Haaruitval hond door stres: Tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Onze hond heeft op het moment redelijk wat last van stres, en daardoor verschrikkelijke haaruitval.

Het is stres door de pup van mijn zwager, die is op het moment nog al druk en dominant.

Pup= boxer, reu
    Onze= kruising tzi-tzu & maltezer, teefje

Mooie combintatie joh, hahaha!

Maar goed, die beestjes zijn elke dag bij elkaar en die pup wil natuurlijk de godsganze dag spelen en dat beestje van ons niet.

We proberen ze al zoveel mogelijk te scheiden totdat de pup wat ouder is, maar onze hond heeft er aardig wat stres van en verliest daardoor behoorlijk wat haar.

We zijn al bij de dierenarts geweest en hebben pilletjes gekregen tegen de haaruitval en dat hielp ook wel. Nu zijn de pilletjes op en begint het weer.

Het "probleem" is, dat wij het gevoel krijgen steeds onnodig op kosten gejaagd te worden door de dierenarts, vorige keer waren we 50 euro kwijt.

Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met pilletjes oid wat je zelf kan kopen bij de dierenwinkel :)

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Maar is de hond van je zwager dan zo vaak bij jullie?
    Als dat zo is en het blijft zo kan je pillen blijven geven natuurlijk ;)

Wat is de reden waarom de hond zo vaak bij jullie is?
    Eventueel kan je bach druppels gaan geven, dit haalt een beetje de edge eraf.
    Maar ik zou wel kijken of je de oorzaak kan aanpakken ipv symptoom bestrijding.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nee, mijn vriend en zwager werken samen en nemen de honden mee.
    Ze hebben daar een loods met een grasveld en zo doende kunnen de honden de hele dag lekker spelen.

Het probleem zit 'em gewoon in de leeftijd van de boxer, die is nog hartstikke jong en speels.

De vorige honden is ie mee opgegroeid, ook 2 boxers, maar toen waren de rollen omgedraaid. Die van ons het irritante pup en die boxers die er stapelgek van werden :p

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Maar is het puur stress dan??? Ik bedoel het is op zich wel de tijd van het jaar dat honden gaan uitharen.
    Bach bloesem is idd een goed alternatief voor de scherpe randjes en evt Biergist gaan geven.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Daarnaast zou ik die pup dan een aantal malen per dag opsluiten in een bench. Continu spelen en rauzen etc is ook niet goed voor de pup. Weet uiteraard niet hoe oud het beestje is, maar je moet ze vaak wel tegen zichzelf in bescherming nemen

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Gebeurt ook hoor...de pup heeft zijn eigen bench op kantoor en zit daar ook.

Het gaat niet om de opvoeding/verzorging van de honden, want ik denk dat er maar weinig beestjes zijn die zo'n luxe hebben en ze worden goed verzorgd en opgevoed.

Maar dit is het probleem op het moment. We zijn al bij de dierenarts geweest hiervoor en beaamde het ook dat door stres er haaruitval kan komen.
    Daarnaast heeft onze hond 4 jaar lang geen haaruitval gehad....en nu plukken!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maar helpt dat tegen de haaruitval?

Deel Deze Pagina