vanmiddag hebben we donna in haar bedje liggen op haar eigen kamer...maar ik vind het allemaal zo eng,, de babyfoon ligt beneden en als het stil is ga ik steeds kijken,,,kan me eigen dingen ook niet doen omdat ik constant aan het luisteren /kijken ben
Daar ben je zeker niet alleen in. Vooral 's nachts ging ik in het begin steeds kijken. Het werd bij mij vanzelf minder. Thomas is nu bijna 2,5 en Jasper 4 mnd en nu ga ik alleen nog kijken als ik zelf naar bed, en als ik ze hoor huilen uiteraard. Het komt wel goed!
lieve Danielle, zooo herkenbaar en zo normaal! hoort er helemaal bij hoor, ik had het zelf ook en ik hoor het van heeeel veel moeders terug. Geef jezelf de tijd om te wennen en om vertrouwen op te bouwen. Als je ´n paar keer ervaart dat Donna prima slaapt in haar eigen bedje, zul je er steeds geruster op worden. echt hoor, is helemaal ok, geef het tijd. Amber
ja tis allemaal zo spannend,,hoe doen jullie dat trouwesn..leggen jullie je baby overdag in bedje? donker? licht? of toch beneden in de box? dat ze een beetje wennen aan dag en nacht ritme
Komt vast helemaal goed. Hier ook heel erg gehad in het begin, ging na een maand steeds beter. Ga nu alleen nog kijken als ze ziek is. Went vanzelf.
hier overdag 1 lang middagslaapje dan gaat hij echt naar boven, andee slaapjes in de box of wipstoeltje, ging in het begin ook steeds kijken hoor, maar nu gewoon de slaapkamerdeur van hem open, dan hoor ik hem altijd wel als er wat is. ( zit lawaai genoeg in)
Oh dat had ook de eerste tijd hoor! Ik heb een babyfoon met camera gekocht, dat scheelde wel. Maar die eerste tijd kan je rustig op het kamertje gaan kijken hoor, zo snel wordt je kleintje ws nog niet wakker!
Persoonlijk doe ik het zobij mijn oudste deed ik dat ook zo) Na de voeding nog even op schoot, dan even in de box en bij het eerste gaapje of tekenen van vermoeidheid gewoon gelijk in eigen bedje boven..is lekker voorspelbaar.
Hoi kan me voorstellen dat het spannend is, maar je doet het goed hoor! Wij hebben onze baby vanaf dag 1 in zijn eigen kamer in ledikantje gelegd. Slapen ging altijd in zijn bed en nooit in de box. De eerste 2 maanden hadden we babyfoon beneden staan. Je hoort er alles doorheen, dus je mist niks hoor. Na 2 maanden ging de babyfoon voor altijd uit. Als hij wakker is horen we het beneden zijn gebrabbel ook wel goed. Het is even spannend en je voelt je onzeker, maar over een paar weken is het alsof het nooit anders is geweest, dan ga je er gewoon op vertrouwen dat alles goed is.
Heel herkenbaar. Djenno lag naast ons in het wiegje en soms ging ik dan heel stiekem luisteren of hij nog wel ademde. Ik was zelfs zo erg dat als ik niks hoorde dat ik hem zelfs even porde om te kijken of hij nog leefde! Ik vind persoonlijk dat je als nieuwbakken moeder ook wel af en toe helemaal gek gemaakt wordt met horrorverhalen over wiegedood. Toen Djenno een paar maandjes ouder was en op zijn buik kon draaien deed ik in eerste instantie geen oog dicht, ik was als de dood dat hij dan stikte omdat iedereen maar riep dat baby's niet op de buik mogen liggen. Ik draaide hem wel tien keer per nacht om Ter geruststelling: dat is nu helemaal over. Ik ga voordat ik naar bed ga nog wel even bij hem kijken of hij nog onder zijn dekentje ligt maar voor de rest van de nacht laat ik hem (en mezelf) lekker slapen.
Mijn meisje slaapt nu een stuk beter en soms zelfs zo goed dat ook ik weleens even bij haar wiegje ga luisteren. Heel normaal hoor