In onze directe omgeving zijn een paar stellen die binnen een jaar na de bevalling van hun kindje weer zwanger zijn geraakt. Opvallend is dat bij al deze stellen twee jongens of twee meiden werden geboren. Wat wij ons afvragen: Is er een verband tussen het geslacht van het eerste kindje ten opzichte van het tweede kindje? Dus, als jullie binnen 12 maanden na de bevalling weer in verwachting waren, kregen jullie toen weer een jongen/meid of juist een kindje van het andere geslacht?
ik denk ook dat je gewoon 50% kans blijft houden , denk niet dat het wat met 12 maanden te maken zou hebben.
Mn dochtertje is nu 10 maanden en ben 25 weken zwanger dus binnen het jaar maar volgens de echo's word t nu toch echt een jongetje
Ik kreeg een jongen en een meid met m'n exman, en met m'n huidige partner 2 jongens. Dus volgens mij is er geen verband tussen.
Bij een vriendin is het een meisje, nu zwanger van een jongen. Verder ken ik geen stellen die binnen het jaar na de eerste weer zwanger waren. Maar verwacht het bij mijn zusje (zoontje is nu 5 mnd) wel heel snel. Dus dan hoor je het nog
Ja, er is inderdaad meer kans op 2 keer een jongen of 2 keer een meisje maar het is niet altijd zo. Er zijn ook uitzonderingen...
mijn gyn zei toen dat de kans wel groter was als het zo snel achter mekaar komt,,,wij hebben 3 jongens
aangezien de man het geslacht bepaald, lijkt het me niet meer dan puur toeval als iemand 2 kids van zelfde geslacht krijgt
mijn broer en ik schelen ook heel weinig. me moeder gaf nog borstvoedig aan me broer en werd per ongeluk zwanger van mij maar goed een jongen en een meisje dus dit is mijn eerste kindje en ben voorlopig de komende jaren niet van plan om er al een 2e bij te hebben