't is weer een rommeltje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sunshine09, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Vorige week regelde Niek zich heel netjes naar 5 voedingen. Het schema was 7-11-15-19-23. Hartstikke netjes natuurlijk. Moet wel zeggen dat hij s ochtendsvroeg rond een uur of 6 wel wakker begon te worden maar als je de speen gaf was dat goed. Hij kreeg toen 130 cc per keer.

Maar deze week is het weer een rommeltje. Vanaf maandag is hij al rond 5.00 wakker aan het worden dus zijn we de flessen geleidelijk op gaan hogen naar 140-145 cc. Donderdag begon hij opeens korter dan 4 uur tussen zijn voedingen te laten en hebben wij weer wat opgehoogd naar 150 cc. Vrijdag wilde hij de laatste fles echter niet helemaal leegdrinken en heeft hij ca. 130 cc gedronken. Vandaag was er om 6.00 uur geen houden meer aan en had hij honger dus de fles gegeven, hij heeft toen 165 cc gedronken.

Ik begrijp niet zo goed hoe het nu kan dat hij weer eerder begint te komen. Vroeg me af of jullie dit ook meegemaakt hebben en of jullie tips hebben.

Hij weegt inmiddels 4500 gram.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn meisje heeft er ook dagen tussen dat ze eerder komt, ik geef dan de fles, als dat om 6 uur is dan schuift alles een uurtje op en kom je 's avonds om 22 uur uit, ik merkte wel dat ze net zolang sliep op de fles van 21 uur als die van 22 uur, dus allebei om 6 uur wakker.
    ik zou hem dan gerust om 6 uur een fles geven en telkens 150/5 aanbieden ook al laat hij wat staan, de ene keer kan hij meer honger hebben dan de andere keer.

3. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Vind het ook niet erg om eerder de fles te geven maar niek geeft niet aan of hij genoeg heeft. Gisteren was dat voor het eerst dat hij dat aan gaf.

Hij drinkt dus rustig een fles leeg terwijl dat veel te veel voor hem is.

Zouden het misschien regeldagen zijn, of kan je die niet hebben bij flesvoeding?

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Sunshine,

Wat lastig dat Niek er weer een rommeltje van maakt :) hi hi. Je kunt zeker met regeldagen/sprongetjes zien dat er wisselend wordt gedronken. Hier was dat ook zo. Ik denk gewoon dat je het woord "schema" even moet weglaten. Voedt hem gewoon wanneer hij honger heeft en dat dat de ene keer wat eerder is dan de andere keer maakt toch niets uit. Je zult zien dat hij het snel zelf weer regelt en je weer op je oude schema terug bent.

Ik zou lekker 150/5 geven dus 165cc en drinkt hij alles op prima, dan heeft hij dat nodig en zo niet dan niet.

5. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hier heeft bastiaan ook geen schema.
    hij krijg nu 150cc water+5 schepjes voeding 165cc.
    drinkt dit bijna nooit helmaal op.
    laat meestal zo'n 40cc in zijn fles zitten.

soms komt hij om de 3uur,en andere dagen komt hij weer om de 4 uur,maar alleen als hij daarvoor wel eens een keertje zijn 165cc op heeft gedronken.

soms komt hij om 4uur snachts om een voeding,soms pas om 7 uur s'ochtends.
    geef ik om 22:00 zijn laatste fles,komt hij dus om 4uur snacht.
    wacht ik tot hij zelf wakker wordt,maastal rond een uur of 00:00 dan slaapt hij tot 7uur smorgens.
    bastiaan weegt nu 6 kilo,en zou al meer mogen drinken,maar hij drinkt zijn 165cc nog niet eens leeg.
    ik denk dat hij vanzelf wel in een ritme gaat komen.
    en ik vindt het niet zo erg,als hij maar goed eet.

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Marin komt de ene keer ook eerder dan de andere keer!
    Ze heeft een tijdje gehad dat ze tot 6 uur sliep.
    Toen weer een tijdje 3 a 4 uur snachts omdat het drinken niet lekker ging en ze dus vervolgens snachts erg honger had.

Die nachtfles is er nou weer uit , ze heeft nog even gehad dat ze 01.00 snachts wakker werd als ze die dag niet veel had gedronken!

Ik heb sinds een week een vast schema! En het bevalt mij prima!
    Ze drinkt voor het eerst 750 cc overdag met 5 flessen , wat ik eerst niet eens haalde met 8 flessen met 2 nachtvoedingen!(6,4 kg)

Ze komt rond 5 a 6 uur , daar maak ik mij niet druk om!
    Ik houd er daarna gewoon strikt 4 uren tussen. En dat gaat super!

Ze zal straks vanzelf wel wat later komen sochtends.
    Als hij dan sochtends die fles van 165 lekker op drinkt en een goed gevoel erbij heeft, dus niet dat hem dwars gaat zitten of alles er wee ruigooit dan zou ik mij daar niet druk om maken!
    Dan geef je gewoon een fles over de dag wat minder zodat hij niet veel te veel krijgt.
    Maar hij mag volgens mij max. 810 hebben?
    Maar dat is verschillend per kind!

Marin is 6,4 kilo en heeft genoeg aan 750 a 770 cc.

7. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Marissa heeft dit ook een poosje gedaan :) wat bij ons de oplossing was was het "schema" een uurtje eerder doen :) nu gaat het hardstikke goed :)

8. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Ja dat gaan wij ook maar doen denk ik. Gisteravond heeft Niek de laatste fles om 22.30 gehad en vannacht werd hij om 4.30 wakker maar geen honger en uiteindelijk heb ik hem om 6.00 uur flesje gegeven.

Wat voor schema hebben jullie klevkin?

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Je zult zien dat hij dan steeds wat langer gaat slapen. Het begon bij ons ook zo dat hij eerst tijdje half 5 wakker werd of 5 uur. Paar keer half 6 of 6 uur en werd steeds later. Nu wordt hij wakker tussen 7 en 9 uur :)

Deel Deze Pagina