Baby wil eerste fles pas heel laat in de ochtend

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Beertje09, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Mijn zoontje slaapt sinds kort de nachten door, hij krijgt geen nachtvoeding meer, zijn laatste fles is tussen 22:00-23:00 uur.

Hij word in de ochtend wakker tussen 06:00-09:00 uur, als hij wakker is wil hij niet meteen drinken, hij huilt er ook niet om of iets dergelijks. Ik probeer wel gewoon te geven om 07:00 of 08:00 uur, anders heeft hij te lang niks binnen.

Is het normaal dat hij pas tegen 10:00 wil drinken?? En hoe kan het dat hij niet echt gaat huilen om voeding?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heb je al geprobeerd de laatste fles te vervallen 's avonds?

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, ik weet niet of hij daar al aan toe is, kan ik er niet 5 uur tussen laten (tussen de voedingen) of is dat teveel?

4. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Hier kreeg ze met 5 maanden de laatste voeding om 21.00 en de eerste om ong 07.00.
    Misschien eens proberen?

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Met vier maanden zijn wij gestopt met de fles van 23.00 uur. En sindsdien is ze maar één keer 's nachts wakker geweest en toen was ze echt ziek, had ze overgegeven.

Als ik jouw verhaal lees, vind ik het lastig te zeggen of je die fles kunt laten vervallen, omdat je aangeeft dat je zoontje sinds kort doorslaapt. Maar je zou het kunnen proberen, want het lijkt er wel op dat hij wel zo lang zonder voeding kan.

Ons schema werd met vier maanden:

07.00
    11.30
    16.00
    20.00

Omdat ze hiervoor nog vijf flessen van 150/5 kreeg, lieten we iets meer tijd ertussen toen ze naar vier flessen van 180/6 ging, anders dronk ze die niet leeg. Maar al vrij snel zaten we weer op een schema van om de vier uur en dan begonnen we om 07.00 uur.

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Oh ja, ons meissie huilt ook zelden om een voeding. Als ze heel erge honger heeft, wil ze nog wel eens huilen, maar meestal zijn we dat wel voor. Soms duurt het badderen net iets te lang en dan wordt ze kriegelig van het aankleden en dan heeft ze ook nog honger en dan duurt het allemaal te lang en dan "weeeeeeeeh". Maar ze huilt sowieso heel weinig...

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Toen onze meid toe was aan 4 flessen (rond de 4 maanden), dronk ze overdag de flessen heel slecht leeg (die van 23.00 uur wel). Vooral de eerste fles 's ochtends ging er slecht in, we konden haar makkelijk een uur laten wachten (en dan vroeg ze er nog niet om..).
    Wij hebben de fles in 1 keer laten vallen, ze is daarna 's nachts niet wakker geworden. De laatste fles krijgt ze rond 20.30 en de eerste rond 8.30. Er zit 12 uur tussen dus. We zijn van 5x180/6 naar 4x180/6 gegaan. We hebben dus niks opgehoogd (ze heeft hier al moeite mee..).
    Ik denk wel dat je kindje toe zou kunnen zijn aan 4 flessen. Maar omdat je kindje pas sinds kort doorslaapt snap ik dat je een beetje huiverig bent om die laatste fles te laten vallen. Misschien kun je de laatste fles langzaam gaan afbouwen (om de zoveel dagen 30cc minder..). Of gewoon zo doorgaan en nog een paar weekjes wachten..
    Oh ja, onze meid huilt ook vrijwel nooit omdat ze honger heeft. Misschien is het voor baby's op een gegeven moment minder vervelend om een hongergevoel te hebben. Of hij heeft idd nog geen honger.. Ik zeg ook maar wat hoor..;)

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Bedankt voor al jullie reacties.

Ik denk namelijk ook dat hij toe is aan 4 flessen maar durf het nog niet hihi. Als hij 5 maanden is dan ga ik het proberen.
    Ik geef hem nu 5 flessen maar ben er wel minder in gaan doen, omdat hij wat liet staan. Ik geef nu 150/5 (4x), en de 22:00 fles 180/6+3 schepjes rijstebloem.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier zit er ook 12 uur tussen de laatste fles en de eerste fles. laatste fles ca 19-20 uur en de eerste ook weer tussen 7-8. In jullie geval is dat dus eigenlijk ook zo: 22 uur-10 uur.
    Je zou de laatste fles eerder kunnen geven of zoals al is aangegeven: helemaal laten vervallen en over naar 4 flessen?
    Hebben wij ook gedaan toen mn zoontje 4 maanden was. Ging meteen goed. En dikke kans dat ie dan wel 4x 180 lust?!

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Waarom probeer je het niet nu? :( Dat kan echt wel hoor. Hup, 1 keer proberen en je ziet wel wat er gebeurt. Bij Tobe hebben we het ook gewoon in 1 keer gedaan en hij werd op hetzelfde tijdstip wakker als anders.

11. 4 flessen is prima voor 'n kindje van 4 maanden hoor!

Mijn zoontje krijgt er nu ook nog maar 4 per dag (= 4 maanden, 1 week).

Kindjes van deze leeftijd mogen 12 uur zonder voeding.
    Die fles van 23:00 kun je dus best laten zitten!

Mijn zoontje sloeg eerst z'n fles van 20:00 over, die kreeg ie pas om 23:00.
    Van het CB moest ik 'm nu wakker houden tot 20:00, en 'm om 23:00 niets meer geven.
    Dan wordt ie niet gestoord in z'n nachtrust, en dat is dus beter voor je kleintje ;)

Succes!

Deel Deze Pagina