De kleine van mijn vriendin ligt nu in het ziekenhuis. Hij is 2 1/2 jaar. Hij heeft deze week al een nacht in het ziekenhuis gelegen omdat hij die dag 2 stuiptrekkingen had. Onderzoeken niets en mocht naar huis maar sindsdien elke dag en zondag toen mijn man en zoon er waren weer. Ziekenhuis gebeld als hij het weer had weer bellen. Die dag nog 5x en opgenomen in het ziekenhuis nu de 2e nacht en meerdere keren per dag nu en vannacht een langere en toen moesten zij hem met medicijnen er uit halen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Kunnen ook koortsstuipen zijn. Hebben jonge kinderen wel vaker. Maar dan moet ie natuurlijk wel koorts hebben... Ik werk met kinderen die epilepsie hebben....
Oh Bah! Heb er (gelukkig) geen ervaring mee maar wat moet je vriendin door een hel gaan zeg! Wens haar veel sterkte toe en dat ze maar gauw een oplossing voor haar kleine man mogen vinden! Groetjes Jessy
Ik heb zelf op die leeftijd epilesie gekregen. Ben met medicatie behandeld en toen ik een jaar of 6 was genezen verklaard, nooit meer last van gehad! Weet natuurlijk niet of bij hem ook de diagnose epilepsie wordt gesteld, maar misschien toch een geruststellend bericht mocht het zo zijn.
Dit is misschien iets voor jullie, ook voor de ouders natuurlijk! Epilepsie Forum Stel daar eens je vraag, misschien is er ook herkenning.... Hoop het beste voor het zoontje van je vrienden!
Ja, ons neefje had het, begon ook rond die leeftijd. Hij heeft uiteindelijk anderhalf jaar medicatie gehad, en is er nu ruim een jaar van af. Heeft geen terugval meer gehad, vaak groeien kinderen erover heen als er geen duidelijk reden is voor de epilepsie.
Onze zoon heeft epilepsie. Hij kreeg het met 11 maanden, maar is geen leuk verhaal.......... Hij is nu bijna 4. Hij wordt vaak opgenomen in het ziekenhuis en intensive care. Hij reageerd nl niet op zijn medicijnen. Hierdoor heeft hij ook een ontwikkelingsachterstand enz enz. maar dat is een erg lang verhaal. Hopen dat het kindje van je vriendin het niet heel erg heeft en dat hij er weer overheen groeit, dat is bij ons helaas niet het geval.....
jeetje, kan dus wel alle kanten op. Bedankt voor de reacties. In de tussentijd is zijn medicijn nog niet binnen dus nog een nacht in iedere geval in het zh en dan in het zh observeren met het medicijn
Mijn tweeling neefjes hebben beide epilepsie. Het is bij de ene begonnen 3,5 jarige leeftijd en de andere vlak voor hun 4e verjaardag. Volgens scan onderzoeken identiek. Nu zijn ze inmiddels 10. Een van hun is nu geloof ik 2 jr aanval vrij en de andere heeft nog steeds aanvallen. Beide gebruiken nog steeds medicijnen, die natuurlijk zo nu en dan aangepast moeten worden omdat de jongens flink groeien natuurlijk. Op het moment gaan ze regelmatig naar een zkh/kliniek in amsterdam voor onderzoeken.... maar verder kunnen ze niet veel doen. Het is erg sneu voor ze, en de ouders (mijn zus en zwager) Constant de jongens in de gaten houden in bv zwemparadijs e.d. Straks krijgen ze de leeftijd dat ze wat meer hun eigen gang willen gaan.... tja... Mijn neefjes kregen het in het begin vaak als ze koorts hadden moe of grieperig waren. Nu is dat niet meer zo.... dus kunnen ze het ook niet meer zo goed aan zien komen. Het is een vervelend iets, wat vele voor het leven meedragen.... er zijn maar zéér weinig kinderen die er overheen groeien vertelde de arts van het epileptiesch centrum. Groetjes Cynthia