t-shirt met Hello Kitty kan niet aan naar school met 4 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door frannie82, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Tja, ik vind grote Disneyprints e.d. ook niet mooi (al wordt het kleine meisje in mij stiekem best een beetje blij van zo'n mooie Frozenjurk :D), vooral die jongensplaatjes vind ik niets, maar als mijn kind diep gelukkig zou worden van een Cars-shirt, dan mag hij van mij een cars-shirt aan. Wat maakt dat nou uit, ik hoef het zelf toch niet aan? En als het gewoon schone en goed passende kleren zijn, dan loopt zo'n kind er ook keurig verzorgd bij, al zou je het zelf niet hebben uitgezocht. Ik snap dat moeilijk doen over alleen pyjama's en dergelijke daarom nooit zo. Natuurlijk laat je ze niet iedere dag in een hello kitty-shirt lopen, maar van mij mogen er best een paar in de roulatie mee. Al heb ik wel makkelijk praten, want mijn oudste geeft niets om Cars of Planes ;). Maar hier hangen er bijvoorbeeld wel een stuk of 6 dino-shirts in de kast en hij stuitert nog steeds van vreugde als hij er hier 1 van aan mag die dag. :)

Met 4 jaar te oud voor Hello Kitty? Zolang ze het zelf graag wil niet, lijkt me.

2. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het scheelt dat ik zelf een bloedhekel heb aan Disney prints. Ik heb een paar shirts van Cars vliegtuigen en welgeteld 1 shirt met Olaf erop. Ik vond de kleur mooi en Olaf niet zo storend.

Met auto's, andere bouwmateriaal, dino's etc heb ik niet zo'n moeite. Vooral de jongste en die van 8 maak ik daar nu blij mee.

Mijn dochter zou wel een Frozen shirt willen denk ik, maar ze vraagt er niet om omdat ze weet dat ik dat toch niet koop.

3. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmz even nagevraagd, ze wil geen Frozen shirt en ook geen andere disney prinsessen of hello kitty.

4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Haha, leuke vraag. Hier mag ze alleen hello kitty ondergoed aan omdat ik t gewoon niet mooi vind. Zij blij, ik blij ;)

Geen goede kleren aandoen naar school, gewoon iets dat vies mag worden maar er nog wel netjes uitziet. Kijk eens op de site van school. Overigens heb ik bij kinderen van 4 nog niet meegemaakt dat ze echt op kleding van een ander letten maar we hebben hier nogal een 'boerse' school. Met regen doe je kaplaarzen aan en met lekker weer teenslippers. Crocs zijn wel een beetje uit den boze, net als wat kinderen 'pyamabroeken' noemen (wijde jogging achtige broeken).

Oja, persoonlijk vind ik doodskoppen en dergelijke vreselijk bij kinderen op kleding, vind ik moreel niet in de haak, er zijn kinderen die daar bang van worden en heeft indirect met een uitstraling van geweld te maken (naar mijn mening dan)

5. beccie

beccie Niet meer actief

Mijn zoon van 6 heeft ook het liefst nog shirts aan met een plaatje erop, of het nou een hond, dino, of cars/planes is maakt niet eens zo veel uit.
    ook bijna alle vriendjes die hier komen spelen hebben nog leuke plaatjes op de trui,
    ik heb er ook geen problemen mee, vind het best leuk :)

vooral in groep 1 en 2 heeft bijna iedereen dat hier.

6. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    mijn dochtertje is in groep 1 !! uitgelachen door een klasgenootje.
    mijn dochtertje zou voorschut lopen ? en vieze tanden hebben..

mijn dochtertje heeft prachtige tanden, en loopt er netjes bij (allerlei merken en merkloos)

dus ja.. helaas gebeurd het in de kleuterklassen ook al

ik neem het kindje natuurlijk niets kwalijk, en het is gelukkig ook 'maar' 2 x voorgekomen

maar als kindjes dingen horen van hun moeder, dan gaan ze dit ook na vertellen op school. en zo gebeurd het pesten dus !

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier laatst op de kdv een meisje van drie dat naar mijn dochter haar shirtje wees en zei 'heb je die alweer aan?'😄 Hier wel een minnie mouse shirt en ook ondergoed en pyjama. Het maakt mij niet uit. Ze mag af en toe haar eigen outfit kiezen. Ze gaat nog niet naar school natuurlijk. Ik combineer ook merk en merkloos. Het moet er leuk uitzien, maar vooral ook goed zitten. Snap niet dat een vierjarige geen hello kitty shirt aan zou mogen hebben.

Ik vind trouwens de pubermeiden er allemaal hetzelfde uitzien met hun cropped shirt en strak kort broekje. Mijn vriend noemt dat 'het uniform'. ;)

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    +1
    Waarschijnlijk zullen er genoeg mensen die de pippi Langkous outfits van mijn jongste dochter ook niet altijd even mooi vinden staan. Zij combineert momenteel graag patron hahaha. Dus een shirtje met hartjes op een bloemenrokje.
    Who. Cares.
    Schoon? Netjes?
    Dan mag het gewoon.
    Ze is 5 jaar, met een eigen smaak. Een individu.
    En wat hierboven ook staat, over een paar jaar lopen ze inderdaad met
    ongeveer dezelfde kleding allemaal....

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik zou het erg egoïstisch vinden om mijn dochter een t shirt met een Disneyprint te verbieden, alleen maar omdat ik het niet mooi zou vinden. :$
    Laat een kind toch lekker kind blijven, daar horen Disney en andere sprookjesfiguren gewoon bij. Leuk toch! :)

10. tuc

tuc Niet meer actief

Maar hoezo egoïstisch...ik vind dat echt heel erg overtrokken. Alsof je je kind mishandelt ofzo. Ik vind het belangrijk dat we allemaal goed gekleed de deur uit gaan en disneyprints horen daar echt niet bij. Dochter mag gerust fan van frozen, prinsessen enz zijn...ze heeft er heel veel spullen van, maar ze moet nog leren dat het op kleding geen porum is;). Disney en sprookjesfiguren horen zeker bij kind zijn...alleen niet zichtbaar op kleding vind ik.

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar hoezo geen porum? We hebben het over een schoon kledingstuk, geen overdreven bloot en geen leeftijdsongepaste afbeeldingen. Ik vind sommige dingen ook mooier dan andere, maar uiteindelijk kijk ik vooral naar hoe het kindje erin kijkt. Mijn jongste in zijn planes-singlet is zo gelukkig, dat vind ik super-porum.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ja das toch een kwestie van smaak??? Geen porum...geen gezicht...niet mooi bedoel ik daar mee. Ik mag dat toch lelijk vinden. Niet elk kledingstuk dat past en schoon is is direct mooi hoor. Het is wel belangrijk dat het past en schoon is, maar dat zijn voor mij niet alle eisen aan kinderkleding.

13. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Tja, mijn zoontje vind dat dan weer leuk. Hij heeft een paar piraten-shirts zoals hij dat noemt en de jongens hebben beide een onesie met skulls (voor thuis). Ik let er wel op dat het niet de skulls zijn die bij het lugubere af zijn, die krijgt hij van mij ook niet aan. Van die gewone piratenvlagachtige skulls, ach, dat roept bij mij niet meteen geweld op.
    En bang worden van shirts, weer tja, hier heeft een dino shirt met een piraten-t-rex een tijdje de kast niet verlaten omdat hij ineens bang was van dino's.

14. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik vind zelf al die prints helemaal niks. Zoonlief is helemaal weg van vliegtuigen en dan voornl. straaljagers. Ik kan hem niet blijer maken met een shirt met een vliegtuig erop. Dus ja er liggen hier kledingstukken met planes in de kast. Van pyjama's, ondergoed, sokken, beddengoed, t-shirts en truien. Als zoonlief maar gelukkig is in zijn kleren. Ik kan wel iets heel mooi vinden, maar als hij het niet mooi vind gaat het over. Ik kan hem niet mijn smaak op dringen.

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hmmm jij vind het geen porum en daarom leer je je kind dat het geen porum is :D

Voorbeeld

Een kind leert van zijn ouders dat rood dragen niet hoort (lelijk, geen porum. mama heeft een hekel aan de kleur rood noem maar een reden)

Op een gegeven moment komt dit kindje en ander kind tegen dat een rood shirt aan heeft. In al zijn goedheid wijst het kindje het andere kind erop dat je dit dus niet hoort te dragen (want dat is wat het geleerd heeft)

Vervolgens gaat dat kindje naar huis en wil het rode shirt niet meer aan omdat ..... heeft gezegd dat dit dus niet hoort. Moeder op de achterste benen want haar kind wordt gepest.

Dit is dus de reden dat wij ervoor gekozen hebben onze kinderen hun eigen kleding uit te laten zoeken en te dragen en andere mensen niet te beoordelen op de kleding die ze aan hebben. Dus ja dat kindje heeft iets aan wat jij niet mooi vind, maar het kindje vind het mooi en dat is het enige dat telt.

16. tuc

tuc Niet meer actief

helemaal niet!!! Jij trekt een conclusie die nergens op slaat....:x
    Mijn dochter vindt alle frozen jurken en shirts prachtig die andere kindjes dragen. En maakt daar nooit een lelijke opmerking over. Ze vraagt bij de h&m ook wel eens of ze een frozen jurk mag en ik zeg dan dat dat niet mag. Laatst heeft ze wel een frozen pyama mogen uitzoeken.
    Ik heb nog nooit een kindje beoordeelt op kleding, dat zou nl zijn als ik zeg: dat is een aso kindje want die draagt disney kleding. Ik leg uit dat IK het niet mooi op kleding vind tegen mijn dochter. En als 1 van haar vriendinnetjes stuiterend voor mij staat en zegt: kijk eens mama van M dit is mijn nieuwe trui van frozen..dan zeg ik: ooo daar ben je zeker heel blij mee??

En ik zeg niet tegen mijn dochter dat ik het geen porum vind..maar dat ik frozen en prinsessen mooi vind voor speelgoed.

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Precies! Ik zie al dat mijn man gaat verbieden dat ik jeans draag.
    Dat zou dan zijn mening zijn, ik doe er niemand kwaad mee. Het is niet dat ik in mn blote kont naar buiten ga.
    Zo zie ik dat ook voor mijn kind. Ik vind het dragen van een (lelijk) Disneyshirt geen onderwerp om over te steggelen.
    Het is geen aanstootgevend iets, het is maar een shirt en als zij daarmee zo trots als een pauw is ben ik ook blij.

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, mijn kinderen hebben gewoon shirts aan van Planes, Frozen, prinsessen, Minions enzo. Vind ik helemaal niet erg, en kan me niet schelen wat andere kinderen op school aan hebben. Als mijn kids het maar leuk vinden wat ze dragen. Merkkleding beginnen we niet aan. Tis hema, h&m, primark voor het grootste deel.

Tja, man en ik zijn beide ook van de bandshirts enzo, en ik heb zelf een shirt met minions, shirt met allemaal heksen van Disney en 2 shirts met Harry Potter opdrukken. Dus ja..

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dan ligt het ook wat aan bewoordingen. Ik gebruik "geen porum" voor zaken die ik echt niet vind kunnen. Make-up bij kinderen (en dan niet bij verkleedspelletjes), neuspiercings bij kinderen, zichtbare strings. Dat is geen porum. Kleding die ik niet mooi vind (trainingspakken als je niet gast sporten) vind ik gewoon niet mooi. En dat zal mijn kind dus ook niet aan krijgen naar school. Dat vind ik geen schoolkleding. Maar geen porum vind ik daar weer te sterk voor.

20. misa

misa Niet meer actief

Ik vind je vriend erg overdrijven. Ik hou zelf echt niet van dat soort opdrukken dus wij houden het echt bij ondergoed en pyjama's en sokken met die figuren. Maar natuurlijk kan dat naar school aan. Heeft echt niets met pesten te maken. Ik denk eerder dat menig kindje thuis komt met: ik wil ook zon shirt als....... ;)

Deel Deze Pagina