14,5 maand; hoeveel slapen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van 2 meiden, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik hoorde vandaag van iemand dat ze vond dat mijn dochtertje van 14,5 maand weinig slaapt.
    Ze slaapt 's nachts het klokje rond (meestal van19u tot 7 / 7.30u, wordt nooit wakker 's nachts) en overdag 1 slaapje. Eerst was die 3 / 3,5 uur, nu steeds vaker rond de 2 / 2.5 uur. 2x slapen wil ze niet (ze gaat dan 'sochtends wel slapen, maar smiddags echt niet mee, hoe moe ze ook is) en tuurlijk zou t beter / fijner voor haar zijn als ze 3 uurtjes sliep tussen de middag, maar kan t ook niet afdwingen.

Ik vind dat ze best ok slaapt; hoe is dat bij jullie dreumessen??

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

op moment 2maal daags.
    van half 9 tot half 11, 11uur
    van 2 tot 4 ongeveer.(of half 2 tot half 4, 4uur) verschilt nog weleens.

snachts slaapt ze ook klokje rond ongeveer.
    Gaat tussen 19.00 en 20.00 naar bed tot 07.00

3. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Kort???!!
    Nou, zou het heerlijk vinden als Nick zolang zou slapen. Nick slaapt s'nachts gemiddeld 11 uur en overdag 1 slaapje van 1 uur en 45 min tot 2,5 uur. Soms uitzonderingen met 5 kwartier of 3uur. Meestal rond de 2 uur.
    Wij zitten soms erg te worstelen of we hem nu 1 of toch nog 2 moeten laten slapen. In de ochtend zit hij rond 10 uur of eerder nl best te gapen. Maar als ik hem 2 naar bed doe, wil hij ook s'middags niet meer slapen.
    We zetten dit ritme maar gewoon door, als we in de ochtend lekker naar buiten gaan, houdt hij het prima vol.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Met 14 maanden sliep dean 2 keer een uurtje ofzo.

Nu 1 keer 1,5 uur.. meer niet

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier varieert het overdag tussen de 1.5 en 2 uur. S'nachts klokje rond, meestal nog wat langer. Dit is al zo vanaf 11 maanden.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae slaapt 1x 30-45 minuten en 1 x 90 minuten.
    De ene keer slaapt ze smiddags 'lang' en de andere keer smorgens. Maar in totaal dus ook maar iets meer dan 2 uur per dag.
    1 slaapje van 2,5 uur lijkt me eigenlijk best netjes? Maar ik ben gewend aan een meisje hier, dat weinig slaapt ;) .

7. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik vind het heel normaal slaapgedrag hoor... niks om je zorgen over te maken.

Fenne ging met 14 a 15 mnd ook over naar 1 slaapje van 2 tot 3 uur. Daarvoor sliep ze 2 keer.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa zit al heel lang op 1slaapje, ze slaapt dan wel vaak van 12.30 tot 15.30.
    soms als ze heel moe is valt ze tijdens het boodschappen doen in de wagen in slaap, maar dat is dan ongeveer 30min en dan gaat ze smiddags wat later naar bed.

bij ons is van 2 naar 1 slaapje eigenlijk heel vanzelf gegaan.
    ik ga meestal smorgens boodschappen doen en ze viel iedere keer in de wagen in slaap maar als ik haar dan in bed legde werd ze weer wakker.
    ik heb toen een tijdje smiddags boodschappen gedaan zodat ze smorgens nog lekker kon slapen.
    het gebeurde toen steeds vaker dat ze niet meer wilde slapen en dat ze ook smiddags slechter sliep doordat ze smorgens al geslapen had (als dat lukte en anders had ik een dwars meisje).
    ben toen maar weer gewoon smorgens boodschappen gaan doen en heb haar in de wagen laten slapen als ze in slaap viel.
    die slaapjes in de wagen werden steeds korter en het slaapje van de middag bleef hetzelfde.

ik denk dat je gewoon (zoals ik regelmatig zeg) naar je kindje moet kijken.
    het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere dus een echt duidelijk advies kan niemand je geven.
    ik denk dat je het goed doet zoals je nu bezig bent, zolang je kindje vrolijk is gaat het goed.
    als ie smorgens om 10uur al in zn oogjes zit te wrijven en zit te gapen zou ik hem gewoon smiddags wat eerder op bed leggen.

liefs doris

9. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Liam slaapt al vanaf 11 maanden nog 1 x per dag. En de ene dag is dat een uur en de andere 3 uur....
    ieder kind heeft een andere slaapbehoefte. Het schijnt dat ikzelf als 1-jarige helemaal niet meer sliep 's middags. Dus weinig slapen is maar net waarmee je het vergelijkt

Deel Deze Pagina