AMK melding maken of niet? (drugs)

Discussie in 'De lounge' gestart door Dotjes, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Pff ik heb een hele lastige situatie! Ik hoop dat ik goeie tips kan krijgen.

(Het is een beetje stom, ik ben zelf pedagoog, maar wanneer het in mijn nabije omgeving gebeurd weet ik niet zo goed wat ik moet doen)

Kennissen van ons gebruiken drugs (coke) al meer dan 10 jaar. Zolang zij samen zijn gebruiken zij al. 4 jaar geleden hebben ze een miskraam gehad en daarna een gezond kindje.
    Het is bekend dat ze tijdens de zwangerschap ook gebruikte.
    Zelf heb ik heel lang niet geweten dat ze dit deden. Ik was zelfs met haar 'bevriend'. Ze schaamde zich ervoor en hield het verborgen totdat we er via via achter kwamen.
    We hebben toen best wel wat gesprekken gehad en ik heb altijd gezegd, als het maar niet invloed heeft op het kindje. Het mannetje is nu 3 jaar.

In juni heb ik het contact met haar verbroken omdat ik het verschrikkelijk vind en ze hebben zich misdragen op onze bruiloft. Daarmee was het voor mij echt definitief klaar.

Via via hoor ik nu van alle kanten dat ze nog steeds gebruiken en tegenwoordig zelfs coke en crack roken!
    Laatst is een kennis van mij 's doordeweeks nachts gebeld om daar heen te komen want het was uit de hand gelopen. Het huis scheen bezaaid te liggen met glasscherven, theeglazen met zwarte randen van het roken en de kleine jongen had glas in zijn voetjes.
    Ik ben hier zelf niet bij geweest maar deze geluiden komen van meerdere kanten.
    Omdat ik zelf het contact met haar verbroken heb is het niet handig als ik haar daar op aan spreek, dat heb ik namelijk in het verleden wel vaker gedaan. Ze begint dan te huilen en voelt zich schuldig dat ze er een puinhoop van heeft gemaakt.
    Nu dat we geen contact meer hebben, heb ik ook geen ingang en twijfel ik heel erg wat ik moet doen.

AMK- melding?
    Ik zit hier heel erg mee in mijn buik...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja zou ik doen, en je kunt sowieso daar advies vragen.. sterkte ermee!

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Poeh, moeilijk, zeg! Ik zou zeggen: melden!! Meteen.

Het enige lastige aan je verhaal is dat alle recente incidenten dus uit de 2e hand zijn en ik weet niet in hoeverre je dan iets kunt bij het AMK, maar ik zou het als ik jou was zeker proberen! Stel dat dat ventje iets overkomt; dat vergeef je jezelf toch nooit?

4. lies276

lies276 Niet meer actief

hoe moeilijk ook, ik zou toch contact met haar zoeken. desnoods door de telefoon.
    ik zou haar zeggen dat ik me ernstig zorgen maak, omdat me verschillende dingen ter ore zijn gekomen.
    ik zou in dit gesprek ook aangeven dat je je zoveel zorgen maakt, dat jouw geweten zo knaagt dat je er een melding van gaat maken.

wat heb je te verliezen? de vriendschap is toch al over dus als ze jou na dit gesprek/ melding een enorme trut vindt, so what?
    je doet het toch niet voor jezelf of om haar te pesten?!
    je doet het in het belang van het kindje!!
    ze heeft een kind op te voeden en dat doet ze blijkbaar op een onverantwoordelijke manier (en dat is nog zacht uitgedrukt).
    als zij haar verantwoording (na verschillende signalen van jouw kant en misschien nog wel vaker) niet neemt, kán dat verregaande gevolgen hebben, maar daar "kiest"ze dus blijkbaar zelf voor.

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    :( heftig zeg, zou zeker melding maken.
    Brr krijg er gewoon de rillingen van.
    Ik hoop dat het AMK er iets mee kan, maar dan heb je het in elk geval geprobeerd!

6. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zeker doen!

Als niemand ingrijpt is het wachten totdat er echt iets ergs gebeurt met dat kleine mannetje!

Vreselijk, ik zou hem zo weg willen halen daar, och gèrm dat arme kind daar in die puinhoop.
    Dat kind heeft recht op een beter leven!
    Zijn ze nou helemaal!
    Het is wel duidelijk dat zij het drugsgebruik verkiezen boven het ouderschap. Arm schaap.

7. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Moeilijk dat je alles `van horen zeggen` hebt. Ik zou haar -hoe moeilijk ook vanwege het contact- toch persoonlijk hierop proberen aan te spreken.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben echt een schijtbak maar zou bang zijn (vooral bij drugsgebruikers) dat ze het me betaald zou willen zetten.

9. lies276

lies276 Niet meer actief

misschien dat de desbetreffende kennis je kan helpen met de melding? die heeft het wél "live"gezien!

10. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Melden!
    Dit is geen gezonde omgeving voor een kindje...
    Dat mensen hun leven kapot maken moeten hun weten, maar een kind heeft hier niet voor gekozen en kan er zelf niets aan veranderen!

11. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Nee inderdaad, stel dat er wel iets gebeurd, dan heb ik er vanaf geweten en niet ingegrepen. Maar het is ook weer niet mijn bedoeling om het knulletje bij ze weg te halen ofzo, maar iets van een afkicktraject zou wel op zijn plek zijn...:(

12. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    amen!

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Je kan ook advies vragen bij het AMK, dat kan anoniem!
    Zij kunnen je dan vertellen wat je het beste kan doen.. Daarna kan je altijd nog beslissen hoe en wat

14. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zou geen contact zelf zoeken met haar.
    Ze gaat toch niet luisteren naar jou, anders had ze allang voor haar kind gekozen.
    Gewoon melding maken. Ook al heb je het uit 2de hand, jij weet zelf mbt jouw bruiloft hoe ze kunnen zijn.
    En daar zit nu een kind tussen dus. En jij weet zelf het beste hoe betrouwbaar die mensen zijn van wie je het allemaal gehoord hebt.

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Zou ik melding van maken, lijkt me duidelijk. Maar als je zelf twijfelt aan wat goed is, kun je ze ook bellen voor advies.

Hou voor jezelf in gedachten wat belangrijk is in dit leven. Is dat trouw aan een vriendin die niet laat zien dat ze een vriendin is of is dat het verschil kennen tussen goed en kwaad en opkomen voor je medemens (dat kleine mannetje dus).

16. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ja idd, dat heb ik al gevraagd en zij wilt dat wel. Zij heeft ook nog gesprekken via whats app als 'bewijs'.
    Maar ik ben wel bang voor de gevolgen nadat ik een melding maak.. Niet zozeer voor mijn eigen veiligheid hoor, maar meer wat betreft het ventje.. maar dit kan ook niet!

17. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Wow al goede tips, ik ben het er helemaal mee eens om haar te bellen.
    Heeeel lastig dat wel!
    Succes!!

Groetjes Senna

18. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je niet meteen naar het AMK wil, bel dan het consultatiebureau en laat hen het voor je doen. Maar actie is vereist. Arm kindje

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    In zo'n extreme situatie zou ik bellen, want als je niet belt en het gaat mis, vergeef je dat jezelf nooit.

20. lies276

lies276 Niet meer actief

dat zal lastig zijn. als het cb zelf zorgen heeft, zullen ze dat jou niet vertellen ivm privacy en het cb gaar echt geen melding doen, omdat jíj je zorgen maakt. dat moet je echt zelf doen.

Deel Deze Pagina