in een keer raak?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annika1984, 10 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika1984

annika1984 Actief lid

9 apr 2007
    116
    0
    0
    verzorgende
    deventer

Hallo meiden,

Even een vraag aan degene die al zwanger zijn:
    Zijn er meiden bij waarbij het in een keer raak was in de eerste ronde?
    Of duurt het bij de meeste allemaal wel langer?
    Ik ben zelf namelijk net een week bezig en ben dus wat dat betreft nog een echte leek.
    Ik ben erg benieuwd of het vaak voorkomt..

Bedankt! Liefs Annika

Sorry ik denk verkeerde onderwerp

2. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Volgens mij komt het niet vaak voor. Gemiddeld duurt het meen ik rond de 6 mnd tot een 1 jaar. Bij ons was het wel meteen de eerste ronde raak.. Dat is gewoon geluk hebben!

3. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Hoi Annika

Bij mij in de vriendenkring lijkt het wel steeds in één keer raak te zijn en anders is 4 maanden het langste wat ik heb gehoord. Eerlijk gezegd denk ik dat er toch nog een beetje een taboe op rust en mensen moeilijk toegeven als het niet zo makkelijk ging. Vooral mannen vinden het soms stoer om te zeggen dat het 'in één keer raak' was omdat ze dan 'superzaad' zouden hebben ofzo.

Zelf zijn wij nu bijna een half jaar bezig, tot op heden helaas nog niets....maar we gaan met goede moed verder. Reken maar op langer, dan kan het alleen maar meevallen.

Succes!

4. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik was zelf de 2de ronde zwanger.
    1ste ronde was ik net gestopt met de pil, dus ik zie dit als 1ste ronde, zonder pil.

Het heeft me wel verrast hoor!

5. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Nou, dit is m'n 3e keer zwanger. Alledrie de keren was het raak voordat ik het doorhad. Heeeeel snel.

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    hier nog één.
    Had verwacht na tien jaar pilgebruik en leeftijd van 34 toch wel evne te moeten wachten.
    Nooit meer ongesteld geworden. Best lastig want door de pil cyclus hadden we geen idee hoe lang ik zwanger was.

7. Hummel

Hummel Niet meer actief

Wat herkenbaar zeg. Voor mijn gevoel, ben ik de enige die er echt langer mee bezig is. Er zijn er bij ons in de vriendengroep op het moment 5 zwanger, allemaal vrij snel toen ze van de pil waren. Ik ben nu twee jaar van de pil af en voor de 7e ronde bezig en nog steeds niks....
    Ze weten nu dat wij ook bezig zijn (mijn vriend heeft zich per ongeluk versproken) en dan krijg je steeds het advies:
    Je moet er niet zoveel mee bezig zijn, want dat is niet bevordelijk
    ohhhhh echt waar, bah. Ik bedoel, dat weet ik ook wel, maar dat is voor hun makkelijk zeggen.

Sorry hoor, moest het echt ff kwijt.

Liefs Hummel.

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bij ons was het ook in één keer raak. Gestopt met de pil, pilbloeding gehad (wat logisch is denk ik) en daarna niet meer ongesteld geworden!

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    bij ons ging het ook snel, eerst gestopt met de pil, tijdje gewacht en na twee keer was het raak...
    succes hoop dat het bij jou ook snel lukt!

groetjes Lonneke

10. annika1984

annika1984 Actief lid

9 apr 2007
    116
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He Hummel,

Het lijkt me vervelend dat je zo lang bezig bent met het zwanger worden. Maar inderdaad er is natuurlijk altijd een kans dat het langer duurt.
    Aan je profiel te zien zie ik dat je ook nog niet zo oud bent. Ikzelf ben ook nog maar 22.
    Het is inderdaad waar dat andere mensen zeggen: je moet er niet teveel bij stilstaan en bla,bla,bla en meestal zijn dat mensen die zelf een baby hebben. Mijn vriendin heeft ook een kindje en ze bedoelt het allemaal heel goed maar zij zei ook dat ik er niet te veel bij na moet denken. mAar dat ik hartstikke moeilijk! het is iets leuks en spannends waar je alleen maar over na kunt denken. Ik ben vooral nu in het begin alleen maar mee bezig. En dan denk ik, oh nee niet te veel bij stil staan, maar onbewust doe ik het toch....!

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Liefs Annika

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    hoi annika1984
    !

Wij zijn nu in ronde 3, en het het is dus nog niet gelukt...

In mn omgeving lijkt het alsog iedereen in de eerste ronde zwanger, maar goed, niets aan te doen.

Ik hoop over 8 dagen positief te testen en anders gaan we door naar ronde 4!

Veel succes in ieder geval!

groetjes,
    Mili

12. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Hee Hummel,

Fijn dat iemand het herkent. En inderdaad.....vorige maand maakte bij mijn vriendenkring maar liefst 4!! bekend dat ze in blijde verwachting zijn. Toen was ik toch best even emotioneel en kreeg ik inderdaad van iedereen het advies: 'je moet er niet teveel mee bezig zijn, jouw tijd komt nog wel'. Tja....er niet mee bezig zijn is knap lastig als iedereen om je heen maar patsboem zwanger lijkt te worden. Ik ben echt heel blij voor ze....maar wil zelf ook zo graag.

Hopen dat het ons lukt..... ;)

13. Begin 2006 was ik in ronde 1 zwanger,helaas liep dit uit op een miskraam.

Daarna werd ik in ronde 2 zwanger ,maar helaas heb ik met 24 weken afscheid van ons zoontje moeten nemen.

Nu 5 maanden verder hebben we 3 weken terug besloten er weer voor te gaan,en weet sinds dit weekend dat ik zwanger ben.

Ik hoop dat alle dames met een kinder wens snel zwanger zullen zijn.....ik duim voor jullie.

Liefs Vlindertje

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Heel veel succes en gezondheid, ik hoop voor je dat alles goed zal gaan!

15. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hoi Annika,
    Bij mij ook in 1 keer raak. Khad dit totaal niet verwacht omdat ik een hele lange en onregelmatige cyclus heb, maar dat hoeft dus niets te zeggen.
    Volgens mij is 6 maanden tot een jaar gemiddeld, dus als het bij jou wel wat langer duurt maak je dan niet meteen zorgen.
    Heel veel succes!
    Groet,
    Liedel

16. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Vlindertje,

Wat een ellende heb jij achter de rug zeg! Heel veel succes en gezondheid. Ik hoop dat alles goed blijft gaan.

17. Ja helaas gaat een zwangerschap niet altijd goed,met 22 weken tijdens een prectecho zijn wij er achter gekomen dat ons kindje geen vruchtwater had en achteraf dus geen nieren en helaas nog een berg afwijkingen.
    Mis mijn zoontje heel erg...had zo anders moeten zijn.
    En nu een nieuwe zwangerschap,wel dubbel allemaal.
    Meiden ik hoop echt dat jullie snel zwanger zijn van een gezond kindje.

Liefs Vlindertje

Deel Deze Pagina