Heb je lang moeten zoeken voor je iets kon vinden het heet trouwens een beletselteken, geen triple dots. Wat een vermaak op de zondagavond
Mompelientje, kun je alsjeblieft laten weten of je mijn pb's uberhaupt wel ontvangt? als je niet kunt/wilt helpen, dan zou ik dat graag weten, maar dat gaat moeilijk als ik helemaal geen reactie krijg! dank u!
't Kofschip. Apostrof vóór de t. En überhaupt met een trema op de u. Een kofschip was/is een type zeilschip. Het woord wordt/werd gebruikt als ezelsbruggetje om te helpen bij het bepalen van de uitgang van het voltooid deelwoord van een zwak werkwoord. Er wordt gekeken naar de stam van het werkwoord (infinitief - en). Ik geloof alleen dat het niet altijd werkt met leenwoorden uit het buitenland. [smartass-modus uit]
't is trouwens tegenwoordig 't kofschiptaxietje / 't exfokschaap i.v.m. alle nieuwe Engelse werkwoorden zoals faxen
Zinloze topics zijn tot daar aan toe. Maar een zinloos topic waarin iemand die zelf slecht NL spreekt/schrijft de spellingsregels gaat uitleggen aan anderen en dan ook nog de topictitel verkeerd schrijft...
faxte want de x is een ks klank (k en s in het kofschip/fokschaap) dus ook in 't kofschip krijg je een t in verleden tijd en voltooid deelwoord gefaxT
wat is nou eigenlijk het punt van dit topic? Zien wie er hier allemaal reageren, zodat er gekeken kan worden naar fouten van iemand anders? Zodat het weer verbeterd kan worden door een ander? Hallo dit is een forum hoor, zolang alle woorden geschreven staan en we een beetje kunnen lezen wat er staat, wat maakt het dan uit of we het op de juiste manier schrijven!!
jeetje wat een gezeik weer zeg, en als ts nou zelf alles goed schreef! ik zeg dus: bok een end op met dit gezeik.