T safe spiraaltje versus gyn fix?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Druif78, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.601
    1.058
    113
    Hier
    ik kan het tot nu toe met een inleg kruisje af. het is echt heel nimimaal. ga zo ook naar me werk. ben benieuwd. ik had het voornemen om me ziek te melden, maar aangezien ik pas 2 keer even kramp gehad heb ga ik gewoon werken en zie ik het wel.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Valt dat weer mee! Toen ik de poli van de gyn belde zeiden ze wel dat ik het tijdens mn menstruatie moest laten zetten omdat je dan ook al bloed verliest en je baarmoeder mond iets open staat, daardoor gaat het makkelijker.
    Ze vertelden ook dat de gynfix echt niet zo vaak geplaatst werd. dan vraag ik me wel af: waarom niet? klinkt toch juist heel positief dat ie wordt vastgehecht? Maar begin daardoor wel te twijfelen over de gyn fix.
    Vlindermoeder: tegen jou iets verteld over het risico op uitzakken, percentage ongewenste zwangerschappen etc?

3. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.601
    1.058
    113
    Hier
    mijn huisarts zei dat die een fractie minder betrouwbaar is dan de pil. je kunt op de site van multi load kijken. daar staat ook de bijsluiter op. er staat een percentage van 2 op 1000 volgens mij.

ik ben nu wel alweer thuis. toen ik naar me werk fietste werd ik al wat misselijk. ik heb het wel even geprobeerd, maar als ik bij de kassa stond werd ik echt misselijk. ik heb even wat administratie gedaan en toen ben ik weer gegaan.

het spiraal word inderdaad gezet tijdens je ongesteldheid ivm het open staan van de baarmoedermond.

heb je al een afspraak bij je huisarts? ik heb hem laten zetten door de huisarts. hij vertelde dat die ze geregld zet. ik vind het ook prettiger want met je huisarts heb je al een band en daar ga ik sneller heen als ik twijffel dan naar een ziekenhuis.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts om me te laten inlichten over de verschillende koperspiraaltjes. Al heb ik weinig vertrouwen in onze ( wat ouderwetse dorps-) dokter. Denk dat je op internet meer info kan vinden, maar goed, dit was wel de weg die ik volgende de poli van de gyn eerst moet bewandelen, al was het maar voor een verwijsbriefje. Ik hoor het dus wel! En dan de afspraak plannen!

5. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.601
    1.058
    113
    Hier
    heel veel succes. ik ben heel erg te vrede met de multi load tot nu toe. 1e week een klein beetje bloedverlies gehad en krampjes. maar nu merk ik er niks van. ik ben benieuwd hoe mijn ongesteld heid is straks

Deel Deze Pagina