aan? Tsja, ik zou d'r niet vastketenen maar ik zou haar ook niet zelfstandig op bijv. de grond laten zitten. Ik neem aan dat ze nog niet zelf tot zit kan komen op die manier dus daarin hoef je haar ook niet tegen te houden. Maar ik denk persoonlijk ook dat te snel niet kan. Als ze het kunnen, dan kunnen ze het. Dan zijn ze er dus sterk genoeg voor. Maar je moet het niet te veel stimuleren want dan heb je wel kans dat ze het gaan doen terwijl ze er eigenlijk nog niet sterk genoeg voor zijn.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is niet een hele snelle maar met zitten was ze erg snel.
    als ze bij je op schoot zat (lag/hing hoe noem je dat) dan wilde ze rechtop en zat dan net zolang te wurmen tot ze het voor elkaar had.
    mijn instelling is net zoals bij de meeste.
    lekker laten gaan, ze geven zelf aan waar ze aan toen zijn.

ik merk dit heel sterk bij alyssa.
    als alyssa ergens niet aan toe is kan ik stimuleren en oefenen tot ik een ons weeg, maar ze gaat het dan niet doen.
    omgekeerd ook, als ze iets wil dan zal ze het voor elkaar krijgen ook.

liefs doris

11. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Wij hebben woensdagavond een babyfluisteraar op bezoek gehad en bij Noelle bleek dus dat ze zo snel is in haar ontwikkeling (ze is nu 8 maanden en kan los zitten, kruipen en zich optrekken tot staan), omdat ze, vanuit een onveilig gevoel, weg wil van zichzelf. Dat onveilige gevoel zorgt er trouwens ook voor dat ze zich niet over durft te geven aan de slaap. Ze is ook heel druk en wil overal naartoe en overal aanzitten en zoekt dus constant afleiding buiten zichzelf. Van de babyfluisteraar hebben wij dus allerlei tips gekregen, waarmee we haar daar in kunnen begrenzen, zodat ze terug bij zichzelf komt. Als je hier meer over wilt lezen, moet je mijn topic "Ervaringen met babyfluisteraar" maar eens lezen, waar ik gisteravond het hele verhaal over de sessie heb beschreven. Maar ik waarschuw je alvast het is een heel lang verhaal, dus je moet er even de tijd voor nemen.:D

Deel Deze Pagina