Huisje gezocht voor mijn poes Suske.

Discussie in 'Te koop aangeboden' gestart door pnirmal, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

#1 pnirmal, 6 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2011
    Over twee weken ga ik verhuizen en ik zoek een huisje voor mijn poes Suske ze is 8 jaar en geholpen erg lief en knuffelig ze is een schootpoes.

Ze kan niet mee ze is opgegroeit in de tuin en doet haar behoefde ook daar.
    Ik zelf ga naar een flat drie hoog:) Dus voor een buitenkat is dat niet haalbaar die springt geheid over het balkon.

Wie intressen heeft of nog meer tips heeft die zijn welkom ik wil wel dat ze een goed huisje krijgt.

De andere kat Wiske kan bij de buurvrouw blijven maar zij niet ze heeft er dan ook al twee. Vandaar.

Ik plaats een foto van haar het is een lapjes kat. O ja ik om uit de omgeving Delft.

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    sorry ik heb geen plekje voor je meisje, maar ze viel me op omdat ze zo op onze Phoebe lijkt, zie foto

ik hoop dat je gauw een goed huisje voor haar vind. en op een flat lijkt me voor een poes die tuin gewend is idd niet zo goed.

3. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    is het niet beter om Suske en Wiske bij elkaar te houden?
    ik weet niet of het broertjes/zusjes zijn en zo niet of ze al lang samen zijn, maar het lijkt me niet echt leuk als je ze in een keer splitst en ze elkaar nooit meer zien..

helaas heb ik geen plek meer over, succes verder!

4. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Is het geen optie om het toch te proberen en eventueel een kattennet voor je balkon te hangen? Dan kan je daarna alsnog kijken naar een nieuw baasje.

Mijn moeder heeft een bovenwoning van 2 lagen, met 2 balkons en op de bovenste laag een groot dakterras, nergens een kattennet. Ze heeft 2 katten, die beiden buitenkatten waren en ook hun behoefte buiten deden, maar toch springen ze niet.

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ah gosh, wat een mooi lief beestje!
    Helaas hebben wij geen plek voor d'r :(

6. Yelice

Yelice Niet meer actief

Onze katten waren ook jaren lang een tuin gewent en toen verhuisde mijn moeder naar een flat en de poes ging mee en die kon prima wennen! wij hadden kippengaas gespannen op het balkon zodat ze er niet overheen konden springen.
    Vind het erg zielig om 2 katten te scheiden van elkaar en denk dat ze best kunnen wennen op een flat .

7. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Kan er niks aan doen maar vind t erg zielig, waarom zou ze niet kunnen wennen op een flat? En weg bij haar vriendje (kat) en weg bij haar baasje.. germ...

8. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Hoe hoog ga je wonen? Zit er een regenpijp aan vast? Ik zie hier heel vaak mensen die vloerbedekking over de regenpijp hebben gedaan zodat de katten evengoed buiten kunnen rennen en weer terug kunnen komen

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ach wat zielig!

Heb geen huis voor haar maar je kunt, als je haar wegdoet, ze het beste samen ergens proberen te plaatsen. Ik vind het écht heel zielig dat ze met 8 jaar haar baasje én soortgenootje moet gaan missen :(

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het zijn geen broetje en zusje de kater is later gekomen.

En nee het is echt geen optie om haar mee te nemen daar heb me redenen voor.

Toen ik dit oproepje plaatste wist ik dat er comentaar zou komen. Daar vraag ik niet om.

Ik zoek een huisje voor haar en doe dat met me goede bedoelingen.

Om haar ZO achter te laten is veel zieliger.:(

En ik persoonlijk vind het zielig om een buiten kat binnen te houden.

Dus wie iemand kent of andere opties kent dan het arsiel dan hoor ik ze graag.

Over twee weken moet ik hier de sleutel in leveren en heb twee weken de tijd om actief te zoeken lukt het me niet dan moet ik haar als nog naar het arsiel brengen.

:(

O ja even een aanvulling de poes en de kater niet de kater op de foto kunnen totaal niet met elkaar overweg dus om ze samen te plaatsen is niet nodig. De kater blijft bij de kater op de foto.

11. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik heb helaas geen plaats voor haar maar als ik jou was zou ik ze wel samen weg doen.. als je ze weg doet..als ik zie hoe onze katten al gaan zoeken als ''eén van de katten naar de moet moet ik er niet aan denken dat er katten uit elkaar gehaald worden..

en op het balkon kunnen ze ook hoor. ik woon op een flat 3 hoog en ik heb niet eens een net maar onze katten blijven gewoon op het balkon en dan heb ik 4 van onze katten bij een boerderij weg gehaald. daar liepen ze ook buiten!

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Kan me voorstellen dat je haar het buiten zijn niet wilt ontzeggen en haar daarom niet meeneemt naar je flat. Maar jouw flat zonder tuin is nog altijd beter dan het asiel, vele malen beter. Uit het asiel komt ze misschien wel nooit meer en zit ze hoogstwaarschijnlijk hele dagen in een hokje... wie weet voor hoe lang. De asiels zitten overvol......

Moeilijk om binnen twee weken nog een huisje te vinden. Ik hoop dat het lukt.

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

we zitten volop in de zomervakantie onderhand. alle asiels zitten dan overvol met "dumpkatten" en er zitten tochal veel katten.

je had misschien beter wat eerder kunnen beginnen met zoeken, heb je al papiertjes hangen in de buurtsupers? en advertentie op marktplaats enzo. al geef ik het zo in de vakantieperiode weinig kans.

succes met het vinden van een goed mandje.

14. linde90

linde90 Niet meer actief

wow bizar,
    Ze lijkt echt sprekend op onze kat van vroeger, en haar naam was ook Suske........ Hoe toevallig.

Maar sorry, nee hier ook voorlopig geen kat meer. Ik hoop dat je een goed huisje kan vinden....

15. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Tssss, lees goed dames, ze zegt dat ze van haar kat afwil omdat deze kat buiten is gewend en later zegt ze ik heb mijn redenen, dus dat zal de hoofdreden zijn!!!

Sneu hoor!!! Neem dan geen dieren.

16. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Meen je nou serieus dat je een kat die je al zoo lang heb gewoon op straat pleurt? of naar het asiel brengt? Sjeees endan zeuren mensen over mijn kittens DIT is pas erg. gewoon na 8 jaar dumpen om dat je gaat verhuizen wat een achterlijke reden..

ik weet het je wou geen commetaar maar dit slaat echt alles

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Je kunt een buitenkat prima leren binnen te blijven ( als het even moet)

Mijn zus heeft dat ook gedaan met onze oude kat. Mijn moeder ging in de binnenstad wonen en mijn zus op een flat. Wij hadden een hond en konden haar niet hebben.

Toen heeft mijn zus haar op de flat binnen gelaten. Daar is ze super gelukkig 20 jaar geworden.

Ik zou dus eerder kiezen om hem eerst mee te nemen en daar verder te zoeken. Niet naar een asiel of daar laten. Dat vind ik persoonlijk echt heel slecht.

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Echt! Arm beestje.. verhaal rammelt aan alle kanten..

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik snap niet dat je naar 8 jaar ZOMAAR even een kat weg doet naar het asiel. Heb je dan gewoon geen gevoel ofzo? Je hebt toch altijd voor dat beestje gezorgd, en 'm dan zo makkelijk in het asiel dumpen :x. Bah kan beter mijn mond maar houden. Vind dit soort berichten altijd erg misselijk om te lezen!

Hoop met heel mijn hart dat Suske een goed baasje vind die wel met alle liefde voor hem zorgt.

20. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Dat kan idd, hier mochten ze eerst ook buiten komen, maar nu écht niet meer, omdat dat niet vertrouwd was (kattenhater actief), en binnen gaat het echt prima.

Deel Deze Pagina