t is weer een rommeltje..........HELP! 5mnd oud

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door petra2278, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoi Jannn,

dankjewel voor je lieve reactie!

Ik heb weleens geprobeerd of afleiding werkte, maar dan is ze juist weer teveel afgeleid ;). Dat vindt ze dan te spannend. Leuk he, die eigenwijze kleintjes? :)

Wel hartstikke klote voor jou dat het bij jouw zoontje altijd zo is gegaan... Maar je hebt dus wel iets gevonden dat een beetje werkt voor jou en voor hem, dat is fijn! Mini was altijd een goede eter. Wel soms wisselvallige periodes maar die duurden nooit langer dan een paar dagen en dan ging ze weer los. Maar nu.... dit duurt al zo lang voor haar doen. En ik kan niet een goede vorm vinden nog voor haar, zoals jij hebt gevonden met al je speeltjes bij de hand (ik zie je al helemaal zitten tussen een berg speelgoed :D).

En misschien worden we ook een beetje gek gemaakt met allerlei schema's over hoeveel baby's moeten of hoeveel ze mogen, pffff.... Mini is niet een grote baby, dus misschien heeft ze ook niet meer zo veel nodig. Want als ik haar nu in de box zo lekker druk zie spelen met al haar speeltjes, denk ik: niks mis mee met die kleine! Ze is zo levendig en ondernemend en vrolijk en tevreden en ze slaapt echt heel goed (nachten van ongeveer 19.00 uur tot 7.30 met een voeding nog rond 21 uur)

En het CB, tja dat is een verhaal apart.... Ik wil daar zelf altijd zo weinig mogelijk mee te maken hebben eigenlijk. Beetje eigenwijs ook misschien maar ik heb tot nu toe nog helemaal niks aan die mensen gehad. Ze zijn bij ons ook allemaal heel raar, echt waar! Er is altijd wel iets aan de hand, hihi. Zo hebben ze Mini al eens onwijs veel pijn gedaan bij het meten, ze begon heel hard te krijsen, echt heel zielig. En ik heb "woorden" gehad met de arts omdat ik een vraag stelde over de prikken die haar niet aanstond (ik vroeg de bijsluiter). En we hebben hier zo'n verpleegster toen over de vloer gehad die ons AL haar persoonlijke problemen ging vertellen, dat was ook heel vaag. Dus ik hoop dat je snapt dat ik niet denk er veel aan te hebben.... :)

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Heej meis,

Oww. wat een raar cb.. hihi.. Ik heb ook nooit echt wat aan het Cb hoor. Maar pas belde ik een keer omdat hij echt niet meer dronk en toen heb ik een tijd met iemand aan de telefoon gezeten en toen had ik ze weer op een rijtje :D. Ze deed niet zo raar over al die regeltjes etc. Belde ik pas weer op omdat ik wilde weten hoeveel vitaminde D druppels ik moest geven als hij minder dan 500 cc opvolgmelk drinkt, wordt ze heel boos. Zeg ze: je mag dat niet eens geven!! NIet eens aan denken.. Je zorg gewoon dat hij genoeg melk binnenkrijg.. Ik werdt kwaad: ze dacht zeker dat ik mn best niet deed!! Stom wijf..

Maar ik hoop dat het voor jou ook weer omslaat, en laat je niet gek maken idd door al die schema hoor. Mijn zoontje drinkt zijn 1e fles ook maar 150 en laat vaak nog wat staan ook. En ik moet hem echt om 22.00 wakker voor de fles anders is het snachts drama!.

Jou kindje slaapt toch goed? En is vrolijk? Laat je niet gek maken hoor meid!

Liefs Jannn

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    @miepie74...ik begrijp je wanhoop. t vreet zoveel energie aan jezelf, dat getob en gepieker...soms helpt het gewoon maar loslaten ook wel iets.
    gisteravond maakte wij onze kleine om 22:00 u wakker, hij dronk maar 80 cc, wat het dagtotaal maakte tot 680ml. We zeiden heel makkelijk tegen elkaar: als hij vanacht gaat huilen, krijgt hij gewoon een fles. Maar hij heeft dus vanacht geen kik gegeven....

vanochtend om 07:30 u wakker, 07:45 u fles. Liet 60 cc staan, die heb ik na 10 min iets opgewarmd en alsnog aangeboden en met wat afleiding heeft hij die opgedronken.
    zo ook om 11:45 uur, hetzelfde verhaal.
    Zolang hij die 4 flessen volledig opdrinkt, vind ik het prima. Zo niet maak ik hem gewoon wakker voor een 5e fles. Jammer dan maar voor het schema of voorschriften cb...
    Ík denk maar zo: over een maand veranderd t schema toch ook weer door bijvoeding en brood etc etc....Dus wat doe ik mijzelf en dat jochie toch aan...

zo denk ik vandaag, het kan morgen zo maar weer anders zijn hoor...en dat gooi ik dan ook vaak op de pms/ of hormoonhuishouding.....

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Heej,

680 cc vind ik nog heel mooi! Maar hij/zij krijgt nog geen opvolgmelk natuurlijk. Ik moet blij zijn dat hij aan de 600 komt!!

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ja hè, Petra? Meestal kan ik het heel goed loslaten en denk ik: dan niet, we merken het wel als je weer honger hebt. Maar op zo'n dag als vandaag, als ik zelf niet helemaal lekker in mijn vel zit, telt alles ineens op. Waar ik me eerst niet druk om maakte, is dan ineens een levensgroot probleem :).

Wij proberen ook wel trucjes hoor, we doen bijvoorbeeld 1 schepje Nutrilon 2 door de voeding. Gewoon voor de extra boost omdat ze minder drinkt en dus minder voedingsstoffen binnen krijgt. En vandaag haf iemand een tip om een een beetje groentesap/-nat door de melk te doen, omdat ze toch al bijvoeding krijgt. Dat geeft dan de flesvoeding een beetje een andere smaak. Want ik kan me best voorstellen dat ze de smaak ook niet meer lekker vindt, dat idee heb ik tenminste.

Nou, de kleine roept me, tijd voor de courgette! :)

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb het onderwerp ook even doorgespit, maar wat is dit herkenbaar. Vorige week contact opgenomen met het CB omdat ze iedere fles tot de druppel opdronk en dus de bijvoeding opgehoogd. Nu heeft ze pas op 19 uur haar groente op en ligt lekker te slapen zonder een flesje. Maak haar straks dus nog maar wakker voor de laatste fles. Maar dan heeft ze maar 750 cc op. Best lastig hoor dit sprongetje! En dan moeten we nog gaan starten met de pap in de fles?

Deel Deze Pagina