T-safe spiraal, ervaring gezocht.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door AnnaCF, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

ik ben nu bijna 3 weken terug bevallen van een gezonde zoon en wil graag ter voorkoming van een broertje of zusje een spiraal.
    Over 4 weken heb ik de nacontrole bij de gyn en dan kunnen ze er eventueel gelijk een plaatsen.

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de t-safe koper spiraal.
    En of je verschil met ten opzichte van de gewone koperspiraal.

Ik wil van de hormonen in mn lichaam af en had nooit hele heftige menstruaties dus dat lijkt dan toch de beste keus.
    Alleen dat t-safe ding is relatief nieuw en kan met name de info op hun eigen site vinden maar geen idee hoe betrouwbaar dat is ;)

2. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik heb ook een t-safe. Sinds maart. Deze zomer is mijn cyclus weer op gang gekomen, dat duurde even doordat ik bv geef. Vlak na het plaatsen had ik een paar dagen licht bloedverlies. Daarna dus heel lang niet. Nu weer regelmatig ongesteld. Mijn menstruatie is iets langer (6 dagen) en vooral op dag 2 en 3 heb ik aardig wat bloedverlies. Maar niet overdreven veel. Ik heb helemaal geen last van krampen.

Verder vind ik het een heel prettig idee dat ik geen kunstmatie hormonen meer slik. Ik voel me hier veel fijner bij. Mijn stemming is veel stabieler geworden, eigenlijk geen last meer van pms en een toegenomen libido :)

Van andere koperspiralen heb ik geen verstand. Voor zover ik weet is de t-safe betrouwbare anticonceptie. Het koper maakt de zaadcellen 'stuk' en het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling. Wel raad ik aan om na een maand of twee een controle echo aan te vragen zodat je zeker weet dat het spiraal goed is blijven zitten. Als het goed is controleert de gynaecoloog direct na plaatsing ook of het spiraal goed zit met een echo (bij mij wel).

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh super dat klinkt positief.

Ja van nature heb ik een cyclus van 5 weken althans dat was voor ik met de pil begon de laatste keer. Ik wil ook zo lang morgelijk bv geven want dat gaat super goed. En die hormonen van de pil komen toch in de melk of het stopt de productie 😞

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik heb er ook 1 deze is in mei geplaatst.
    Verder geen ervaring nog aangezien ik sinds de bevalling nog geen menstruatie heb gehad.
    Wel idd na 6 weken terug moeten komen voor controle.
    En het advies als ik wel een menstruatie het gehad die behoorlijk heftig is nogmaals even laten controleren of hij niet is verschoven.

5. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Hier geen succes verhaal. Ik heb hem gehad, en er veel buikpijn van gehad. na een maand of 5 was ik al 1,5 maand niet meer ongesteld geweest ondanks de vele buikpijn, En daarna heb ik 6 weken gebloed.. daarna toch aan de bel getrokken omdat ik het niet meer vol kon houden. Bleek hij al mijn baarmoedermond wat beschadigt te hebben.. bij mij werd hij dus afgestoten...

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.203
    4.510
    113
    Vorig jaar heb ik er een laten plaatsen eigenlijk ben ik heel tevreden. Ik kreeg een normale menstruatie (ca 30 dgn cyclus) verder iets heviger bloedverlies de eerste paar maanden maar toen slikte ik tevens bloedverdunners en die geven ook een andere menstruatie. toen ik geen bloedverdunners meer slikte ging het prima, tijdens de menstruatie 2 dagen achter elkaar wel goed checken omdat ik iets meer bloedverlies had en een tampon/maandverband dan vaker moest vervangen, verder geen krampen of buikpijn! En heerlijk geen hormonen! Ik voelde me er super mee! Nu heb ik hem laten verwijderen omdat we weer zwanger willen worden. Oja het plaatsen is wat rot, maar ik heb er niet echt pijn bij gehad het eruit halen is hetzelfde verhaal wat vervelend maat geen pijn.
    Hopelijk is het ook iets voor jou, jammer genoeg weet je het nooit van te voren, wel moet je het even een kans geven, het duurt wel een tijdje voordat alles weer een beetje normaal is qua cyclus en menstruatie zeker na een bevalling en borstvoeding!

Succes met je keuze!

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik heb geen T-safe maar Flexi-T koperspiraal. Inmiddels al 2 jaar en wil echt niet meer anders! Geen klachten of wat dan ook.

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Wat is de flexi-t dan?
    @RSL oh dat klinkt heel naar. Ga je straks na de bevalling weer voor een andere spiraal? Of nooit mee een voor jou?

9. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook wel benieuwd naar heb 3,5 jaar de mirena ge had maar wat een vreselijk begim heb zo wat 6 mnd lang gebloed daarna bijns 2jaar geen menstruatir em erna weer af en toe een menstruatie was wel gelijk een maand na het verwijderen zwanger ben nu aan het kijken wat ik wil. Zag wel dat die de grootste en breedste was uit t rijdje spiralen em de enige die 10 jaar kan zittem

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik heb tweemaal een T-safe gehad (geloof ik, in ieder geval een koperspiraal) en die is ook twee keer verzakt. Bij de controle na 6 weken zat hij telkens goed maar na 2,5 jaar bleek hij toch verzakt, wie weet hoe lang al. Ik mag nu geen spiraal meer, blijkbaar ben ik een van de uitzonderingen waarbij het lichaam een spiraal gewoonweg niet accepteert.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Flexi-t is ook een koperspiraal. Deze gebruikt mijn gyn vaker, dus op aanraden (na wel duidelijk te hebben gezegd absoluut geen hormonen en ook geen mirena te willen) van hem deze gedaan. Is volgens mij iets anders van model ofzo.

Anyhow, heb m al 2 jaar en wil echt niet anders meer. Mochten we voor een derde gaan wordt na die bevalling ook weer een koperspiraal gezet (of snip-snip bij mijn man :D)

12. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Altijd koperspiraal gehad wel iets heftigere menstruatie maar dat had ik van mijn zelf al verder nooit problemen van verloren of ongewenst zwanger ik vind het een uitkomst ik mocht zelf namelijk geen hormonen...

13. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of ik een t safe spiraal heb maar in ieder geval wel een koperspiraal.
    Ik ben er erg tevreden over tot nu toe.
    Heb m ook maar pas 2,5 maanden.
    Het plaatsen viel reuze mee en ik heb een cyclus van 30 dagen. Gelukkig ook geen last van krampen etc, daarvoor ook nooit gehad trouwens.
    Wat ik een minpuntje vind is dat ik zo ongeveer 10/13 dagen ongesteld ben.
    Maar wie weet wordt dat met de tijd korter.

Deel Deze Pagina