t is bedtijd en dan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ruby1987, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gazy

Gazy Niet meer actief

Hele bijzondere reactie wederom. Ik geef sm groot gelijk in deze exacte situatie.
    Zij voed de kleine man op en zal weten wat hij nodig heeft

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ligt ie ook regelmatig nog 1 a 2 uur te "spelen" (kletsen en draaien en doen) maar zolang hij niet huilt ga ik er niet naartoe....

Maar hij heeft van half 8 tot half 9 geslapen, lag je toen ook bij 'm? Slaapt ie bij je schoonmoeder wel gelijk?

3. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Ik lag toen niet naast hem. Hij gaat bij mn sm ook altijd eerst spelen. Ik ga meestal rond 00.00/01.00 naar bed en dan geef ik hem een flesje. Volgende ochtend word hij wakker rond 9 uur maar bij mn sm half 7. Misschien kan t daar ook aan liggen. Gelukkig slaapt hij eindelijk zodat ik kan gaan afwassen.

4. linde90

linde90 Niet meer actief

Waarom geef je hem zo laat nog een flesje?
    En hoe gaat hij dan slapen?

Gewoon even een vraagje...hoe gaat het dan als ze allebei bij jou zijn?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou idd geen fles geven wanneer hij gewoon slaapt.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    #46 edelweiss, 17 jul 2013
    Laatst bewerkt: 17 jul 2013
    Naar boven wassen tanden poetsen slaap zak aan. Boekje lezen liedje zingen en het bed in slapen.

Ik ga gelijk weer naar beneden.

Maar goed je schoon moeder voed je jongste op dus dan moet jij misschien je aan haar regels houden. Aangezien die meer bij haar is als bij jou

7. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Als ik geen fles geef komt ie snachts nog en anders gewoon sochtends dus dan slaapt hij door.

Wanneer ze beiden bij mij zijn slapen hun in mijn bed en ik in de woonkamer. Ik breng ze naar bed stop ze in en lees een boekje voor. Meestal is mn oudste dan al in slaap. Ik weet eigelijk niet meer precies wat ik toen met de jongste deed.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Maar hoelang geleden.had je ze dan alle 2 bij je?

9. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    Almere
    Ik had ze vrij/za/zo bij mij beiden

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wanneer dr jongste weer weg gaat zou ik even volhouden in je smoeders ritme. Wanneer ze beide bij je blijven gewoon allebei in een eigen bed leggen en steeds wat meer afstand gaan nemen van je jongste.

11. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Mag ik vragen hoe vaak je de jongste hebt?

Ik vind menig forumlid nogal hard.

Naar mijn mening kunnen we pas over de situatie oordelen wanneer we het hele verhaal kennen en dit weten we niet! Een mening geven mag natuurlijk maar dat kan ook op een normale toon.

Ik vind persoonlijk dat wanneer de tijd ongeveer gelijk is verdeeld dus bijvoorbeeld een week TS een week SM dat TS alsnog de meeste inspraak heeft. Het is en blijft immers haar kind. Wanneer SM de meeste tijd het kindje opvoed dan begrijp ik dat ze dit op haar eigen manieren doet maar wanneer TS aangeeft met bepaalde zaken het niet eens te zijn vind ik dat SM hierover met TS om de tafel kan/moet gaan zitten aangezien het nog altijd het kindje van TS is. Hier bedoel ik niet mee dat SM zomaar alles moet opgeven en volgens de regels van TS moet doen, maar op zijn minst even samen naar de situatie kijken.

Nu on-topic want de vraag van TS was welk bedritueel wij hebben:
    Joah krijgt rond 19.00 uur zijn laatste flesje. Dan mag hij nog op de bank / speelkleed spelen totdat hij moe is. Dat is meestal rond 20.30. Dan pak ik hem op de arm en zeg ik: “dag papa tot morgen”. Dan doe ik hem op zijn kamer een schone luier aan en zijn kleren uit (wanneer het frisser is uiteraard een pyjama aan). Ik leg hem op zijn buikje in bed. Ik doe zijn speentje in zijn mond en leg een tutteldoekje bij zijn handje. Dan wrijf ik over zijn rugje en geef een kus op zijn hoofdje. Dan doe ik zijn muziekmobieltje aan en zeg ik “Dag Joah, lekker slapen, tot morgen”. En dan loop ik de kamer af. Soms als hij huilt ga ik hem zijn speen geven maar meestal valt hij rustig in slaap.
    Hij gaat om de dag onder de douche. Dan gaat hij om 20.00 met pappa naar boven om te douchen maar de rest is dan hetzelfde.

12. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

zou gewoon de situatie laten hoe het is op het moment. zou dat kleintje nu niet uit zijn ritme halen en mocht je je kind ooit weer terug nemen;) dan kan je het op je eigen manier doen. zelfde met je oudste, als je de aanpak van schoonmoeder niet fijn vind breng hem dan niet. hij kan ook gewoon een dagje spelen of 1 nachtje te slapen hoeft niet gelijk een week. hier hebben de kinderen nooit langer dan een dag bij oma gelogeerd en dat heeft niets met egoisme te maken.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Gewoon het ritme van je schoonmoeder aanhouden. Zij voedt het kindje op en jij niet.

En ik vind het juist super van haar dat ze lekker bij hem gaat liggen. Arme kindje moet zijn moeder al vaak genoeg missen dus wat extra geborgenheid kan geen kwaad lijkt mij.

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Slaapritueel van de oudste 2 (6 en 4 jaar):
    onder de douche
    pyjama aan
    tandenpoetsen
    in het bed van de jongste een verhaaltje voorlezen
    liedje zingen
    dan oudste naar zijn eigen kamer
    instoppen
    liedje zingen
    hij mag tegenwoordig nog even zelf een boekje lezen, maar daar blijf ik niet bij.

Ik ben er nooit naast blijven zitten als ze gingen slapen. Als het niet lukte met slapen haalde ik ze als baby wel weer er uit, toen ze wat groter werden niet meer, dan legde ik gewoon uit dat het slaaptijd was en dat ze lekker moesten gaan slapen. Maar het zijn makkelijke inslapers, altijd al geweest.

In jouw geval zou ik voor deze ene week maar niet te moeilijk doen en gewoon het ritme van je schoonmoeder aanhouden. Dat krijg je er in een weekje toch niet uit en levert alleen maar frustraties bij jullie allebei op als je het toch probeert.

15. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad het ritme van sm aanhouden. Zij heeft de moederrol overgenomen (en dus de hechtingsrelatie) en het lijkt me lastig voor het mannetje om zich dan ineens aan te passen aan jouw ritme.

16. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    denk dat het niet echt uit maakt wat het ritueel is, zolang het voor de kleine maar bekend is. hier indien ze niet in bad gaat:

mama maakt melk klaar
    schone luier
    pyjama aan
    slaap zak aan
    pap een kusje
    naar boven
    kleine in bed
    kleine krijgt flesje
    mama leest voor
    mam zingt liedje
    kleine valt in slaap
    mama sluipt kamer op om fles met melk om te ruilen voor fles met water.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Eerst luier en pyjama aan , dan slaapzak aan ( nu dan niet ) leg m in bed dan boekje voorlezen, meestal Kikker en Eend :p
    En dan pak ik ze knuffel en ze speen erbij en aai ik m over z'n hoofdje en loop ik weg..

18. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier eerst luier verschonen, vitamine D geven, pyjama aan (nu nie), slaapzak aan, boekje voorlezen, gordijnen dicht, babyfoon aan, kusje, in bed leggen, speentje in d'r mond, 'Welterusten, lieverd' en dan loop ik naar beneden :)

De ene x huilt ze een minuutje, andere x is ze gelijk stil.

19. Maia

Maia Niet meer actief

Overdag geen boekje, s avonds wel.

Verder is het altijd kleertjes uit (pyjama aan, nu niet), in slaapzak, speentje in de mond, lekker op de stoel schommelen met muziekje of een boekje, dan doen we samen het licht uit, ik leg hem op bed, geef hem zijn tuttel, doe een ander muziekje aan, zijn sterrenhemel ook aan, dan een kus en dan gaan we de kamer uit.

Deel Deze Pagina