Van bv naar kv, schema??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ilseroc, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi meiden,

Even mijn verhaal, zal proberen het kort te houden ;)
    Ik heb bijna 6 maanden volledige bv gegeven wat ik afkolfde sinds Sem 4 weken oud was.
    De bv is nu zo teruggelopen dat ik nog maar 40 cc op een dag kolf, veels te weinig natuurlijk en ik stop nu dus ook met kolven.

Nu heb ik Friso opvolgmelk nr. 2 gekocht en ben echt een leek op het gebied van fv, bij bv was het gewoon op aanvraag en kon je niet echt op een maximum zitten.
    Nu bij fv moet ik daar wel opletten.
    Ik zie op het pak dat je 3 flessen van 210 plus 7 schepjes mag geven of 4 flessen van 180 plus 6 schepjes.
    Maar als ik 4 flessen geef kom ik op meer uit aan het einde van de dag als dat ik 3 flessen zou geven...?

Ik zit ook een beetje te klungelen met een schema, Sem krijgt nu om 23.00 nog een fles maar hij is 6 maanden en ik zou dit dus kunnen afbouwen maar om 18.00 valt ie eigenlijk al om van de slaap en als ik hem dan naar bed breng dan wordt ie niet uit zichzelf wakker om 20.30 ofzo voor de laatste fles vandaar dat we hem altijd nog om 23.00 wakker maakten voor de laatste fles.

Ons schema ziet er nu zo uit, wie kan me helpen met een ander schema zodat de fles van 23.00 eraf kan?

8.30 fles 180
    10.00 fruit
    10.30 slapen tot 12.00
    13.00 fles 180
    14.00 slapen tot 16.00 / 16.30
    17.00 groentepotje (6 maanden)
    18.00 fles 180
    23.00 fles 180

Om 18.00 is ie echt alweer moe en ik kan hem dan echt niet wakker houden, vind ik eigenlijk ook niet nodig want moe is moe maar wanneer "moet" de laatste fles er eigenlijk af?

Thanks voor het lezen en ik hoop op reacties!

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    He ilseroc,

Wij zijn ook net 2.5 week geleden overgestapt van bv naar kv. Het is echt even zoeken nu met die hoeveelheden en schema's. :(

Ik geef Beau nutrilon 1 en 2 door elkaar flesjes van 180/6. (mag dat?) Zo krijgt hij 5 flesjes op een dag. Ik vond het een behoorlijke overgang om van "op verzoek voeden" naar 4 flessen op een dag te gaan. We maken Beau om 23.00 uur wakker voor zijn laatste fles.
    Maar als ik hier op het forum lees zijn er al heel veel kinderen van 6 maanden die op 4 en soms al op 3 flessen zitten. Ik ben dus ook wat aan het experimenteren met de hoeveelheden.

Ons schema is ongeveer dit:
    7 uur fles 180/6
    11.30 uur fles 180/6
    15.30 uur fles 180/6
    18.00 uur groente of fruit
    19.00 uur fles 180/6
    23.00 uur 180/6
    Beau gaat na de fles van 19.00 uur naar bed.

Eten/bijvoeding wil hij nog niet echt. Groente zowiezo moeizaam, banaan en peer vindt hij heerlijk. Ik hoop dat als hij meer gaat eten er ook wat gaat veranderen in zijn flessen schema.

Sinds gister ben ik rijstebloem in de fles gaan doen en heb ik hem niet wakker gemaakt voor de fles van 23.00 uur. Afgelopen nacht heeft hij doorgeslapen maar kreeg hij de laatste fles ook pas om 20.30 uur. Het schema zag er gister dus heel anders uit. Ben erg benieuwd hoe aankomende nacht gaat. De laatste fles met rijstebloem kreeg hij vandaag om 19.30 uur. En lukt het niet dan geef ik hem weer een paar dagen de fles om 23.00 uur en probeer ik het volgende week weer.
    Ik weet niet hoe jij tegenover rijstebloem staat? Misschien is het een idee om uit te proberen. Ik zal je op de hoogte houden hoe het hier gaat.

Eigenlijk hoeft die fles van 23.00 uur er van mij niet af. Ik bedoel, ik vind het niet erg om wakker te blijven om hem die fles te geven. Alleen als we helemaal over moeten stappen naar nutrilon 2 "mag" hij maar 4 flessen en dan kom ik niet uit.

Nou zoals je leest heb ik eigenlijk geen tips voor je, sorry :D:D
    Ik hoop dat er anderen zijn met tips dan lees ik graag mee.

liefs Kouf

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hey Kouf,

Lastig he, van voeden op verzoek naar voeden in een schema!
    De fles van 23.00 vind ik op zich ook geen probleem hoor, vind het nog wel gezellig en vooral als ik de hele dag heb gewerkt, dan kan ik nog even met hem knuffelen ;)
    Maar zoals vandaag, heeft ie niet steeds 180 gedronken, voor het slapen had ie 210 dus "mag" hij als ik hem zo wakker maar 150 cc.

Heb net met vriendlief overlegd en we laten hem liggen, mijn vriend werkt tot half 1 en als ie thuis is gaat ie niet meteen slapen dus als hij Sem hoort dan haalt hij hem eruit om hem nog wat drinken te geven.
    Weet het ook niet zo goed pff, eens kijken hoe dit gaat ;)

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    OP zich sta ik niet negatief tegenover rijstebloem maar wat voegt het daadwerkelijk toe?
    Hij zit nu op friso nr. 2, dat is al meer vullend en zou genoeg moeten zijn naast het fruit en groente, diksap en stukje brood wat hij krijgt.

Hmmzz, als je het over de duivel hebt, er wordt er eentje wakker hoor ik door de babyfoon, hij is niet aan het huilen maar is wel wakker want ik hoor hem keutelen...ga hem toch maar een flesje geven :D

5. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Nou dat had ik ook, wat voegt rijstebloem nou toe. Maar goed je gaat wat proberen.. En als het even helpt vind ik het prima. We zullen zien wat het resultaat is. Doet het niets dan stop ik er ook weer mee. En doet het wel wat kan ik straks ook weer wat afbouwen totdat hij zelf door slaapt. Ik geef het dan ook nu alleen vanwege die aantal flessen. Ik heb een groot kind die veel melk (flessen) wil drinken maar dat kan met kv net iets minder makkelijk.

De rust die ik had met borstvoeding ben ik een beetje kwijt. Het gewoon kunnen geven zonder te hoeven tellen, meten, schema's etc. Ik hoop dat dat snel terug komt. Als hij nu wakker wordt denk ik eerst aan "kan je nu honger hebben, en mag je ook wat hebben, hoe kom ik dan uit?". Je denkt dan niet meer aan je kind, wat zijn behoefte is maar meer aan wat "mag". En daar houd ik niet zo van, ik ben niet zo van regeltjes en wat "hoort" :D. Maar in dit geval gaat het wel over de gezondheid van je kind dus moet je wel.

Vrijdag gaan we naar het cb. Normaal gaat mijn vriend alleen met Beau omdat ik op vrijdag werk. Nu ben ik vrij dus ga ik mee. Hopelijk hebben zij wat zinnigs te zeggen. Maar aan de andere kant, ieder kind is anders dus wat wil ik horen? Het is toch een beetje uitproberen en niet verwachten dat alles direkt gaat zoals bij andere kinderen.

Wat ik ook merk is dat het bij kleine kinderen allemaal zo snel gaat. Of dat wij moeders zo snel willen/moeten. We zijn pas net overgestapt op kv dus een strak schema is ook nog moeilijk na al die vrijheid. Hetzelfde met bijvoeding. Het is nog BIJvoeding dus waarom wil ik nou dat hij al meer dan een paar hapjes groente neemt. Het zal vanzelf wel weer komen, die rust. En niet te veel letten op anderen.

Trouwens, Beau was ook om half 11 even aan het pruttelen. Dan geven we hem even een speen en dan is het weer goed. Overdag geven we hem die eigenlijk bijna nooit, maar 's nachts soms wel. Dat werkt en slaapt hij zo weer verder. En een klein beetje water ipv melk werkt blijkbaar ook heb ik gehoord.

Ik zal je morgen laten weten of die rijstebloem nog heeft gewerkt vannacht.

Slaap lekker

6. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Beau heeft heerlijk geslapen op de rijstebloem tot vanochtend 6.45 uur toen we hem wakker maakten.
    We blijven het dus nog maar even gebruiken.
    Ook heeft hij vandaag goed gegeten. Ik had zelf broccoli klaar gemaakt en hem dit gepureerd gegeven met daarnaast wat hele stronkjes. Hij vond het geweldig om die stronkjes in zijn mond te stoppen en er van te happen. Dit gaan we dus maar eens vaker proberen en dan ook met sperciebonen en worteltjes. Ook een stuk komkommer is leuk om op te sabbelen.
    Heb je Sem nog een fles gegeven gisteravond?

Deel Deze Pagina