Enge dromen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TotosDawn, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotosDawn

TotosDawn Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 14 weken zwanger van mijn eerste kindje.
    Al vanaf bijna het allereerste begin heb ik bijzondere dromen, maar nu heb ik al zeker 2 weken elke nacht dromen over dode mensen in mijn huis.
    Geen bekende van mij gelukkig, maar vreemden of beroemde mensen.
    Ze doen niets, maar elke nacht vind ik in mijn droom wel een dood/vermoord iemand in mijn huis.

Nou geloof ik niet specifiek dat dromen werkelijk wat betekenen, maar als ik zo om mij heen vraag heeft eigenlijk niemand zulke dromen.
    Ik kijk al hele lange tijd geen enge films of series meer, dus dat zal de trigger niet zijn.

Heeft iemand anders dit ook zo sterk gehad? Ik maak me er geen zorgen over, maar zou het leuker vinden om gewoon dromen te hebben over lammetjes, babykonijntjes en kittens, zegmaar :D

2. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Ik heb deze zwangerschap ook erg last van nachtmerries.. Echt hele verschrikkelijke dromen! Een vriendin van mij had dit ook toen ze zwanger was. Schijnt door hormonen te komen

3. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Ik zelf heb eigenlijk weinig last van enge dromen maar ik lees inderdaad wel meerdat zwangere vrouwen enger en intenser dromen...zal er dus bij horen

4. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Heb ik ook in de zwangerschap.

5. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    675
    43
    28
    Vrouw
    Ik ben bijna 9 weken zwanger en deze week al twee keer heel eng gedroomd. 1 keer dat ik in Pakistan (ja hoe verzin je het...) achterna werd gezeten door IS en afgelopen nacht dat er een inbreker in huis was, ik kon vluchten, maar mijn vriend in elkaar werd geslagen en in levensgevaar naar het ziekenhuis moest... Dus het komt zeker bij meer vrouwen voor!!

6. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Tijdens mijn zwangerschap droomde ik wel heftiger maar niet echt nachtmerries... die had ik de eerste week na de bevalling. Toen droomde ik iedere nacht dag ik achterna gezeten werd en over dode mensen enzo. Werd er heel naar en onrustig van maar ging gelukkig vanzelf over. Kwam volgens mij ook door de hormonen.

7. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ook ik heb al vanaf dag 1 heel heftige emotionele en soms enge dromen. Vaak meerdere op één nacht. Soms raak ik er zelfs helemaal van slag van.
    'T Schijnt er idd bij te horen dus probeer het te nemen zoals het komt.

8. TotosDawn

TotosDawn Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!
    Om mij heen hoor ik vooral de dromen van ouders die hun kind vergeten of kwijtraken. Niks over enge dromen.
    En voel me toch een beetje een buitenstaander als ik vertel dat ik vannacht een dode profvoetballer in mijn badkuip heb gevonden in plaats van mijn kind ben kwijtgeraakt, haha ;)

Ik gok ook op de hormonen, maar het zou best wel eens lekker zijn om én niet zo raar te dromen én eens een nacht door te kunnen slapen :D

9. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    ik heb het ook. Vorige keer woonde ik op een boerderij en daar waren een heleboel dode mensen die mijn huis in wilde omdat er een feest was.. net een dutje gedaan om wat bij te tanken en droomde ik dat ik een vrouw zag die weeën had en ik hoog zwanger. Moest snel iemand halen om haar te helpen maar kwam bijna niet vooruit omdat ik in het water zat en super langzaam kon lopen :p ... dromen zijn echt raar maar ik droom ook niet echt over mijn eigen kind kwijtraken o.i.d., droom heel andere dingen.

10. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Hier ook, dierbare die ik kwijtraak. Vriendlief die er van door gaat met een ander.. Mijn hondje die word aangereden.
    Gister nog, een vliegtuigcrash hier in de straat.. Hahaha echt heel vaag! Ook schrik ik wel is wakker om te voelen of ik mijn buik nog wel heb :)

11. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Ik droom ook erg onrustig om het maar even zo te noemen..
    Volgens mij komt dit omdat je niet diep genoeg slaapt en daarom je dromen beter onthoud.. En vaak de dromen die het meeste indruk op je maken onthoud je zoiezo beter..

12. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

23 apr 2012
    1.015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Ik heb dat ook in t begin gehad.. tot jankend/gillend wakker worden toe! Echt niet tof

Deel Deze Pagina