Gister was mn oudste zoontje jarig. Hij is 11 geworden. En natuurlijk komen opa en oma en tante en oom dan even langs met kado's enzo (rest van het gepeupel komt volgend weekend ivm vakantie...is makkelijker dan). En omdat t mooi weer was zijn we met zn alle voor het eerst dit jaar in onze nog iet wat rommelige tuin gaan zitten. Lekker op t terras in t voorjaars zonnetje. Toen oom en tante weg gingen kreeg ik nog de opmerking die ik al heel mn leven krijg: Gut wat ben jij wit zeg! Ik steek ook echt uit bij hun want zij hebben allemaal donker haar en kleuren altijd in t voorjaar al alsof t spanjaarden zijn. Standaard reactie: Ja ik ben n echte blanke Ik word dan ook nooit bruin, hoogstens een beetje creme. Maar vooral rood. En jawel hoor. Nadat opa en oma ook weer huiswaarts vertrokken waren zei mn man van...heb je daar nou zitten wrijven? Je bent zo rood... Op je borst net boven je tshirtje. Maar ik voelde niks dus verder niet aan gedacht. Sta ik savonds boven mn tanden te poetsen en kijk sporadisch in de spiegel....ROOD! Net n kreeft weer....zucht....dus laat dat echte blanke nu maar weer even zitten Zo warm was het helemaal niet voor mijn idee... En ik had toen we net voor het visite in de tuin zaten nog tegen mn man verteld over zwangerschaps maskers (zijn eerste x zwanger hij weet echt van niks ) Mag dus wel gaan uitkijken
Hoi, Ik heb dit ook hoor. Ben zelf ook blank. En ik word ook altijd meteen rood. Ach... leg het er gewoon bij je neer. Wij hebben gewoon te weinig pigment in ons lichaam. Mijn collega noemde mij eens "bianca met d'r glow in the dark benen" . So what.... als je er niet naar wilt kijken, dan doe je het niet. Mij interesseert het niet, als je maar gelukkig bent met je lichaam. Je wordt toch niet bruin. Jammer dan... Misschien een tip: als je toch perse een bruin kleurtje wil krijgen, neem af en toe een zonnebankje. Ik weet dat het niet goed is voor de huid, maar zon is ook niet goed. Bij een zonnebankcentrum kunnen ze je vast wel vertellen hoe jij geleidelijk een bruin kleurtje kan krijgen.
nee t gaat me niet om mn witte see trough huidje hoor...heb ik al 34 jaar dus ach Pech als mensen het niet leuk vinden. Maar gewoon dat t al zo snel gaat verdorie. Heb niet eens aan zonnebrand gedacht...voorjaars zon...en niet eens zo heel heet...maar toch verbrand En krijg je van zonnebanken niet ook gewoon kans op n zwangerschaps masker?
Hier nog iemand hoor, bruin worden is er niet bij (behalve de sproeten dan) maar in rood worden ben ik een kampioen Ik vergeet mezelf dan ook nog in te smeren dus dan kun je nagaan. Groetjes Anita
Ben gisteren anderhalf uur in het bos gaan wandelen en hier dus ook ROOD. Vreselijk. En ik ben niet eens zo blond en heb bruine ogen :S
Auw auw auw, ik voel met je mee. Ik heb inmiddels ook ruim 33 jaar dit witte velletje en ik moet zeggen, sinds Nivea en Dove een zelfbruiner in de bodylotion hebben gestopt, durf ik eindelijk eens in het voorjaar een kuitbroek of een rok aan zonder panty. Bovendien is het aantal mensen wat spontaan de zonnebril grijpt een stuk lager. Omdat ik toch moet smeren, meng ik de zelfbruinende bodylotion ook nog wel eens met zonnecreme, 2 vliegen in een klap. Maar oei oei oei, wat verradelijk, wel een windje erbij, zonnig weer, hooguit 18 graden --> braden maar. (een troost: binnen een paar dagen zal je huidje weer gewoon blank zijn. Hooguit iets donkerder wit) Groetjes van Kiki
@kiki: nou ik het dat geprobeerd van Dove en Nivea zelfbruiner. Ik heb zelfs de lichtste gepakt en ik kreeg gewoon oranje benen. Ben er ook gelijk mee gestopt. Dit is niet weggelegd voor mij.
Ja donkerder wit lukt idd wel hier Kiki. En die zelfbruiner...ik kreeg er rare bruinige vlekken van Dus die laten we ook maar zitten. Dan maar gewoon fluoriserent wit...helaas (met her en der wat blauw want ik heb haast n doorzichtig velletje ) En Natasja nee hoor hij stond in t goede forum dus t was niet dat soort rood En gelukkig maar! Ben precies op de helft nu..die andere helft moet ook maar goed gaan, toch?
hier ook iemadn die altijd verband ...het is mega irritant .........ben net naar aruba geweest en daar begint het met zonne allergie.... zit dan een paar dagen onder de bulten ....op een gegeven moment was ik wel wat bruin ..maaar dat was puur omdat ik in aruba was in nl zal dat niet gebeuren ....... heb wel eens een zonnebank kuurtje gehad maar daar ben ik dus ook ontzettend allergisch voor ......krijg gelijk bulten en blaren ....