Hai meiden! Onze Evy is erg hongerig en gulzig: -ze drinkt de fles met hypo-allergene Friso (150+5) in 8 minuten leeg -tussendoor stoppen is janken, foppen met de fopspeen trapt ze niet meer in! -'s nachts slaapt ze bijzonder onrustigl, denk dat ze honger heeft. -ze heeft het wel eens gered van 23.00 tot 06.00, maar dat is maar zelden. We proberen het te rekken, maar dat blijkt een drama. -ze drinkt al meer dan ze mag, want alle 5 flessen gaan schóón leeg. -jbpm geeft volgens mij niet een verzadigd gevoel en spugen doet ze niet. Dus ik heb twee vragen: 1. Zal ik weer nachtvoeding gaan geven, dus weer 6 flessen van 120? (ben alleen bang dat ze met 120 cc pas echt gaat protesteren en 6 x 150 is ECHT te veel....) 2. Zal ik overstappen op gewone KV (minder licht verteerbaar toch?) óf zal ik daarnaast ook nog voeding voor hongerige baby's kopen? (Ik overleg ook nog wel met het CB hoor)
Wij hadden ook het idee dat finn erg honger had.. toen hij 8 weken was, zijn we ook overgestapt naar de forte, eerst hadden we ook de hypoallergeen. nou.. sinds hij de andere voeding kreeg, was hij veel vrolijker, sliep hij door en sliep hij overdag ook veel beter..! Ik zou het gewoon proberen!
Waarom hoog je de fles niet op naar 180/6. Misschien heeft ze dan wel genoeg. Daar mogen ze er ook 5 van hebben. Dan zal ze ook wat rustiger zijn. Ze zal het niet gelijk in een keer alle flessen leeg drinken maar misschien heeft ze dan wel net genoeg.
En mijn zoontje heeft ook een tijdje 6 flessen van 150/5 gehad geen probleem volgens het bureautje. Als hij maar niet over de liter heen kwam. Kijk als je meissie echt boven de liter iedere dag uitkomt dan is het verstandig om misschien over te gaan naar de forte, maar ik zou eerst je flessen naar 180/6 ophogen.
5 keer 150 cc is 750 cc minimaal. 5 keer 180 cc 900 cc lijkt mij prima hoor, ze zeggen als richtlijn namelijk 150 tot 180 cc per kilo. als ze het er goed op doet zou ik het gewoon geven.
Allereerst waarom geef je hypo allergeen, als dit is omdat er allergieën in de familie voorkomen dan lijkt het mij niet verstandig om op een ander soort over te stappen. Volgens mijn huisarts is voeding voor hongerige baby's geldklopperij en kun je net zo goed rijstebloem (dit is ook hypoallergeen) door de voeding doen, bereik je hetzelfde effect mee. Kinley was dus ook 2 maanden toen ze al rijstebloem mocht van de huisarts, maar rijstebloem kan dus ook weer stoppend werken en daarom heb ik gekozen om Fantomalt te halen. Met Fantomalt stop je dus extra calorieën in een voeding (20 per schepje), de melk wordt er niet dikker van en het werkt ook niet stoppend. Op die manier was Kinley wel meer verzadigd en raakte ze in een meer 'normaal' voedingspatroon. Groetjes Anita
Ik zou eerst naar de huisarts gaan. Wat ze doet kan namelijk heel goed duiden op (verborgen) reflux e/of KEA. Overstappen naar standaard of forte maakt het alleen maar erger.
misschien stomme vraag: maar heb je al een kleinere speen geprobeerd of een andere fles als er geen kleinere speen is? Want misschien is het gewoon te snel op waardoor ze zich nog niet verzadigd voelt.