Duimen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Deb26, Mar 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Baby laten duimen of nu al afleren??

1. Zo snel mogelijk afleren

2. Lekker laten gaan

3. Anders nl........

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Onze kleine meid heeft al vanaf het begin een speentje. Maar sinds een paar weken sabbelt ze soms op haar hele hand en sinds een paar dagen duimt ze echt.
    Wat denken jullie? Lekker laten gaan of nu al beginnen met afleren?

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Lekker laten gaan! Waarom zou je het willen afleren?
    Ze ontdekken net de handen en het is heerlijk om erop te sabbelen. Dat is ook een manier van ontdekken. Dan voelen ze in de mond hoe het voelt en gelijk voelt ze ook op de duim een gevoel.....dit moeten ze allemaal leren.

Merel deed het heel even, maar na een paar weken was het over ( nu heeeeel soms als ze heel moe is). Ze heeft nooit een speen gehad, wil ze niet en ik vind het ook geen gezicht zo'n nepding in de mond. Maar dat is net wat je wilt natuurlijk en wat je kindje wil.

Een duim is altijd in de buurt, een speen kan nog wel eens uitvallen en dan kunnen ze "in paniek" raken. Ik zou het gewoon lekker laten gaan!

3. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

Dec 11, 2006
    504
    0
    0
    Hoe zou je dat eventueel af willen leren dan? Ik denk dat dat onmogelijk is, tenzij je haar handen vastbindt ;)

Alyssa duimt ook, vooral als ze moe is. Ik laat haar lekker gaan. Mijn man en ik hebben ook allebei geduimt tot we een jaar of 11 waren.

4. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Ik dacht door misschien steeds weer de speen aan te bieden als ze op dr duim sabbelt. Maarja, ook bijna niet te doen omdat ik er 's nachts natuurlijk geen zicht op heb.
    Ach, dan laat ik d'r maar gaan. Het enige probleem wat ik ermee heb is dat ik de speen rond de 1 jaar weg wilde doen en dat kan natuurlijk niet met de duim.
    Maar we zullen zien,wie weet is dit iets tijdelijks.

Debby

5. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    Hier ook een duimer. Wilde ook absoluut geen speen. Ik zou ook niet weten hoe je het zou moeten afleren, dus lekker laten gaan. Als hij moe is gaat zijn duim in zijn mond en dat is voor mij een teken dat we zijn bedje moeten gaan opzoeken.

6. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Lekker laten gaan hoor.
    Bryan wil geen enkele speen, heb er heel wat geprobeerd, hij heeft wel een ontzettende zuigbehoefte, dus ik zal blij zijn als hij zijn duim pakt.

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik ben zelf anti-speen. Met 9 weken pakte Jelte automatisch zijn duim.
    Mocht hij met z'n 9e nog duimen, wat maakt het uit.
    Ik heb een goed aanvullend pakket voor de orthodontist ;)

8. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    @Jingels, ik heb zelf geduimd tot een jaar of 11, lang leve de othodontist inderdaad, niks van te zien!

Ik ben trouwens ook echt blij dat hij de speen niet wil, had ze eerst zelfs niet in huis, maar soms worden we radeloos door zijn zuigbehoefte, dus nu maar hopen dat hij zijn duim gaat nemen.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,074
    3,863
    113
    Lekker laten duimen, je kunt er toch niets aan doen.
    Hier heeft ze een aantal weken een speen gehad, die wou ze niet meer en had haar duimpje helemaal gevonden. Ze duimt hier als ze moe is, verder niet.

10. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Ik ben tot nu toe de enige die het zou proberen af te leren :)

11. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

Mar 7, 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura duimt ook! Ik heb zelf tot mijn 11de geduimt! En heb nooit een beugel gehad, en ja, mijn tanden staan gewoon netjes recht! Dus duimen is echt niet slechter of beter dan de speen!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gelukkig sta ik niet voor deze keuze, want hier willen ze geen speentje en duimen doen ze ook niet.
    Maar ik heb speentjes gekocht zodat ik ze een speentje kon geven als ze daar behoefte aan zouden hebben. Want ik heb liever speentjes dan een duim. Dan kon ik ze die speen geven voor ze hun duim zouden ontdekken. Ik ben namelijk een enorme viesneus :oops: , en met die handjes zitten ze (als ze wat ouder zijn he ;) ) overal aan, op de grond waar iedereen op loopt, aan spullen waar iedereen aan zit, in de zandbak (nog later ;) ) en dan huppa die duim in de mond. *Bleh* dat vind ik niet fris. Een speentje maak je schoon voordat je het geeft. Ik denk dat je toch niks kunt forceren met kinderen dus jij kan perse een speentje willen, maar als je kindje perse haar duim wil kun je er weinig mee. En ach aan alletwee zitten voor en nadelen. Kortom, aan mij heb je geloof ik ook niks :rolleyes: :oops: :D .

13. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
  14. sandraeningrid

sandraeningrid Actief lid

Ik heb tot m'n 10de geduimt, nooit bij de ortho geweest en m'n tanden staan kaarsrecht!

15. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik vond het even grappig om te laten zien hoe Gyano duimt hahaha ;)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hihi, en hier een die nooit geduimt heeft en nooit een speentje gehad heeft.
    En dus wel een beugel heeft gehad (en er zelfs over denkt er nog een keer 1 te nemen :oops: ).

@Ramona, hihi :D .

17. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

Mar 7, 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    He die duimert is wel een hele speciale! Hij is klaar om auto te rijden!

18. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Erg schattig die kleine duimerd.
    Die van mij staat in mijn album..

Debby

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lekker laten gaan hoor!

Zo heeft hij (in mijn geval dan ;)) altijd zijn duimpje bij hem als hij moe is of troost nodig heeft.

Ik vind het ook een mega schattig gezicht!
    Slecht of niet....

Elmo

20. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    lekker laten gaan...wat was ik blij toen ze hem eenmaal zelf in haar mondje kreeg, mama hoefde er snachts toen niet meer uit voor een speen :D

Share This Page