niet willen poepen op wc

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nemo1984, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Er zullen ongetwijfeld heel veel onderwerpen hierover zijn maar ik weet even niet hoe ik dit moet aanpakken..

Mijn zoontje is sinds paar dagen redelijk goed zindelijk overdag maar dan alleen met plassen.. zodra ie moet poepen vraagt ie ineens om een luier.. die heb ik maar gegeven want wil niet de strijd aan.. zodra we zeggen dat poepje ook weggezwaaid moet worden in wc zegt ie meteen nee! En raakt overstuur.. ook op de po wil ie niet poepen.. ik hoor graag hoe ik dit het beste moet gaan aanpakken of ervaringen van anderen...

Alvast bedankt!

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vraag eens waarom hij dat niet wil?
    Hier was dat ook lange tijd drama, tot ze dus zei dat ze het eng vond als hij in de wc viel (na 4mnd pas!!). Na een uitleg dat poepjes dat juist fijn vinden dat ze lekker kunnen plonsen in de wc was het in een keer over..
    Toen werd het zelfs leuk want dan liet ze ze plonsen en was het grote lol! Maar goed ook hier gingen daar eerst een paar maanden drama aan vooraf...

Evt filmpjes (youtube) kijken of boekjes lezen over poepen?

3. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    ik lees mee
    hier het zelfde probleem

4. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb een paar ideeen of het werkt weet ik niet maar ja het valt te proberen.

-Misschien als tussenstap met de luier aan op de wc/potje zetten. En inderdaad vertellen dat drollen in de wc horen. Ook de luier leeggooien in de wc. Want ja drollen horen eigenlijk niet in een luier haha.
    -oefenen/rollenspel met plas/poep pop.

5. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    in de afgelopen paar dagen heb ik meerdere dingen geprobeerd en met resultaat!! hij poept netjes op wc! echt bizar hoe snel! alleen nog goed proberen op te houden tijdens boodschappen doen enzo. haha

ik heb hem gevraagd waarom hij niet poepte en hij zei.. zit niet lekker! dus hem hoger krukje neergezet en andere verkleiner die niet wegschuift.. en ja hoor hij poepte!!!! had hem auto beloofd dus ook auto gekocht voor hem en hij gaat nu bijna helemaal alleen naar wc.. alleen ff helpen met vegen en handen wassen! zo trots!!!

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Soms kan het heel simpel zijn he, je moet er alleen maar even achter komen! Super dat het nu goed gaat, scheelt een hoop ellende... en dat ophouden komt ook wel goed!

7. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Haha hoop dat ie snel leert ophouden want over 4 weken op vakantie met auto dus dan zal ie wel moeten haha

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh haha, dat is wel handig ja...
    Wij deden dochter vorig jaar nog een pamper aan in de auto toen ze net zindelijk was, maar ze wilde er niet meer in plassen want ze moest op de wc. Toch nog vaak moeten stoppen om te plassen, haha!

9. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Hahaha idd! Nu doe ik ook soms met langere stukken luier om en dan vraagt ie altijd; mag ik plassen.. dus mssn doen we dat wel omdat we ook snachts gaan rijden en hij snachts nog niet zindelijk is.

Deel Deze Pagina