Maar vind je dat dan helemaal niet een klein beetje sneu, dat zij ze heel mooi vindt en ziet dat andere kindjes die prachtige prinsesjes op hun kleding hebben staan, maar dat zij dat dan niet mag? Omdat mama het niet mooi vindt? Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar ik zou het echt wat onnodig streng van mezelf vinden als ik mijn kind zoiets kleins waar ze heel blij van wordt, en wat andere kinderen veelal wel krijgen, zou ontzeggen, alleen omdat ik zelf niet mooi vind. Natuurlijk moet het niet iedere dag zijn (want je draagt sowieso niet steeds hetzelfde), maar helemaal niets is ook weer zo...ja...sneu, denk ik. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat het dan puur gaat om wat je wel of niet mooi vindt (want je hoeft het zelf niet aan te trekken), maar meer om een bepaald beeld dat je wilt uitstralen. Het beeld dat je niet het type gezin bent waarin Disney-prints worden gedragen.
Het is maar weer eens bewezen: mannen hebben echt geen verstand van kleding. Lekker laten gaan dus. De kleuterklassen worden gedomineerd door kinderhelden als mickey mouse, bob de bouwer, frozen, cars, hello kitty, enz enz. En ze vinden het allemaal geweldig van elkaar.
Eens! Mijn dochter is altijd zóó blij als ze haar vreselijk lelijke roze t-shirt met Disneyprinsessen aan mag . Tja, ik vind dat het er niet uitziet, maar who cares. Zij heeft een hekel aan de kleur zwart en vindt mijn zwarte skinny jeans niet zo mooi. Gelukkig hoeven we elkaars kleding niet aan... Verder las ik iets over Crocs? Oeps, wat is hier dan mis mee? Mijn dochter gaat bijna naar school, maar kennelijk ben ik helemaal clueless over wat "hot" is en wat "not". Zij en haar vriendinnetjes dragen altijd Crocs. Ook hiervoor geldt, ik zou er zelf niet dood in gevonden willen worden, maar zij vindt ze mooi, ze zitten lekker en ze zijn reuze praktisch voor mijn modderprinsesje.
Onze dochter draagt ook crocs in de achtertuin, maar ik zou het naar school niet aan doen. Niet echt makkelijk rennen op het plein. Overigens gaat onze dochter binnenkort ook pas naar school, mocht het hot zijn, dan stuur ik je een bericht .
Mijn dochters vinden prinsessendingen prachtig, maar ze vragen er niet om op kleding, ook niet als ze het bij vriend(innet)jes zien. Enige waar ze om vragen qua kleding zijn wijde jurken met zoveel mogelijk roze, glitters en bloemen. En die krijgen ze dus ook niet alleen maar. Ik houd rekening met hun wensen en tot nog toe vinden ze dat prima. Oudste zou wel heel graag vaker in verkleedkleding naar school gaan (Elsa jurk, Doornroosje jurk, enz.), maar dat vinden de juffen niet goed...dus ja. Crocs en slippers ed zijn hier voor de achtertuin, ik vind dat ze daar niet goed op kunnen rennen ed.
In de kleuterklassen wordt er nog niet gepest om dit soort uiterlijkheden, dat komt pas vanaf groep 3 zo'n beetje. Daarom hoef je het dus niet te laten. Ik vind Disney figuren ook helemaal niets op kleding, maar ach, een enkel shirtje hebben mijn kids wel in de kast hangen. En op ondergoed en pyjama's Verder wil ik best een heel eind meegaan in de kledingwensen van mijn dochter. Af en toe zoekt ze zelf haar kleding uit. Ze is al eens naar school gegaan met een blauw rokje met witte stippels, blauwe legging met witte stippels, blauw shirtje met witte stippels en daarop een blauw vestje met witte stippels. Ze vond het zelf geniaal bij elkaar gezocht!
Hahaha geniaal. Hier laatst ook een baggy jeans met hartjes (hm), een roze shirt met stipjes er bovenop en ze moest en zou dr vest aanhebben (gestreept grijs/rood/blauw. Supertrots was ze. Ik kreeg het met geen mogelijkheid anders Trots aan iedereen getoond op de psz en alle meisjes vonden het heel mooi hahaha.
Belachelijk zeg! En ja, kinderen verzinnen dat niet zelf. Die hebben het waarschijnlijk van de moeder. Had je juf er nog iets mee gedaan? En jij bent haar dit aan het leren? Dan is de kans groot dat zij straks een van de kindjes is, die andere kinderen gaat pesten om hun kleding met Disney print. Ja, nu nog. Maar je zegt zelf: "Ze moet het nog leren". Zodra ze het 'geleerd' heeft, zal ze er zelf ook niet meer om vragen en is de kans groot dat ze anderen er mee gaat pesten. Of misschien wel uit jaloezie. Dat zie je ook heel vaak gebeuren.
Mja en zo vind ik het nogal overtrokken km je kind zoiets niet aan te doen wetende dat het er enorm blij van wordt. Ieder zn ding Tuc Edit: oh en nog een ding... Ik geloof nooit dat een kind later gaat pesten puur omdat het geen hello kitty of iets dergelijks op zijn of haar shirt mag. Overdrijven is ook een vak. Laat lekker iedereen in z'n waarde... Met of zonder prints op zijn/haar shirt.
Overigens hier ook geen slippers aan naar school... Dat mocht van de kleuterjuf nooit... Want dat is niet goed voor de voetjes kennelijk en je kunt er makkelijk mee vallen. En regenlaarzen hetzelfde... Die mochten wel aan naar school maar dan moesten er pantoffels mee voor in de klas. Prima
Ik vind disney en studio 100 ook niet mooi. Heb 2 pyjama's van bumba, beiden zijn de naden wel ergens schots en scheef en heb pyjama's van prenatal. Nu jbc. Kosten allemaal evenveel en bij prenatal en vooral jbc is het mooi afgewerkt dus voorlopig komt het hier ook niet meer in. Hoewel ik eergisteren wel even aan het kijken was of ze pyjama's hadden van peppa big dus eigenlijk lieg ik haha Heb wel ook een pyjama van de action. Die kwaliteit is beter dan die duurdere bumba. Op school, tja als hij perse een shirtje wil van weet ik veel wat dan ga ik het hem wel kopen en mag hij het ook dragen naar school maar wel niet dagelijks. Ik vind wel dat je een kind moet kleden zoals het hoort te zijn. Als een kind dus. Vind die mini volwassen kledij niet zo leuk. Ja het is vaak wel mooi maar het is een kind. Volwassen kledij moet je lang genoeg dragen.
hier lopen er meerdere crocs paren rond hoor op school plein, mijn kids vinden ze ook heerlijk en kunnen er top op rennen trouwens, niemand die daar ook maar iets van zegt.
Ik vind er niks raar aan dat kinderen met Disneykleding lopen, gewoon doen als ze graag wil. Wbt de discussie; persoonlijk vind ik het niet mooi bij mijn dochter, Disneykleding. Dus ik kom haar tegemoet door ondergoed en pyama's daarvan te geven of laten kiezen. Verder mag ze wel veel fladderrokjes en jurkjes etc want die vind ze ook heel geweldig en staan haar super. Zielig, nee dus
Ik ben blij dat mijn moeder mij ook in de afgrijselijkste kleding liet lopen (ik vond het toen heeeel mooi, blauwe legging met gele streepjes, een gele jurk en Groene regenlaarzen ) Nu kan mijn zoon nog niet zelf kiezen maar als het komt mag hij ook regelmatig zelf kiezen hoor. Uitgezonderd speciale dagen zoals een bruiloft ofzo
Helaas is het niet overdreven. Het gaat niet zozeer om de kleding die wel of niet mag, maar er zijn helaas echt wel kinderen van 4 à 5 jaar, die andere kinderen pesten, omdat die kinderen iets hebben, wat zij niet hebben (of het nou een kwestie is van niet mogen of gewoon niet hebben). Puur een kwestie van jaloezie. Even los van het onderwerp kleding... jaloezie is denk ik menselijk en hoe jaloers iemand is, is voornamelijk afhankelijk van iemands karakter. Ik denk dat opvoeding hier wel invloed op heeft, maar een kind, dat jaloers is aangelegd, kun je denk ik niet afleren om jaloers te zijn. Hoogstens kun je ze leren om die jaloezie niet te uiten, maar dat een kind van onderbouw basischool die (primaire) gevoelens niet altijd kan onderdrukken, is niet raar. Wat jaloezie wel kan versterken, is het gedrag van de ouders. Ik ken mensen, die heel er afgunstig zijn. Hun zoontje van 5 reageert ook al zo. Kan niet blij zijn voor een ander kind, als het wat leuks heeft. Begint dan meteen over iets wat hij heeft, wat volgens hem véél beter en leuker is. En vervolgens merk je dat hij het andere kind heel vervelend behandelt.
Regenlaarzen in de klas vind ik sowieso niet kunnen. Kan me ook niet anders herinneren, dan dat wij die vroeger ook buiten moesten laten staan. Dat slippers niet goed zijn voor de voeten, daar heeft de juf vind ik niks over te zeggen. Er makkelijk op vallen vind ik dan wel een goed punt. Hoe dat laatste zit bij Crocs weet ik niet, maar die zijn in elk geval ook niet goed voor de voeten. Maar ja, tweedehands schoenen ook niet, maar daar lopen ook véél kinderen op...
Ben ik met je eens... Maar iemand hier zei dat dat je pesters kweekt door te zeggen dat je hello kitty shirts geen gezicht vindt. Dat is een beetje heel kort door de bocht...
Toevallig gisteren met mijn buurman gesproken zijn dochter gaat naar groep 2 na de vakantie. Zij kwam thuis met verhalen dat ze haar haren los moest houden want anders mocht ze niet meespelen met meisjes uit haar klas, 2 meiden zijn samen een heel vervelend koppel en zeggen dat een tweeling uit die klas stonk en daar kwam ze ook mee thuis. We zien het wel en als ze haar Hello Kitty shirt aan wil dan doen we dat!
Klinkt gezellig... Hier is dat echt no go... Natuurlijk gebeurd er weleens wat maar zodra de leraar er achter komt moeten de kinderen in kwestie samen met de meester aan tafel en wordt er over gepraat. Doorgaans is het daarna wel over.
Hier kan en zie je gelukkig van alles. dus wat er aan gaat is geen punt. even dit, crocs zijn niet slecht voor de voeten toch? ziekenhuispersoneel loopt er ook op?