pretecho 18 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selin, 21 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,

Is er iemand die rond de 18 weken een pretecho heeft laten maken?

Wij gaan aanstaande vrijdag en dan ben ik 18,5 week. Ik hoop dat we leuke echo's kunnen zien en dat de kleine het geslacht prijs geeft....

2. Peetje

Peetje Niet meer actief

Hoi selin,

Wij laten morgen een pretecho maken, dan ben ik 18 weken zwanger, het wordt wel gewoon een 2d, omdat je met 3-4 d een mooier beeld hebt na 24 weken, dus dan maken we er nog een, deze is puur ook om het geslacht te bepalen als de kleine het prijsgeeft tenminste :) ! We hebben hem morgen avond om 19 uur!

3. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Peetje,

Wat leuk! Ben zo benieuwd of we het gaan zien, jij natuurlijk ook.
    Laat me even weten hoe het is gegaan!

4. cindypascal

cindypascal Actief lid

26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    wij laten een donderdag een 3d echo maken, ik ben dan 19 weken, het is wel vroeg maar we laten met 28 weken nog een pretecho maken hebben we besloten en we zijn nu zo benieuwd.
    wij laten het op de 9 maanden beurs doen, is lekker voordelig en vandaar dat we het nu laten doen en over een paar weken nog eens.

gr. cindy

5. Peetje

Peetje Niet meer actief

:) hihi jaaa ben enorm benieuwd!!!!! Hoop ook echt dat de kleine het prijsgeeft...kan ik lekker gericht gaan shoppen!! Als ik morgenaaf thuis ben zal ik het ff laten weten haha de tijd kruipt hoor dan is het morgen straks en dan moet ik nog de hele dag hahaha! Jij vrijdag heb ik begrepen he?! Leuk hoor!!

liefs Peetje

6. Peetje

Peetje Niet meer actief

Cindypascal!

Wat leuk ik wist niet dat je daar ook pretecho s kon laten maken, moet dat op afspraak? En weet je toevallig wat de kosten zijn? Hihi mochten ze het dan niet zien morgen kan ik het daar nog ff proberen haha en weer een kans om mijn kleintje te bewonderen :)

7. cindypascal

cindypascal Actief lid

26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hoi peetje,

ik heb wel een afspraak gemaakt, dan weet je zeker dat je er terecht kan.
    ik heb en afspraak bij baby in beeld.
    je kan bellen naar tel. nr. 06-29020875, voor een afspraak.
    kijk ook even op hun site http://www.babyinbeeld.nl/

gr. cindy

8. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Cindy en Peetje,

Wat leuk dat er toch meer mensen zo nieuwsgierig zijn dat ze niet kunnen wachten met het maken van een echo hahaha.
    Ik kan zelf eigenlijk niet wachten tot vrijdag...dat duurt nog zolang...dus hou het op de hoogte hoe het bij jullie ging.

Veel plezier alvast!

Groetjes,

Selin

9. Peetje

Peetje Niet meer actief

Hihi ja ik heb ook 2 weken moeten wachten, eigenlijk doen ze geslchtsbepaling pas met 19 weken, maar goed, ik ongeduldje haha dus nu maar hopen dat de kleine er goed voor ligt! laat het zeker nog wel weten vanaaf!! ben op van de zenuwen haha!

10. Peetje

Peetje Niet meer actief

Haloa!

:) Ik heb mijn echo gehad, het was heel mooi, na lang wachten en draaien heeft ons kleintje wel het geslacht prijsgegeven haha het was een eingeweisje, lag heel diep met de billen onderin mijn buik, met de voeten bij de neus :) maar we hebben het toch mogen zien!!!
    We hadden echt heel mooi beeld en hebben het op dvd meegekregen dus we kunnen lekker nagenieten en ons kleintje bekijken wanneer we maar willen!

Ik vertel snel nog wel wat we krijgen, maar wil het eerst graag aan de mensen in mijn naaste omgeving vertellen, haha soort van bijgeloof denk ik :oops: !

11. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Peetje,

Nu kan ik helemaal niet meer wachten hahahaha.
    Is het wel mooier dan een echo op het ziekenhuis?
    Ben zo ontzettend benieuwd wat het gaat worden, stom eigenlijk....zolang het maar gezond is he...
    Maar zal vrijdag ook even laten weten hoe het is gegaan....

Groetjes,

Selin

12. Peetje

Peetje Niet meer actief

Hoi Selin!

JA ik vind het wel mooier dan in het ziekenhuis, ik heb van dit kleintje alleen nog maar foto's van echopraktijken en ik moet zeggen ze zijn echt een stuk mooier dan de foto's die in het ziekenhuis zijn gemaakt van mijn eerste kindje! Hihi ja het is toch ook logisch dat je graag wilt weten wat het wordt, ook al maakt het niet uit, ik vind het gewoon ook leuker om gericht in te richten en kleertjes te kopen, anders moet alles zo neutraal en dat vind ik zonde! En het is idd het belangrijkste dat het gezond is haha dat is wel een nadeel van een pretecho, ik probeerde de hele tijd te vissen of ze kon zien dat alles in orde was, maar daar weiden ze niet echt over uit, alleen grof zo van ik zie een hartje een herseninhoud en 2 armen en benen, verder kijken ze dus niet, dus mijn onzekerheid of alles in orde is is nog steeds dik aan wezig :oops: Maar goed over 2 weken heb ik een structurele echo in het UMC ziekenhuis, echt een uitgebreide medische echo, dus dan weet ik ook meer over de gezondheid!

Nog maar 1 dag uit te zitten voor jou :) spannend hoor!

13. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Peetje,

De eerste foto's van het ziekenhuis die waren ook niet echt duidelijk. Dus hoop nu wel mooie foto's te krijgen. We krijgen geloof ik 4 foto's, alle echo's op cd-rom en alle echo's (incl 4d) of dvd mee. Volgens mij doen ze bij ons ook een medische check in het echopakket wat we hebben genomen. Wel jammer dat ze dat bij jou niet deden, maar zoals je zegt doen ze dat bij de 20 weken echo in het ziekenhuis. En dan kijken ze alles heel grondig na.

Ja het lijkt me echt geweldig om echt specifieke kleding uit te gaan zoeken...dat neutrale wit of beige wordt je inderdaad niet vrolijk van.
    Maar ik heb de man wel moeten beloven dat we niet zeggen wat het wordt. Hij wilde eigenlijk niet weten wat het wordt en ik wel. Dus hebben we een tussenweg gevonden. Dus dan moet ik nog stiekem gaan winkelen...hahaha

Ik ga nu de uurtjes aftellen tot morgenavond 19.00u hahaha!

14. Peetje

Peetje Niet meer actief

Selin!

Wij hebben ook speciaal een kleine pretecho laten maken in 2 d voor het geslacht, met 24 weken doe ik nog een 2, 3 3n 4 d echo, dan schijnt het beeld mooier te zijn, maar ben wel heel nieuwschierig hoe het er bij jou dan nu gaat uitzien, kan niet wachten tot ik mijn kindje in 3 d zie haha!

Das wel moeilijk lijkt me haha dan weet jij het zo wel en je man niet, hoop dat je het vol kunt houden dan haha wle spannend ook!

Je hebt m ook pas om 19 uur, dan moet je morgen ook nog de hele dag haha dat had ik ook, heb zoveel mogelijk gepland gisteren zodat het snel 19 uur zou zijn!!

Heb je zelf al een voorgevoel wat voor geslacht het zou kunnen zijn?

Bij klopte het bij beide hihi wel heel erg leuk!

Wij zijn trouwens precies even lang zwanger :) haha dat zag ik net pas, leuk! komen we straks ook in het laadste loodjes topic!!

groetjes Peetje

15. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ahh leuk kun je het al zien met 18 weken? ( geslacht) ?

Lijkt mij ook wel leuk anders moet kje tot 23 weken wachten ofzo? Geen flauw idee :(

Maar leuk man dat het toch wat eerder kan?
    Maar dan wel 2d ?(wat houd dat in?) 2d , 3d , 4d ,?

kuzz loesmari

16. Peetje

Peetje Niet meer actief

Hoi Loesmarie!

Je kan het geslacht al zien vanaf 12 weken met zeer goede apparatuur, ze bieden pas wat meer zekerheid vanaf 19 weken, maar bij 18 weken tenminste bij mij was het al enorm goed te zien!!!

Een 2 d echo is een gewone echo zwart wit zoals je die in de meeste albums van de mensen hier kunt bekijken, een 3d is dat je je kindje in 3 demensionale vorm kan zien, die zijn ook al te zien in het fotoalbum links in de link fotoalbum, echt heel mooi is dat je kunt dan echt zien hoe je kindje eruit ziet :) !!

liefs Peetje

17. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Peetje,

Ja inderdaad, als je wat verder bent in de zwangerschap krijg je mooiere beelden. We moesten niet schrikken zei de verloskundige want nu ziet de kleine er uit als een mager scharminkeltje hahaha. Maar als we hem/haar maar kunnen zien, dan kan onze dag weer niet meer kapot!
    Ik zal vanavond of het weekend de foto's op mijn site (zie onderschrift) erbij zetten. Kun je zien hoe ze er uitzien.

Ja we hebben afgesproken dat we het vandaag laten vertellen wat het wordt, maar dat we niets tegen anderen zeggen. Dat lijkt me inderdaad enorm moeilijk want je verspreekt je zo snel. Dus dan moeten we expres maar dan eens hem en dan eens haar zeggen hahaha.

Ja maar we moeten ook nog 3 kwartiertjes ernaartoe rijden....dus we werken gewoon hard door vandaag en als we thuis komen snel eten en dan kunnen we weer gaan....gelukkig!!!

Nou de man hoopt heel erg dat het een jongetje wordt (hij ziet zichzelf al op het voetbalveld haha). Ik dacht zelf ook een jongetje....maar zoals je ziet is er meer gependelt voor een meisje. En de verloskundige dacht ook een meisje....dus nu weten we het helemaal niet meer hahaha.

Ja we zijn inderdaad evenlang zwanger. Al moet ik wel zeggen dat er iets met die banner is...mijn laatste menstruatiedag is namelijk op een woensdag geweest...dus dan ben ik ook uitgeteld op woensdag 23-08-06...alleen de banner zegt uitgeteld op 22-08-06. Wanneer ben jij uitgeteld?

Nog 10 uurtjes en 44 minuten..............

Groetjes,

Selin

18. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Gisteren hebben we de pretecho gehad. Wat was dat geweldig zeg!
    Ze heeft ons echt alles perfect laten zien en uitgelegd. Alle medische dingen heeft ze nagekeken zoals het hartje, het blaasje, het maagje. Alles was in orde!
    In het begin lag de kleine met de voetjes onder de billetjes dus kon ze niet zien wat het zou gaan worden. Toen heeft ze onder de billetjes in gedrukt en toen konden we het eindelijk zien. Echt geweldig om het nu te weten!!!

Een pretecho is echt voor iedereen een aanrader!

19. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Leuk Selin!

Wij hebben de pretecho die we aanstaande donderdag zouden hebben afgezegd, omdat ik die afspraak gemaakt had voordat ik wist dat ik sowieso een uitgebreidde 20weken echo zou krijgen. We vonden het eigenlijk zonde geld om een week later voor hetzelfde te moeten betalen.
    De 20weken echo was ook echt superleuk, die vrouw in het ZH nam alle tijd en heeft 6 foto's meegegeven!

Met 28 weken heb ik een afspraak voor een 3D/4D echo, dus nog even wachten!

20. Peetje

Peetje Niet meer actief

Hoi Selin!!

Ik ben pas nu weer ff op het net, vandaar de late reactie...maar wat ontzettend fijn dat alles goed is met je kindje zeg en wat leuk dat je nu ook weet wat het wordt!! Klopte jullie voorgevoel? :oops: haha dat mag ik natuurlijk niet weten!!

Ik heb nog gekeken op je site, maar zie de foto's er nog niet bij staan klopt dat?
    Ben wel enorm benieuwd zeg!!

3 april hebben wij ook een structurele echo, dan weten we ook voor zover ze dat kunnen zien of alles goed is met de kleine! KAn niet wachten hahaha!

Bij mij hadden ook de meeste gependeld voor een meisje, maar het is toch een jongen :) Dat gevoel had ik al wel, maarja nieuwschierigheid he!!!

Nou fijn dat alles goed is!

Liefs Peejte

Deel Deze Pagina